شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: پس از کسب موفقیت های کشوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در زمینه های فرهنگی و ورزشی این بار نوبت به مسائل روانشناختی رسید و ما توانستیم با مجموعه اقدامات انجام شده خوشبختانه تعداد اقدامات خود آسیب رسان بین دانشجویان دانشگاه در سال 94 را به صفر برسانیم

دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص اقدامات بعمل آمده جهت کاهش اقدامات خود آسیب رسان بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هیج موردی از اقدامات خود آسیب رسان در سال 94 در بین دانشجویان رخ نداده است.

دکتر موگهی با بیان اینکه در سال 92 با شعار تدبیر و امید آمدیم و وعده دادیم که با ایجاد نشاط در دانشگاه زمینه رشد و تعالی روح، جسم و تحصیل دانشجویان را فراهم آوریم، گفت: پس از کسب موفقیت های کشوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در زمینه های فرهنگی و ورزشی این بار نوبت به مسائل روانشناختی رسید و ما توانستیم با مجموعه اقدامات انجام شده خوشبختانه تعداد اقدامات خود آسیب رسان بین دانشجویان دانشگاه در سال 94 را به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: تعداد اقدامات خود آسیب رسان در سال 92 شش مورد و در سال 93 پنج مورد بود که در سال 94 به صفر رسید . ایجاد یک آسیب اجتماعی بسرعت ممکن است و لیکن اصلاح آن نیاز به زمان دارد که خوشبختانه با تلاش همکاران در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه توانستیم ظرف مدت یکسال به این موفقیت نائل شویم.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در خصوص عملکرد اداره مشاوره دانشگاه گفت: در اواخر سال گذشته عملکرد سال 93 ادارات مشاوره روانشناختی دانشجویان در دانشگاه های کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و دانشگاه ها مطابق این ارزیابی به 5 دسته  خیلی ضعیف ، ضعیف ، متوسط ، خوب و خیلی خوب تقسیم بندی شدند که دانشگاه ما در این رده بندی حائز رتبه خیلی خوب گردید .

موگهی در پایان اقدامات انجام شده در جهت ارتقاء وضعیت روحی دانشجویان را چنین عنوان کرد:

1-برگزاری کارگاه ها و همایشها با موضوعات روانشناختی جهت دانشجویان ، کارکنان و اعضاء هیات علمی.

2-استقرار مشاور روانشناختی در کلیه دانشکده ها و خوابگاه ها.

3-راه اندازی 8 خط تلفن همراه تحت عنوان صدای مشاور از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب جهت ارائه مشاوره به کلیه دانشجویان.

4-بکارگیری روانپزشک، روانشناسان بالینی و مددکار مجرب در اداره مشاوره.

5-انجام پایش روان جهت کلیه دانشجویان جدیدالورود، شناسایی دانشجویان آسیب پذیر و طراحی مداخلات روانشناختی ویژه، جهت این دسته از دانشجویان.

6-شناسایی دانشجویان دارای افت تحصیلی و طراحی مداخلات روانشناختی ویژه این دسته از دانشجویان.

7-تهیه و توزیع گسترده بسته های آموزشی (پوستر، بروشور، پمفلت و ....) با موضوعات روانشناختی بین دانشجویان.

8-گسترش فعالیتهای ورزشی در سطح خوابگاه ها و پردیس دانشگاه که منجر به مشارکت چند برابری دانشجویان در فعالیتهای ورزشی گردیده است.

9-گسترش فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی در بین دانشجویان که منجر به مشارکت چند برابری دانشجویان در این فعالیتها شده است.

10-بهبود نسبی شرایط زندگی در خوابگاه های دانشجویی.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار