شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۹

منازل سازمانی راه آهن بندر امام خمینی (ره) با بیش از نیم قرن سابقه ی ساخت به صورت متروک به حال خود رها شده است.

65 دستگاه از 110 دستگاه منازل سازمانی راه آهن بندر امام خمینی (ره) واقع در کوی آیت الله طالقانی با بیش از نیم قرن سابقه ی ساخت، به صورت متروک به حال خود رها شده است.

براساس این گزارش، منازل سازمانی راه آهن که جزو اولین ساختمان های ساخته شده در این شهر می باشند، به دلیل اینکه اکثرا فاقد سکنه هستند، به صورت متروک درآمده و چهره ای نازیبا در ورودی شهر به نمایش گذاشته است.

این منازل در سه دوره زمانی ساخته شده اند که 60 دستگاه آن در حدود سال 1330 ، 50 دستگاه در سال 1355 و منازل نوساز واقع در فاز 3 که 70 دستگاه می باشد و در سال 1370 به بهره برداری رسیده است. با توجه به اینکه تعداد نیروهای رسمی و کار معین راه آهن در بندر امام حدود 85 نفر می باشد ، 65 دستگاه  از منازل واقع در کوی آیت الله طالقانی خالی و متروکه می باشد و باقی آن که از شرایط خوبی هم برخوردار نیستند اکثرا مورد استفاده ی افراد راه آهن و افراد غیر سازمانی قرار گرفته است .

خودداری راه آهن از واگذاری منازل مذکور حسب  قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 25/2/87 مجلس شورای اسلامی به متقاضیان خرید، و همچنین مازاد بر نیاز بودن ، باعث گردیده تا این منازل به حال خود رها شده و چهره ی شهر بندر امام را در بدو ورود تحت تأثیر خود قرار دهد. و از طرفی  مورد دستبرد سارقین قرار گرفته و به محلی جهت تجمع معتادین تبدیل گردیده است. برخی از کارکنان راه آهن به خبرنگار ما گفتند: سالها ست که از اداره کل راه آهن ناحیه جنوب تقاضای واگذاری این منازل را نموده ایم ولی تا کنون موافقتی صورت نگرفته است


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار