شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
دزفول - ايرنا - رييس جمعيت هلال احمر دزفول از احداث پايگاه چند منظوره امداد و نجات كوهستان شمال خوزستان در بخش شهيون دزفول خبر داد و گفت:اين پايگاه آماده بهره برداري است.

عظيم رضاي مرساق افزود:ساختمان پايگاه چند منظوره امداد و نجات كوهستان در بخش شهيون دزفول با صرف پنج ميليارد ريال ساخته شده و آماده تحويل مي باشد كه با اخذ مجوز جهت استقرار نيرو اين پايگاه آغاز بكار خواهد كرد.

وي در ادامه به تشريح فعاليت هاي جمعتي هلال احمر دزفول پرداخت و گفت:در سال گذشته مجوز ايجاد مركز آموزش هاي تخصصي جستجو در آبهاي خروشان پس از شش ماه پيگيري اخذ شد و 2 دوره آموزش تخصصي برگزار شد كه اميدواريم اين مركز به يك مركز بين المللي آموزش هاي تخصصي تبديل شود تا علاوه بر برگزاري دوره هاي مختلف شاهد ورود گردشگر و سرمايه به اين شهرستان باشيم.

وي احداث اردوگاه در حاشيه رودخانه دز را از ضروري دانست و گفت:به رغم وعده هاي داده شده در اين خصوص تاكنون اقدامي براي ساخت اين اردوگاه صورت نگرفته است.

رضاي مرساق همچنين از قول شهردار دزفول در خصوص احداث پايگاه امداد و نجات ساحلي در حاشيه رودخانه دز خبر داد و گفت:با احداث اين پايگاه كه تاكنون توافقي در خصوص مكان آن صورت نگرفته است در فصل شنا و ايام تابستان به حادثه ديدگان در رودخانه دز امداد رساني كرده و در فصل زمستان نيز دوره هاي آموزشي امداد ساحلي براي اعضاي هلال احمر برگزار مي كند.

وي به سفر برخي مسئولان كشوري هلال احمر به دزفول در سال گذشته اشاره كرد و گفت:به اعتراف اين مسئولان دزفول براي برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي نجات از سيلاب و آبهاي خروشان مناسب است.

رضاي مرساق افزود:در سفرهاي مسوولان هلال احمر به دزفول مقرر شد در سال 95 حدود سه ميليارد ريال تجهيزات آموزش نجات از سيلاب به دزفول اختصاص داده شود كه اميدواريم اين اعتبار هر چه سريعتر تامين شود.

وي با تاكيد بر اينكه كليه فعاليت سال گذشته هلال احمر دزفول در راستاي امداد و نجات بوده است گفت:با فعاليت صورت گرفته تيم مربي امداد و نجات در دزفول تشكيل شده كه شامل 2 مربي و سه كمك مربي است و از اين پس در شهرستان دزفول امكان آموزش به اعضاي هلال احمر وجود دارد.

رييس جمعيت هلال احمر دزفول از ساخت مستند آموزشي امداد در كوهستان توسط اعضاي هلال احمر دزفول خبر داد و گفت:در اين مستند كليه آموزش هاي لازم هنگام امداد در كوهستان تصويربرداري شده كه در اختيار هلال احمر كشور قرار مي گيرد.

وي به گستردگي فعاليت پايگاه امداد و نجات ساحلي در ساحل رودخانه دز در فصل تابستان توسط چهار امدادگر اشاره كرد وگفت:در برخي موارد در يك روز به بيش از 100 فرد حادثه ديده امداد رساني شد.

وي با اشاره به اينكه در سال گذشته آموزش امداد به يكهزارو 700 نفر از جوانان هلال احمر ارايه شده است به كاستي هاي موجود در هلال احمر دزفول اشاره كرد و گفت: هلال احمر دزفول از كمبود تجهيزات امدادي رنج مي برد كه اين امر باعث مي شود هنگام حوادث نتوان بدرستي امدادرساني كرد به گونه اي كه در سيلاب اخير نيز كمبود قايق و ديگر امكانات امدادي محسوس بود.
وي افزود:براي تقويت ستاد حوادث كارگروه كارشناسان ثابت و عملياتي ستاد حوادث دزفول تشكيل شده و دستگاههاي اجرايي نمايندگان خود را به اين ستاد معرفي كردند تا هنگام وقع حادثه امدادرساني با سرعت بيشتري انجام شود كه اين امر در سيل اخير كارساز بود و به دليل تفاهم نامه اي كه بين هلال احمر و ارتش امضا شده بود با درخواست هلال احمر نيروهاي ارتش در كمترين زمان ممكن به ياري سيل زدگان شتافتند.

رييس جمعيت هلال احمر دزفول ضمن انتقاد از برخي بي مهري ها و بي انصافي ها نسبت به هلال احمر در خصوص واقعه سيل گفت:بيش از 50 نفر از اعضاي هلال احمر از نخستين ساعات سيل با كليه امكانات و توان خود به كمك سيل زدگان شتافتند و اقدام به برپايي اردوگاه در محل ورزشگاه شهيد ناحي براي سيل زدگان كردند.

وي افزود:90 چادر هلال احمر در محل ورزشگاه شهيد ناحي نصب شد و 40 چادر نيز به عشاير سيل زده تحويل داده شد و مقادير زيادي پتو و پوشاك و مواد غذايي بين سيل زدگان توزيع شد.
رضاي مرساق با اشاره به نجات پنج نفر از سيل از جمله يك مادر باردار درروستاي زاويه و عباس آباد توسط امدادگران هلال احمر گفت:به دليل شرايط نامساعد جوي هنگام وقوع سيل در دزفول امكان استفاده از بالگرد هلال احمر وجود نداشت اما در روز سوم پس از سيل امكان پرواز فراهم و يك سورتي پرواز به مناطق صعب العبور دزفول انجام شد.

*تضعيف فعاليت هاي هلال احمر بي انصافي است 

رييس جمعيت هلال احمر دزفول از زحمات اعضاي هلال احمر كه شبانه روز به سيل زدگان امداد رساني كردند تقدير كرد و گفت:تضعيف اين فعاليت ها بي انصافي نسبت به اين جوانان است زيرا اين افراد در مدت يك هفته تلاش شبانه روزي اقلام مورد نياز 400 خانوار را تامين كردند.

*كمبود تجهيزات امدادي از مشكلات هلال احمر در حوادثي چون سيل است

وي از كمبود تجهيزات امدادي در واقعه سيل اخير خبر داد و گفت: تنها مشكل هلال احمر دزفول كمبود امكانات از جمله قايق ،طناب و ديگر امكانات امدادي بود كه از ساير ارگان ها تامين شد و فعاليت امدادرساني به خوبي انجام شد .

بيش از 500 داوطلب در هلال احمر دزفول فعاليت دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار