شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با اشاره به تکمیل ظرفیت یک سلول از سایت دفن بهداشتی زباله اهواز، از ساخت دومین سلول این سایت در مسیر اهواز-ماهشهر خبر داد.
 
محمدامین طالقانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، زباله‌های شهر اهواز در منطقه برومی دفن می‌شد؛ انتقال زباله به این منطقه مشکلاتی به همراه داشت از جمله این‌که با انباشت زباله‌ها، میکرو اورگانیسم شروع به فعالیت کرده و موجب تولید گرما و گاز متان می‌شد و علاوه بر ایجاد آلودگی، امکان خودسوزی زباله‌ها فراهم می‌شد، همان‌گونه که مواردآتش‌سوزی در این منطقه در گذشته زیاد بوده است.
 
 وی افزود: با توجه شکایت‌های اهالی روستاهای اطراف، جهت رفع این مشکل و جلوگیری از آتش‌سوزی، از سال گذشته نسبت به لوله‌گذاری جمع‌آوری گاز متان در منطقه برومی اقدام شد که موجب کاهش گاز متان و دمای زباله و جلوگیری از آتش‌سوزی شده است.
 
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: تاکنون حدود دوسوم این پروژه انجام شده و در سال جاری نیز مرحله آخر آن که در اولویت سوم قرار داشت، به پایان می‌رسد.
 
وی با اشاره به ایجاد سایت دفن مهندسی و بهداشتی زباله به روش نیمه‌هوازی واقع در کیلومتر 15 محور اهواز ـ ماهشهر در منطقه صفیره عنوان کرد: کار ساخت سلول اول این سایت، یک سال و نیم به طول انجامید و پس از آن مورد استفاده قرار گرفت. اکنون ظرفیت سلول اول تکمیل شده است و سلول دوم در حال ساخت است که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار