اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
در گفتگوی اختصاصی شوشان با معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح شد: جان آدمی مهمتر از حفظ منابع طبیعی است / خوزستان بیشترین کاهش تلفات جاده ای / خسارت به جاده های خوزستان زیاد بود/ شرایط نامساعد شهرستان های دزفول ، شوشتر ، شوش و اندیمشک
متاسفانه طی برآوردهای استانداری و اداره کل راه و شهرسازی، 187 میلیارد تومان به راه های خوزستان خسارت وارد شده و کشاورزی استان هم در شهرها...
شوشان: سید حسین میرشفیعی معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان گفت: هفته گذشته برای بررسی شرایط جاده های سیل زده خوزستان به استان سفر کردیم و شرایط نامساعد شهرستان های دزفول، اندیمشک، شوشتر و شوش و بخشی از اهواز را دیدیم و برآورده خسارت کردیم.

 وی ادامه داد: متاسفانه طی برآوردهای استانداری و اداره کل راه و شهرسازی،  187 میلیارد تومان به راه های خوزستان خسارت وارد شده و کشاورزی استان هم در شهرهای مذکور بشدت آسیب دیده است.

 میرشفیعی به شوشان گفت: جاده اهودشت خوزستان کاملا از بین رفته است و عرض جاده به نصف رسیده است و حجم کار بالایی برای رفع مشکلات در استان نیاز است.
 معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: از این رو گزارش کار را به وزیر داده ایم و وی با اعلام مشکلات به سازمان برنامه و بودجه ريال، حوادث اتفاق افتاده را شرح و قرار است اعتبارات ویژه ای برای رفع مشکلات در نظر گرفته شود، همچنین لازم به ذکر است که دکتر جهانگیری معاون رییس جمهور ابلاغ زدند و برآورد خسارت را مد نظر دارند.

میرشفیعی بیان داشت: جا دارد از نیروهای راه و شهرسازی تشکر کنم که برای ساماندهی سیل و ایجاد سیل برها شب نخوابی کشیدند و نگذاشتند میزان خسارت ها بیشتر شوند.

به گزارش شوشان ، معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه خوزستان بیشترین کاهش تلفات جاده ای را در سال گذشته در کشور از آن خود کرد گفت: در جلسه ایمنی راه های کشور از استاندار و سایر دستگاههای متولی خوزستان در زمینه ایمنی راه ها تقدیر به عمل آمد و خوشبختانه خوزستان در این زمینه علیرغم حضور راهیان نور و اربعین حسینی و ترافیک بالا در خوزستان با کاهش 8\13 درصدی در 11 ماه سال 94 روبرو بوده ایم.

وی گفت: طول راه های روستایی خوزستان در کشور بیشترین طول را داراست ولی 2 مشکل داریم ، اول اینکه مناطق کوهستانی هم مرز با استانهای چهارمحال و بختیاری و لرستان و کهگیلویه و بویراحمد زیاد است و راهسازی کم و دوم اینکه راه های که در دشت ساخته شده اند زیرسازی مناسب نداشته و دوره عمر آنها به سر آمده است و نیاز به بازسازی و ترميم کلی دارند، زیرا حجم بار ترافیکی این جاده ها نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است، بخصوص حجم بار ترافیکی کشاورزی و باید مشخصات آن تغییر کند، از این رو ترمیم جاده ها حجم کار بالا و سرمایه گذاری زیاد را می طلبد و وزارت نفت قرار است در این زمینه ورود کند و اقبال چه در استان و چه در بین سایر مسولین کشوری برای رفع این مشکل خوب است.

میرشفیعی بیان داشت: امسال یکی از کارهای بزرگ وزارت راه وشهرسازی روکش کردن 90 کیلومتر آسفالت آزادراه سربندر اهواز است که در نوع خود بی سابقه است و اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان دربردارد، همچنین از دیگر فعالیتهای مد نظر ایجاد تاسیسات بین راهی است تا خدمات به نحو مطلوب تری به مسافرین در مسیر راه ها انجام گیرد.

وی گفت : یکی دیگر از اقدامات مد نظر در مسیر اهواز - اندیمشک است که 130 کیلومتر را ساماندهی میکند.  معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مد نظر است برای اتمام پروژه آزادراه سرمایه‌گذار بخش خصوصی و برای راه های روستایی سیل زده از منابع دولتی تامین اعتبار صورت گیرد.

 وی در پاسخ به سوال شوشان مبنی بر اینکه شنیده می شود بخشی از پروژه های راه و شهرسازی بدلیل عدم دریافت مجوز زیست محیطی تعطیل شده اند و اقدام وزارتخانه برای رفع این مشکل چیست گفت: بی شک برای پروژه های بزرگ قبل از اجرای آن باید مطالعات زیست محیطی صورت گیرد و بعد از اتمام این مهم کار آغاز می شود،  اما در پروژه های کوچک تخریب منابع طبیعی مدنظر نیست  و سعی در ترمیم راه و پیچ های خطرناک است،  اما این را باید یادآور کرد که جان آدمی ارزشمندتر از منابع طبیعی است و به همین خاطر خداوند زمین را در اختیار انسان قرار داده است و اگر راه نباشد انسان نمی تواند از زمین استفاده کند.

 میرشفیعی گفت: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر حفظ و صیانت منابع طبیعی دارد ولی محرومیت زدایی از نگاه های ویژه رهبری است و هیچ دستگاهی نمی تواند به این مهم نگاه دیگری داشته باشد امیدوارم با همکاری منابع طبیعی بتوانیم هم مشکلات را مرتفع کنیم و هم به درختکاری روی آوریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار