اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

مديران اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز و معاونان اجتماعي و فرهنگي مناطق هشتگانه شهرداري اهواز به منظور آموزش و كسب تجربيات در دوره فشرده آموزشي شركت نمودند.

به گزارش سايت شهرداري اهواز،مديران اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز و معاونان اجتماعي و فرهنگي مناطق هشتگانه شهرداري اهواز جهت طي دوره آموزشي و بازديد از فضاهاي فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران عازم پايتخت شدند.

اين گروه از مديران حوزه فرهنگي شهرداري اهواز در ابتداي اين دوره با حضور در معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در جريان فعاليتهاي برنامه ريزي شده در اين بخش از شهرداري تهران قرار گرفتند. در اين بازديد دكتر محكي مدير كل مركز مطالعات اجتماعي شهرداري تهران با ارائه توضيحاتي در خصوص ساختار معاونت فرهنگي شهرداري تهران گفت: رويكرد شهرداري تهران تبديل از سازماني صرفا خدماتي به سازماني فرهنگي و اجتماعي شده است. در همين راستا فعاليتهاي گوناگوني انجام شده است امروزه در اداره مطالعات اجتماعي ده ها كتاب در خصوص رويكرد اجتماعي و فرهنگي چاپ شده است. همچنين ما تلاش مي كنيم قابليت ها و سرمايه هاي فرهنگي و اجتماعي را به حداكثر برسانيم تا آسيب اجتماعي رخ ندهد.

وي در ادامه با توجه به وجود رصدخانه شهرداري تهران گفت: در اين رصدخانه كليه اطلاعات جمع آوري شده از مديريت شهري تجمع مي شود و قابليت آن را دارد كه تصوير روشن تري از شهرداري تهران ارائه دهد. همچنين هر ساله به منظور آگاهي از خواسته هاي شهروندان سنجش رضايت شهروندان توسط مجوعه هايي خارج از شهرداري تهران صورت مي گيرد.در ادامه اين نشست دكتر محكي به سوالات حاضران پاسخ گفت.

بخش ديگر از اين جلسه آموزشي درخصوص اداره كل آموزش شهروندي بود. مهندس ساكت معاون اداره كل آموزش شهروندي با بيان اينكه 22 مدير در مناطق مختلف شهرداري تهران مشغول به كار هستند گفت: اين مديران آموزش شهروندی بر اساس سر فصل هايي كه از ابتداي سال اعلام مي شود فعاليت هاي خود را انجام مي دهند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه ما برنامه هايي براي تبديل شهرنشينان به شهروندان تهران داريم افزود: از سر فصل هاي اصلي كار ما فعاليت در حوزه دانش آموزي و مدارس است كه با همكاري آموزش و پرورش صورت مي گيرد. شهرداري تهران با هدف آشنايي دانش آموزان با تكاليف و آموزش هاي شهروندي براي مدارس هزينه هايي اختصاص مي دهد كه اين يكي از شاخص هاي مهم فعاليت هاي ماست.

ساكت در ادامه به طرح شهرداران مدارس اشاره كرد و گفت: اين طرح از 18 سال پيش در تهران آغاز شده و هدف اصلي آن آموزش دانش آموزان در حوزه ساختار اجتماعي است. همچنين ما در تهران 354 محله داريم كه در هر محله يك سراي محله و در هر سراي محله يك خانه آموزش شهروندي وجود دارد. از سر فصل هاي ديگر ، جشنواره مشكات است كه ويتريني براي شهرداري تهران است.
در ادامه اين كارگاه آموزشي زماني مدير كل سلامت شهرداري تهران نيز از احداث خانه هاي سلامت در 354 محله خبر داد و گفت: علاوه بر اين تعدادي خانه سلامت نيز در پايانه ها و مكانهاي خاص نيز داير شده است.

خانم زماني با اشاره به احداث خانه هاي كودك گفت: اين خانه ها راه اندازي شده اند تا فضاي امني براي بازي كودكان وجود داشته باشد. همچنين به جهت ارتقاء مهارت هاي دانش آموزان 15خانه فراموز در 15 منطقه احداث شده كه هر مركز در مورد يك موضوع كار مي كند.

وي افزود: در حوزه سلامت كانون هاي دهگانه اجتماعي وجود دارد كه دغدغه هاي شهروندان را در نظر می گیرد. این کانونها باعناوین کانون سالمندان ، کانون جوانان ، کانون مادر و کودک ، کانون پزشکان محله ، کانون معلولین ، کانون خادمین سلامت مساجد ، کانون داوطلبین اهدای خون، کانون پیشگیری از دیابت ، کانون پیشگیری از استعمال دخانیات ، کانون پیشگیری از چاقی می باشد.

مزاری رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی واجتماعی کلان شهرها نیز با حضور در جمع مدیران فرهنگی شهرداری اهواز گفت: آگاهی از واقعیت هایی که در جامعه هست می تواند تاثیر بسزایی در رفع مشکلات داشته باشد. ما باید دیدمان را بازکنیم و فضاها را برای جوانان فراهم کنیم تا مشکلات کمتر ایجاد شود.

وی همچنین تاکید کرد برای رفع مشکلات نباید صورت مسئله را پاک کرد بلکه باید راه حل مشکلات را پیدا کرد.

پس از پایان این جلسه از برخی از فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از جمله موزه دفاع مقدس ، پل طبیعت ، پارک بانوان ، بوستان آب و آتش و ... بازدید به عمل آمد.

در روز دوم از این دوره آموزشی نیز با حضور امیر اهن جان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز ، از رصد خانه شهری و همچنین منطقه 11 شهرداری تهران بازدید به عمل آمد و جلسه ای با حضور طباطبایی معاون فرهنگی اجتماعی منطقه 11 در سرای محله وشورایاری راه آهن تشکیل و پس از آن از این سرای محله بازدید به عمل آمد.

شایان ذکر است ، در پایان این دوره آموزشی و بازدیدی به شرکت کنندگان گواهینامه شرکت دردوره آموزشی اعطا گردید.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار