اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش​هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج خوزستان با اشاره به برنامه‌های روز سوم خرداد گفت: کمیته نیروهای مسلح که هر ساله مجری برنامه با نوای کارون است، امسال با عدم تامین بودجه مواجه شده وضعیت این برنامه مشخص نیست.
 
سرهنگ عبدالله عفراوی در جلسه ستاد سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان که امروز (22 اردیبهشت‌ماه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در یک جلسه داخلی و در جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر نیز مواردی از جمله بحث صبحگاه، رزمایش نیروهای مسلح و برنامه اصلی روز سوم خرداد با حضور نیروهای مسلح و همچنین برنامه مدافعان بررسی شد.
 
وی افزود: کمیته نیروهای مسلح که هر ساله مجری برنامه با نوای کارون است، امسال با عدم تامین بودجه مواجه شده وضعیت این برنامه مشخص نیست. همچنین از سال 94 گفته شد که جهت برنامه‌های بومی محلی تنها امسال تامین اعتبار می‌شود و از سال 95 خوزستان خود باید این برنامه را اجرا کند.
 
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش​هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج خوزستان ادامه داد: برنامه با نوای کاروان به مدت سه شب پس از نماز تا ساعت 13 اجرا در کنار پل قدیم خرمشهر می‌شود و مردم می‌توانند در این برنامه شاد و مفرح حاضر شوند. هنرمندان محلی و کشوری نیز در این برنامه حضور دارند و صدا وسیمای اهواز و آبادان و چند شبکه ملی برنامه را پوشش می‌دهند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های سپاه برا روز سوم خرداد ماه بیان کرد: 156 برنامه در ستاد سوم خرداد سپاه مصوب شده که برخی از برنامه‌ها اجرا شده است و برنامه‌های هویزه نیز جزو این 156 برنامه است که بسیار خوب اجرا شد. همچنین مسابقات ورزشی، مقاله‌نویسی، شب شعر و شب خاطره آغاز شده است.
 
در این جلسه حسن نورانی معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان نیز اظهار کرد: در کمیته ایثارگران و بنیاد شهید برنامه‌ها از پیش به شهرستان‌ها ابلاغ شده و اکنون در حال جمع‌آوری برنامه‌های پیشنهادی از شهرستان‌ها هستیم. برخی برنامه‌ها نیز در تمام شهرستان‌ها مصوب شده است و برای روز سوم خردادماه، ویژه برنامه‌هایی برای خانواده‌های شهدا، خرمشهری و عملیاتی بیت‌المقدس خواهیم داشت.
 
وی افزود: روز سوم خرداد برای خانواده‌های شهدا در شهرستان خرمشهر یک گردهمایی برگزار و همچنین یک برنامه زیارت عاشورا در گلزار شهدا و یک برنامه تفریحی برای خانواده شهدای بیت‌المقدس با کشتی برگزار خواهد شد.
 
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: در شهرستان اهواز نیز شب شعر توسط انجمن ادبی فرزندان شهدا برگزار خواهد شد. همچنین راویان ایثار از جمله جانبازان و خانواده‌های شهدایی که در عملیات بودند، بر مناطق مختلف اعزام می‌شوند. این موارد نمونه‌هایی از برنامه‌ها بود که پس از تحویل برنامه‌های پیشنهادی برخی از شهرستان‌ها کامل خواهد شد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، سیده فرانک موسوی سرپرست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در رابطه با گرامی‌داشت روز دزفول و سوم خردادماه یک نشست منطقه‌ای با مشاوران شهرستان دزفول، آبادان و چند شهرستان دیگر داشته‌ایم و به آن‌ها ابلاغ شد که باید نشست‌هایی ویژه بانوان به ویژه در شهرستان‌های دزفول و خرمشهر داشته باشند.
 
وی افزود: تاکنون عناوین نشست‌ها به ما ابلاغ نشده است و همچنین پیگیر چاپ دو جلد کتاب هستیم که مقرر شده شهرداری اهواز این کتاب‌ها را به چاپ رساند تا بتوان در صورت آماده شدن کتاب‌ها، در خرمشهر از آن‌ها رونمایی کرد.
 
همچنین همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان در این جلسه اظهار کرد: تئاتر فجر خرمشهر از جمله برنامه‌های بسیار با سابقه و معتبری در میان اهل فرهنگ است که به صورت ملی برگزار می‌شود. امسال نیز حدود 2 گروه از سراسر کشور از جمله تهران، اصفهان، اراک، کرمانشاه، اهواز و خرمشهر و شهرستان‌های دیگر، جشنواره تئاتر فجر را در بخش‌های دیگر از جمله خیابانی و صحنه‌ای برگزار می‌کنند.
 
وی افزود: بخش دیگری تحت عنوان نمایشنامه‌نویسی حوزه دفاع مقدس نیز تاکنون با حدود 80 اثر، افزوده شده است. همچنین 4 گروه حرفه‌ای که در حوزه تئاتر دفاع مقدس کارهای بسیار برجسته‌ای انجام داده‌اند، به صورت ویژه به آبادان و خرمشهر دعوت شده‌اند.
 
قنواتی با اشاره به دیگر برنامه‌ها در سطح خوزستان گفت: برنامه‌هایی از جمله ادبیات، شب شعر، هنرهای تجسمی در شهرستان‌ها به مناسبت ایام دفاع مقدس و سوم خرداد برگزار خواهد شد.
 
در این جلسه غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز اظهارکرد: دو جلسه در ارتباط با روز سوم خردادماه در با حضور کارشناسان این اداره‌کل تشکیل شده و همچنین برنامه‌های تمام مراکز کانون در سطح خوزستان و 30 شهرستان خواسته شده است.
 
وی با اشاره به برنامه‌های بسیار خوب در روز سوم خردادماه عنوان کرد: کاردستی در موزه دفاع مقدس خرمشهر، کارگاه نقاشی، خوش‌نویسی، نمایش فیلم و قصه‌گویی، مسابقه کتاب‌خوانی، کارگاه عکاسی، پرواز بادکنک‌ها همه از برنامه‌هایی است که در یک هفته برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: این برنامه‌ها یا در مراکز کانون‌های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و یا در مکان‌هایی دیگر با هماهنگی مسئولان شهرستان از جمله فرماندار در سالن‌هایی مانند آموزش و پرورش برگزار می‌شود، به مدت یک هفته با 42 فعالیت و برنامه‌های بسیار خوب کانون انجام خواهد شد.
 
همچنین هوشنگ خبازخوب مدیرکل کمیته امداد خوزستان در این جلسه اظهار کرد: جشن اشتغال و خودکفایی 4500 خانواده بزرگ کمیته امداد در روز سوم خردادماه در مجتمع فجر سپاه برگزار و علاوه بر آن بعد از ظهر روز سوم خرداد تفاهم‌نامه‌ای کشوری جهت ایجاد 260 هزار فرصت شغلی برای کشور به طور رسمی امضا خواهد شد.
 
وی افزود: در روزهای سوم و چهارم خردادماه نیز در شهرستان خرمشهر دیداری با خانواده‌های مددجو خواهیم داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار