شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۴

استاندار خوزستان گفت: توزيع اعتبارات شهرستان‌ها بر اساس ضريب محروميت و جمعيت است كه در شهرستان‌ها ضريب يا مثبت، متوسط و يا منفي مي‌باشد و در نتيجه با وجود اين اطلاعات و شاخص‌ها بودجه‌ شهرستان‌ها برنامه‌ريزي و بين آن‌ها توزيع شده است.

، سيدجعفر حجازي در جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان كه روزگذشته، 10 تيرماه برگزار شد، عنوان‌كرد: بيشتر اعتبارات تخصيص‌يافته مربوط به به‌سازي و آب روستاها مي‌باشد كه در اين دو مورد به شدت مشكل داريم؛ به‌طوري‌كه ساليانه بيش از 140 ميليارد تومان براي به‌سازي و تامين آب روستايي هزينه مي‌شود.

وي ادامه‌داد: بخش حمل و نقل استان نيز بيش از 72 ميليارد تومان از اعتبارات را به خود اختصاص مي‌دهد كه بخش زيادي از آن در روستاها براي كشاورزان كه به عنوان توليدكننده اصلي مواد اوليه مي‌باشند هزينه مي‌شوند. به‌عنوان مثال هنديجان به لحاظ جمعيت 9/0 استان و از لحاظ اعتباري 8/1 درصد، يعني دو برابر جمعيت خود اعتبار دريافت مي‌كند زيرا در اين شهرستان هم پراكندگي و هم برخورداري از شاخص‌هاي مورد نظر برنامه‌ريزي بودجه‌اي زياد است.

استاندار خوزستان با ابراز گلايه‌مندي از تاخير در برنامه‌ريزي جهت تخصيص اعتبارات شهرستاني، خاطرنشان‌كرد: دستگاه‌ها اجرايي در شهرستان‌ها بايد قابليت‌هاي خود را در هر بخش به ما ابلاغ كنند و ما بعد از بررسي تا آخر هفته جاري نتايج نهايي تخصيص اعتبارات دستگاه‌ها را اعلام خواهيم كرد. اعتبارات هر دستگاه بايد متناسب با قابليت و موضوعيت آن باشد.

حجازي تصريح‌كرد: به شهرستان‌هاي جديدالتاسيس نسبت به شهرستان‌هاي ديگر بيشتر اعتبار اختصاص مي‌يابد و همچنين شهرستان شهرستان‌هايي كه جنبه توسعه و بازسازي بيشتري دارند از محل اعتبار توسعه نيز اعتبار دريافت خواهند كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار