شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
آیت الله موسوی عنوان کرد:
یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: من خطر را برای استان جدی می بینم چرا که انحراف و نوع سیر سلوک جوانان زنگ این خطر  را به صدا درآورده است.

آیت الله سید صاحب موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شعار مقام معظم رهبری در مطلع سال جدید باید در رأس امور و برنامه ریزی مسئولان کشور و استان قرار بگیرد اظهار کرد: رشد و توسعه مسائل اقتصادی انسان در تعیین شرایط دنیوی و اخروی انسان نقش غیر قابل انکاری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: رشد و تعالی و در مقابل  افول و بحران های اقتصادی در بزرگی و عظمت ملت ها ،استقلال و یا عقب ماندگی ها تاثیر خواهد داشت و ملت ها بر اساس توانایی های اقتصادی قدرت چانه زنی های سیاسی خود را بالا می برند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمونده امام راحل مبنی بر اینکه،استقلال سیاسی ملت ها بدون استقلال اقتصادی ممکن نیست خاطر نشان کرد: اقتصاد تک محصولی و متکی به نفت نمی تواند کشور را به اهداف مورد دلخواه خود برساند.

وی ابراز امیدواری کرد: با استناد به درخواست مقام معظم رهبری باید بتوانیم اقدامات شایسته ای در  شناسایی حوزه های اقتصادی سودآور منهای نفت در کشور انجام دهیم .

آیت الله موسوی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شود که بتواند در مقابل نوسانات بازارهای جهانی ایستادگی کند و ضربه ای  متوجه اقتصاد داخلی نشود.

وی با بیان اینکه برخی از تجار ایرانی در مراودات تجاری با عراق سبب سلب اعتماد طرف عراقی به کالاهای ایرانی شد توضیح داد: بعضی از تاجر های ایرانی در زمان عقد قرارداد یک نوع کالا با کیفیت خاص به طرف عراقی نشان می دهند اما هنگام ارسال کالای مورد تقاضا از کالای بی کیفیت استفاده می کند و این عامل سبب بی اعتمادی تجار عراقی و کاهش تقاضا از جانب کشور عراق شد.

آیت الله موسوی با ابراز تاسف از خلاء فرهنگ تحقیق در بازار کار و مسائل اقتصادی کشور بیان کرد: زمینه پیشرفت و رشد در کشورهای توسعه یافته با تولید ناخالص ملی فراهم کردن زمینه های تحقق در مسائل اقتصادی و اختصاص بودجه های خاص به این بخش است.

وی تاکید کرد:جنانچه مسائل اقتصادی ،تجاری صادرات و واردات کشور براساس ضابطه و با تحقیق و مطالعه انجام شود بدون شک بخش اقتصادی کشور در مسیر معین و مشخص قرار گرفته و در چهار چوب خاص فعالیت می کند.

این نماینده مردم شادگان در دوره دوم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:راه علاج خروج از بحران های اقتصادی فعال شدن مردم دربخش های مختلف و ایجاد احساس مسولیت در آنها است.

وی عنوان کرد: جامعه ای که مردم آن در مشکلات اقتصادی خود دست و پنجه نرم می کنند نمی توانند از لحاظ مسائل  روحی ،روانی و بهداشتی در امنیت به سر ببرد.

آیت الله موسوی تاکید کرد:فقر و بدبختی علاوه براینکه زمینه ناهنجاریهای اجتماعی را مهیا می کند در اسلام نیز به فرموده پیامبر به کفر منجر می شود. وی یکی از زمینه های گرایش برخی آدم ها به تفکرات  وهابیت وجود بیکاری و فقر شایع در استان خواند و افزود:منشاءتمام مفاسد اقتصادی بیکاری است.

آیت الله موسوی گفت: مقوله فرهنگ سازی در استان مخصوصاً فرهنگ سازی دینی ضعیف استاد به همین دلیل است که جوانان ما در مقابل برخی شعارها و شبهات دینی که به آنها القاء می شوند فرهنگ مقابل را می پذیرند.
وی نوع تخلافات و برخورد برخی مسولان  در حوزه های اجرایی خود را یکی از عامل های منفی موثر در روحیات جوانان بیان کرد و از دولت درخواست کرد: باید با جدیت و با عدالت بر عملکرد مسولان نظارت کند.

وی در پایان عنوان کرد: من خطر را برای استان جدی می بینم چرا که انحراف و نوع سیر سلوک جوانان زنگ این خطر  را به صدا درآورده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار