اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
 روزنامه همشهری در مطلبی به قلم ساهره طریفی نوشت:  بیمارستان «امیرکبیر» اهواز از یک دهه گذشته درگیر بحث بازسازی و نوسازی است؛ نوسازی‌ای که پس از این همه سال هنوز به پایان نرسیده است...

 بیمارستان «امیرکبیر» اهواز از یک دهه گذشته درگیر بحث بازسازی و نوسازی است؛ نوسازی‌ای که پس از این همه سال هنوز به پایان نرسیده است. قرار است نظام اداره این بیمارستان به طریقه هیأت امنایی تغییر پیدا کند اما این تحول انتقادهایی را هم به همراه داشته؛ چون کارکنان بیمارستان نگران هستند این نوع تغییر مدیریت باعث شود آنها حق و حقوق خود را از دست بدهند. همچنین معاون درمان تامین اجتماعی استان مدعی است به دلیل تغییر نقشه بیمارستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به منظور استانداردسازی طبق قوانین جدید، افتتاح بیمارستان در موعد مقرر انجام نشد.

 خبری از افتتاح نیست

10 سال پیش ساختمان قبلی بیمارستان را خراب کردند اما هنوز تمام نشده. هر سال می‌گویند آخر امسال... سال آینده... دهه فجر... اما خبری از افتتاح نیست. این‌ها را «حاج‌صادق»، یکی از ساکنان قدیمی منطقه کمپلو (انقلاب) اهواز که در همسایگی بیمارستان «امیر کبیر» است، روایت می‌کند.
حاج‌صادق در حال ورود به ساختمان کوچک و قدیمی بیمارستان می‌گوید: دخترم، بنویس 10 سال است بیمارستان را به این ساختمان کوچک آورده‌اند و فقط خدمات سرپایی به ما می‌دهند.

 اظهار بی‌اطلاعی رئیس بیمارستان

علت تاخیر افتتاح ساختمان جدید بیمارستان امیرکبیر را از رئیس آن جویا می‌شویم. «سیدکریم حسینی» در این باره اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و پاسخ را به عهده معاون درمان تأمین اجتماعی می‌گذارد.از طرفی شنیده می‌شود در یک شیوه‌نامه اجرایی قرار بر این شده است که نظام اداره این بیمارستان به هیأت امنایی تغییر کند. این خبر انتقادهایی را به همراه داشته و کارشناسان نمونه سیستم ابداعی مدارس هیأت امنایی را گوشزد کرده‌اند که از نظر آنها چیزی جز شانه خالی کردن نظام آموزشی دولتی از وظایف مالی- قانونی خود از یک طرف و دامن زدن به عنصر تبعیض میان دانش‌آموزان برخوردار و غیر برخوردار شهر از طرف دیگر نیست.

 مانع افتتاح بیمارستان از زبان یک پرستار

یکی از پرستاران باسابقه بیمارستان امیرکبیر که نمی‌خواهد نامش فاش شود، درباره علت تاخیر در تحویل بیمارستان می‌گوید: بعد از تخریب ساختمان قدیمی، زمین بیمارستان 2 سال دست نخورده باقی ماند. بعد از آن هم پیمانکار پروژه تغییر کرد و این امر باعث وقفه در ساخت آن شد. او که بیمارستان جایگزین را تکمیل‌شده می‌داند، می‌گوید: مشکل اصلی برای افتتاح بیمارستان، اختلاف در نحوه مدیریت آن است. این پرستار در این خصوص توضیح می‌دهد: پیشنهاد اداره بیمارستان به شکل هیأت امنایی باعث نگرانی کارکنان قدیمی بیمارستان شده است؛ چون در صورت هیأت امنایی شدن مدیریت بیمارستان، پرداخت حقوق به کارکنان طبق قانون وزارت کار خواهد بود و برای کارکنان متخصص و تحصیلکرده بیمارستان به صرفه نیست. او ادامه می‌دهد: میزان پایه حقوق در بیمارستان‌های هیأت امنایی با بیمارستان‌های دانشگاهی و خصوصی تفاوت زیادی دارد. این بیمارستان‌ها به طور معمول با مشکل تأمین نیروی کار روبه‌رو می‌شوند. این روش مدیریت در شهر بیرجند با شکست روبه‌رو شد.
این پرستار بیان می‌کند : مسئولان بیمارستان به ما قول داده‌اند در صورت تغییر مدیریت بیمارستان حق و حقوق ما ضایع نشود، اما اغلب کارکنان این بیمارستان در آستانه بازنشستگی هستند و دغدغه تغییر پایه حقوق خود در سال‌های آخر خدمت و تاثیر آن بر حقوق بازنشستگی را دارند.

 بیمارستان 2 ماه دیگر افتتاح می‌شود

بیمارستان امیرکبیر اهواز از قدیمی ترین داشته‌های وابستگان تأمین اجتماعی اهواز به شمار می‌رود که با بحث بازسازی و نوسازی روبه‌رو است.
معاون درمان تأمین اجتماعی استان در گفت‌وگویی با همشهری از تحویل موقت بیمارستان خبر می‌دهد و می‌گوید: به دلیل تغییر نقشه بیمارستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به منظور استانداردسازی طبق قوانین جدید، افتتاح بیمارستان در موعد مقرر انجام نشد.
«داریوش پناهی‌زاده» می‌افزاید: بیمارستان امیرکبیر خردادماه امسال افتتاح و همزمان برای استخدام نیروهای جدید آن اقدام می‌شود.

 ساخت بیمارستان با مسکن تفاوت دارد

وی در ادامه می‌گوید: بسیاری از تجهیزات بیمارستان تأمین شده و با اعتباربخشی‌های جدید، بقیه تجهیزات هم تأمین و راه‌اندازی می‌شوند.
پناهی‌زاده در توجیه تاخیر مکرر در افتتاح بیمارستان امیرکبیر اظهار می‌کند : ما بهره‌بردار هستیم و پیمانکار طرح شخص دیگری است؛ البته باید گفت ساخت بمارستان با ساخت مسکن تفاوت دارد و متوسط زمان ساخت بیمارستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیش از اینهاست.

 کارکنان بیمارستان نگران نباشند

معاون درمان تأمین اجتماعی خوزستان درباره نحوه مدیریت بیمارستان امیرکبیر می‌گوید: اداره و ریاست بیمارستان بر عهده سازمان تأمین اجتماعی است و تصمیم ما بر اداره هیأت امنایی آن است.
او انعطاف، سرعت و استقلال در تصمیم‌گیری را از مزایای مدیریت بیمارستان به سبک هیأت امنایی می‌داند و اضافه می‌کند : کارکنان بیمارستان نگران محل خدمت و جابه‌جایی خود به مراکز دیگر نباشند و بدانند که در صورت تغییر محل خدمتشان تغییری در دریافتی آنها ایجاد نخواهد شد.
این مسئول اضافه می‌کند : ارائه خدمات در این بیمارستان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی مانند گذشته کاملا رایگان خواهد بود.
***
با وجود دلایلی كه مسئولان تأمین اجتماعی برای توجیه تأخیر در افتتاح ساختمان جدید بیمارستان امیركبیر عنوان كردند، به نظر نمی‌رسد دلایل آنها برای ١٠ سال طول كشیدن ساخت بیمارستان جدید و نبود خدمات بستری به دلیل محدودیت در ساختمان فعلی قابل قبول باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار