اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
دزفول - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول از خسارت 45 ميليارد ريالي سيل به بخش هاي مختلف محيط زيست اين شهرستان خبر داد.

فرهاد قلي نژاد روز سه شنبه به ايرنا افزود:بيشترين خسارت وارده ناشي از طغيان رودخانه دز و سيلاب اواخر فروردين ماه به سايت گوزن زرد با حدود 34 ميليارد ريال بوده است. وي با اشاره به اينكه بالاي 70 درصد سايت گوزن زرد در ميانرود دزفول در سيل تخريب شده است گفت:آبزيان ، آبشخورهاي منطقه قلعه شاداب و هفت تنان نيز بر اثر سيلاب خسارت ديده اند.

رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول با اشاره به اينكه بر اثر طغيان رودخانه دز آبزيان بسياري از بستر رودخانه خارج و تلف شده اند گفت:با وجود تخريب سايت گوزن زرد موردي از تلف شدن گوزن زرد مشاهده نشده و تنها تعدادي از گوزن ها بر اثر سيلاب از سايت خارج شدند كه مجددا زنده به سايت منتقل شدند.

قلي نژاد همچنين از تهديد فسيل برد كژدم ناشي از سيلاب دزفول خبر داد وگفت:سيلاب موجب فرسايش حريم فسيل برد كژدم در دره لنگركوه شده است كه نياز به علاج بخشي مسير فرسايش فسيل احساس مي شود. وي گفت:آب شويي حريم اين سنگواره در سيلاب هاي احتمالي آينده ايجاد مشكل خواهد كرد كه بايد از بروز اين مشكل جلوگيري كرد.

فسيل برد كژدم در رشته كوه زاگرس و در 1250 متري سطح دريا در لنگر كوه در شمال شهرستان دزفول در حوالي روستاي گردشگري ليوس در 90 كيلو متري شهر دزفول واقع شده است .  سنگواره مذكور به شكل ظاهري عقرب بوده و داراي طول و عرض 75 تا 95 سانتي متر و داراي 14 جفت بازو به ضخامت هر بازو 4 سانتي متر است. 

طغيان رودخانه دز در اواخر فروردين امسال 2 هزارو 700 ميليارد ريال به كليه بخش هاي مختلف دزفول خسارت زد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار