شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال احکام صادر شده برای متخلفین دوپینگ را اعلام کرد که براین اساس سه بازیکن از لیگ‌های دسته اول و دوم بین سه ماه تا دو سال محروم شدند.

به نقل از مهر، احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر افزود: پس از بررسی پرونده احکام پنج مورد از موارد تخلف دوپینگ، کمیسیون بدوی نشستی را برگزار کرد که براساس احکام ابلاغی به ترتیب سه بازیکن به محرومیت دو ساله و دو بازیکن به محرومیت سه ماهه محکوم شدند.

وی که با سایت فدراسیون فوتبال گفتگو می‌کرد، ادامه داد: این احکام به باشگاه‌ها روز چهارشنبه ابلاغ شد و باشگاه‌ها و بازیکنان تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۱۱ تیر فرصت دارند درخواست استیناف کنند که با توجه به درخواست استیناف در دو پرونده، مشخصات بازیکن و باشگاه‌های مربوطه پس از رسیدگی در کمیسیون استیناف و قطعی شدن رای متخلفین به اطلاع عموم خواهد رسید.

هاشمیان در ادامه خاطر نشان کرد: حسین افرا بازیکن باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در لیگ دسته یک از ماده ممنوعه "دگزا متازون" استفاده کرده است که براساس قوانین دوره محرومیت وی از تاریخ ۲۸/۳/۹۱ به مدت سه ماه بوده و این بازیکن از کلیه فعالیت‌های مربوط به فوتبال محروم است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال افزود: همچنین پزشکیار مجید رنجبر در ارتباط با پرونده حسین افرا از باشگاه شهرداری بندرعباس از تاریخ ۲۸/۳/۹۱ به مدت چهار سال از انجام هرگونه فعالیت در فوتبال محروم شد. در واقع این پرونده در خصوص سایر افراد دخیل در موضوع دوپینگ بازیکن همچنان مفتوح است.

هاشمیان در ادامه اظهار داشت: محمدحسین چریم از باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری دزفول در لیگ دسته دوم فوتبال نیز از ماده ممنوعه "افدرین" استفاده کرده که این بازیکن از تاریخ ۲۸/۳/۹۱ به مدت دو سال از حضور در کلیه فعالیت‌های فوتبال محروم است.

وی در خاتمه تصریح کرد: پرونده سوم نیز متعلق به بازیکن سعید جهاندیده از باشگاه فرهنگی ورزشی پیام خراسان در لیگ دسته دوم است که از ماده ممنوعه "ناندرلون" استفاده کرده است. برهمین اساس وی از تاریخ ۲۸/۳/۹۱ به مدت دو سال از کلیه فعالیت‌های رسمی در فوتبال محروم شده است.

احمد هاشمیان که پیش از این اعلام کرده بود از بین پنج نمونه آزمایش دوپینگ مثبت یکی مربوط به بازیکنی لیگ برتری است، هنوز این بازیکن را معرفی نکرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار