اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: تا كنون هيچ مورد قطعي از تب كنگو در استان خوزستان مشاهده نشده و برخي افراد غيرمسئول با طرح شايعات در جامعه التهاب آفريني مي كنند.

چند روزي است كه در فضاي مجازي در استان خوزستان اخباري مبني بر شيوع تب كنگو در استان خوزستان و بستري شدن چهار تا پنج نفر در بيمارستان رازي اهواز به دليل بروز اين بيماري منتشر شده است.

شكراله سلمان زاده پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: نظام مراقبتي فعالي در استان خوزستان داريم و هر گونه مورد مشكوك از تب كنگو يا ساير بيماري هاي عفوني در استان به سرعت بررسي و پيگيري مي شود كه تا كنون موردي از تب كنگو در استان مشاهده نشده است.

وي افزود: بيماري تب كنگو يكي از بيماري هاي بومي استان خوزستان است اما خوشبختانه از پنج سال گذشته تا كنون موردي از اين بيماري در استان نداشته ايم.

سلمان زاده يادآور شد: هر كسي كه به هر دليلي با تب و خونريزي به يكي از مراكز درماني استان مراجعه كند بيماري وي بررسي مي شود و خوشبختانه در خصوص تب كنگو تا كنون موردي مثبت اعلام نشده است.

رئيس مركز بهداشت استان خوزستان ادامه داد: براي جلوگيري از بيماري هاي عفوني، روده اي و اسهالي در فصل تابستان و با توجه به افزايش مسافرت ها در اين فصل، به شهروندان خوزستان توصيه مي شود كه از آب چشمه و رودخانه و مخزن آب خارج از منزل مصرف نكنند. وي اضافه كرد: همچنين مصرف سبزيجات در خارج از منزل به شهروندان توصيه نمي شود و حتي در رستوران ها از مصرف سبزيجات بپرهيزند.

سلمان زاده بيان كرد: موارد مراجعه بيماري هاي عفوني و نحوه برخورد با بيمار به همه بيمارستان هاي استان گوشزد شده و يك دستورالعمل كشوري در خصوص بيماري هاي عفوني وجود دارد كه نظام مراقبت استان مدنظر قرار داده است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز همچنين با اشاره به سيل اخير در استان خوزستان گفت: خوشبختانه يكي از نكات مثبت در سيل اخير اين بود كه هيچ گونه موردي از بيماري عفوني در استان نداشتيم و در همه روستاهاي سيل زده آب مصرفي كنترل مي شد.
تب كنگو يك بيماري تب دار حاد است كه بوسيله كنه به انسان منتقل مي شود و مرگ ومير بالايي دارد.

با وجودي كه اين بيماري مخصوص حيوانات است ولي متاسفانه موارد تك گير و ناگهاني اين بيماري در انسانها نيز اتفاق مي افتد. تب ناگهاني، بدن درد، كوفتگي، ضعف، سردرد، درد شديد عضلات، بي اشتهايي، درد پشت حدقه چشم، ترس از نور، تهوع، استفراغ، گلو درد، دل درد، تغييرات خلقي مثل بيقراري و افسردگي، علائم خونريزي سه تا شش روز، خونريزي در مخاط، خط زير بغل، محل هاي تزريق خونريزي از اعضاي مختلف بدن مثل بيني، لثه، مجاري ادراري، روده و رحم از علائم اين بيماري است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار