شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۹۲۲
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
تصاویر و حاشیه هایی از تجمع زیست محیطی خوزستانی ها / مجادله یک بانوی اهوازی با سید شریف حسینی /مردم خوزستان مطالبه گر نیستند / نباید تجمعات زیست محیطی را سیاسی جلوه دهیم + تصاویر
تجمع زیست محیطی خوزستانی ها هر چند در یک هوای گرم اما پر شور و حرارت برگزار شد و شهروندان اهوازی با در دست داشتن پلاکاردهایی به سیاست های انتقال آب اعتراض کردند.
شوشان: تجمع زیست محیطی خوزستانی ها هر چند در یک هوای گرم اما پر شور و حرارت برگزار شد و شهروندان اهوازی با در دست داشتن پلاکاردهایی به سیاست های انتقال آب اعتراض کردند.

در کنار حضور پورشور مردم ، برخی از مسئولین خوزستان از جمله سید شریف حسینی نماینده اهواز ، باورساد عضو شورای شهر ، اساتید دانشگاه و ... حضور داشتند و به سخنرانی پرداختند.

این تجمع که از یک پیام واتساپی شکل گرفت نزدیک به 300 نفر را به ساحل کارون جنب کتابخانه مرکزی اهواز کشاند و مردم با حضور خود دغدغه های خود را بیان کردند.

یکی از بانوان حاضر در این تجمع می گفت که پسرم بعضی وقت ها کنار کارون ماهیگیری می کند اما می گوید جز فاضلاب چیز دیگری در کارون یافت نمی شود. تا چند سال دیگر از کارون جز یک جوی متعفن باقی نخواهد ماند.

برخی کشاورزان نیز در این تجمع حضور داشتند و می گفتند چطور به ما اجازه شالیکاری و استفاده از آب نمی دهند اما آب کارون را برای مصارف کشاورزی به اصفهان و کرمان منتقل می کنند.

تجمع کنندگان با صدای بلند می گفتند: مگر نه اینکه رئیس جمهور در حضور آقای عارف به نمایندگان جدید قول داد طرح انتقال آب مسکوت بماند؟! پس چگونه هم مقتدایی استاندار را برکنار کردند و هم زیر قول خود زدند و کلنگ انتقال آب در کرمان به زمین زده شد.

یکی دیگر از شهروندان هم خواستار تجمع 100 هزار نفری و راهپیمایی گسترده شد تا صدای خوزستان بهتر و بیشتر به گوش مسئولین برسد. یکی از جوانان حاضر در این تجمع اعتراضی می گفت: برخی فکر می کنند تنها آمدن و عکس یادگاری گرفتند هنر است. باید با خانواده ها و دوستان بیایم و تعدادمان بیشتر باشد و هر کسی هم با لباس محلی خود بیاید که مسئولین بدانند تجمعات خواسته همه مردم و همه اقوام است.

دیگری می گفت:  یکی از مشکلات خوزستانی ها تفرقه است و همیشه افرادی بوده اند که با ایجاد تفرقه سعی در رسیدن به منافع خود در خوزستان داشته اند و امیدوارم ریشه این افراد خشکانده  شود.

پیرمردی هم که با چفیه محلی بر سر آمده بود می گفت: مسئولین نباید به گونه ای برخورد کنند که ما فکر کنیم تنها زمان جمع آوری رای ها به سراغ ما می آیند. دیگری هم خواستار تعیین محلی دائمی برای این گونه تجمع ها تا رسیدن به نتیجه نهایی شد.

حضور در استادیوم غدیر برای دفاع از استقلال خوزستان و اعتراض به طرح های انتقال آب نیز از دیگر خواسته های شرکت کنندگان در این تجمعه بود تا هم از قهرمانی استقلال دفاع شد و هم از آب کارون.

یک خانم مسن هم در این تجمع می گفت: خوزستانی ها توان استفاده از آب را ندارند و متاسفانه حجم زیادی از آب به دریا می ریزد که جمعیت حاضر او را اصفهانی خواندند و دیگری هم مشغول جمع آوری شماره تلفن حاضرین بود تا بتواند گروهی در فضای مجازی برای تجمع های آینده تشکیل دهد.

مردم خوزستان مطالبه گر نیستند و برای چنین موضوع مهمی علیرغم حجم وسیع تبلیغات در فضای مجازی تنها زیر 200 نفر حاضر می شوند.: صدا و سیما ما هم که گویا خواب است و چنین چیزی را منعکس نمی کند و ما مدام باید شاهد ضربه به خوزستان باشیم وگرنه در روزی که استاندار ساعت 10 صبح با خبرنگاران نشست داشته چرا باید برکنار شود و در همان روز هم کلنگ انتقال آب به زمین زده شود. تمام اینها گستاخی به مردم خوزستان است و تنها یک موضوع را دنبال می کرده و آن چیزی نبوده جز انتقال آب.پ

رئیس زاده از اساتید دانشگاه آزاد در رشته کشاورزی و مدیریت که در این تجمع حاضر شده بود گفت: خوزستان استانی است که تشکیل شده از قومیت های مختلف. ولی همین قومیت ها در کنار یکدیگر با آرامش زندگی می کنند و در تاریخ 5 هزار ساله خوزستان حتی یک بار هم بین قومیت ها مشکل غیرقابل حلی بوجود نیامده است.  نمونه بارز این مهم را می توان از زندگی آپارتمان نشینی متوجه شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما نباید موضوعات این چنینی را سیاسی دنبال کنیم و باید سوال بپرسیم آیا علیرغم اینکه خوزستان دین خود را به اسلام و این کشور ادا کرد مسئولین هم چنین مهمی را برای خوزستانی ها انجام دادند. ما استانی هستیم که اگر کره زمین را ویترین در نظر گیریم و ایران زیباترین مکان آن باشد، بهترین مکان این جای زیبا خوزستان است و در هیچ کجا چنین ظرفیت ها و نعماتی وجود ندارد و در سردترین و گرم ترین مکان خوزستان 95 درصد گونه های گیاهی دنیا قابل کاشت است و یک سوم آب های کشور در این جغرافیا می باشد و به غیر از نفت معادن فراوانی داریم که می تواند آینده یک کشور را تغییر دهد، اما متاسفانه از این معادن به نفع استان خوزستان استفاده نشده است و شاهد این هستیم آب را به مکانی می برند و به صنعت نیازمند به آبی می برند که در کویر و بیابان بنا شده است و این ظلم به خوزستانی ها است.

استاد دانشگاه آزاد اهواز ادامه داد: اینکه می گویند بخاطر مرزی بودن خوزستان نباید در آن سرمایه گذاری شود فکری ویرانگر است، مگر تنها خوزستان در مرز کشور قرار دارد و سایر استانها در مرز نیستند؟! ولی میزان سرمایه گذاری در آن استانها نسبت به خوزستان غیرقابل باور است .

وی این را هم گفت که خوزستانی ها با کسی و استانی مخالفتی ندارند و تنها انتظار داریم با دید کارشناسی به موضوع آب و انتقال آن بپردازند تا کسی متضرر نشود، همچنین اینکه باید یادآور شویم همه مردم حق استفاده از آب و هوای پاک را دارند و نباید به گونه ای برخورد شود که منطقه ای آباد و منطقه دیگری ویران شود.

جوانی هم که در جمع حاضر بود گفت: چگونه است در اصفهان بخاطر اسیدپاشی 6 وزیر حاضر می شوند، اما در خوزستان برای این موضوع ملی حتی یک نفر هم حاضر به پاسخگویی نیست.

صحبت های تجمع کنندگان با آمدن سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس و همچنین باورصاد نماینده مردم اهواز در شورای شهر اهواز رنگ دیگری به خود گرفت و بیشتر حالت گلایه بعضا با صدای بلند داشت و بسیاری از عملکرد نمایندگان گلایه داشتند به نحوی که یک زن در میان تجمع کنندگان که به گفته خودش هم خودش مبتلا به آسم است و هم فرزندش با سید شریف حسینی درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد و صدای دو طرف سر همدیگر بلند شد.

قبل از اینکه نوبت به سید شریف حسینی برای صحبت برسد یکی دیگر از تجمع کنندگان برای حفاظت از رودخانه کارون گفت: یکی از علل اینکه سید شریف نتوانست همان رای 200 هزار نفری خود را بیاورد انتظارات براورده نشده مردم است و امروز شاهد این هستیم افراد دیگری جایگزین 3 نماینده فعلی اهواز شده اند.

به گزارش شوشان ، سید شریف حسینی در این تجمع گفت: این تجمعات در نوع خود خوب است، اما مطمئن باشید اگر قرار است کارون را ببرند با این تجمعات کوچک حل نمی شود و اکنون من هم مثل شما به عنوان یک شهروند آمدم تا مخالفت خودم را از این موضوع اعلام کنم و سوم اینکه اگر نگاه حزبی به کارون و دولت داریم باز هم به نتیجه نمی رسیم.

سید شریف گفت: در 8 سال نماینده بودنم به همراه هر 18 نماینده خوزستان مانع تمام طرح های انتقال آب شدیم، اما به محض اینکه انتخابات برگزار شد و افراد جدید مشخص شدند با برکناری استاندار و مشغول کردن افکار ، کلنگ انتقال آب را زدند.

یک نفر صحبت های سید شریف را قطع کرد و گفت چرا نمایندگان خوزستان علیرغم چنین مسائلی دیگر استعفا نمی دهند؟ سید شریف هم پاسخ داد ما یک بار استعفا دادیم و جلوی یک طرح انتقال را گرفتیم ولی استعفاء در این زمان که کمتر از 20 روز به عمر نمایندگی ما مانده کارساز نیست، از این رو به جای این مسائل باید بدنبال این باشیم که کارون را زنده می خواهیم.

سید شریفغ حسینی گفت: اینکه در روز 21 اردیبهشت همه چیز را کنار هم قرار بدهیم تا به اهداف خود برای کلنگ زنی برسیم موضوعی عجیب است، اما تا زمانی که ما هستیم اجازه انتقال را نخواهیم داد، حتی در همان روز نطق داشتیم و گفتیم مانع از زیادخواهی ها خواهیم شد 




















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
انتشار یافته: ۱۹
comment
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
comment
3
16
comment سید شریف عزیز شما 8 سال در مجلس بودید هیچ کاری نکردید هالابعد از اینکه مردم به شما رای ندادن آمدی پلاکارت گرفتی دست که چه بشود آن زمانی که مقامی در مجلس داشتی هبچی نگفتی هالا برای خود نمایی آمد ای با مردم .. هر کسی که متکبر شود خدا او را سرجایش مینشاند
comment
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
comment
0
7
comment چرا مسئولان مملکت نمیتوانند یا نمیخواهند اثرات مخرب طرحهای انتقال اب بین حوضه ای را ببینند؟
چرا مسئولان به تبعات زیست محیطی،اقتصادی، اجتماعی و ...اینگونه طرحها بی توجهی میکنند؟
ایا خوزستان و مردمانش جزیی از این کشور نیستند که اینچنین مورد بی مهری و توهین قرار میگیرند؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
comment
1
2
comment خدایا چرا مردم استانی که دارای فرهنگ و قدمت است اینقدر کوچک فکر کنند البته منظورم با آن عده ایی میباشد که منفعت طلیب هستن و نه عام المنفعه بیاندیشن اولا پست و مقام برای کسی ماندنی نیست حتی بالا ترین مقام خوب چی شده چرا اینقدر بزرگ نمایی می کنید جناب دکتر مقتدایی و بقیه افراد که در حکومت جایگاه دارن خوب میدونن یک روز میان و یک روز هم خواهند رفت ملک پدری کسی نیست جایگاه خدمت است متاسفم برای بعضی از روشنفکران اونها چرا دارن بازی می خورن مراقب باشید همه به خوزستان ظلم کردن هیچکس بعد از جنگ به این استان زر خیز کلیدی اساسا جدی فکر نکرد و بازیچه شدن همه مدیران توانمند را کی کجا و کی شناسایی کردین همه کم فروشی کردین هی چیز جز کوچک کردن و کوبیدن و خاک برسر این مردم مظلوم بلد نیستین ...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
comment
0
1
comment خدایا چرا مردم استانی که دارای فرهنگ و قدمت است اینقدر کوچک فکر کنند البته منظورم با آن عده ایی میباشد که منفعت طلیب هستن و نه عام المنفعه بیاندیشن اولا پست و مقام برای کسی ماندنی نیست حتی بالا ترین مقام خوب چی شده چرا اینقدر بزرگ نمایی می کنید جناب دکتر مقتدایی و بقیه افراد که در حکومت جایگاه دارن خوب میدونن یک روز میان و یک روز هم خواهند رفت ملک پدری کسی نیست جایگاه خدمت است متاسفم برای بعضی از روشنفکران اونها چرا دارن بازی می خورن مراقب باشید همه به خوزستان ظلم کردن هیچکس بعد از جنگ به این استان زر خیز کلیدی اساسا جدی فکر نکرد و بازیچه شدن همه مدیران توانمند را کی کجا و کی شناسایی کردین همه کم فروشی کردین هی چیز جز کوچک کردن و کوبیدن و خاک برسر این مردم مظلوم بلد نیستین ...
comment
موسوی
|
Netherlands
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
comment
2
8
comment جناب آقای شریف موسوی جنابعالی در این هشت سال حضور در مجلس شورای اسلامی چه کار مثبت یا امتیازی را برای مردم خوزستان گرفته اید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
3
0
comment بارها سید بزگوار در مجلس تذکر داد و جلوی انتقال اب را بنام تونل بهشت اباد را گرفت اگر نمی دونی بدون . ولی این [...]ها میگویند این اب ارث بابامونه .فقط سید هم تو مجلس نیست که این همه نماینده داریم در مجلس .خواهشن نگاهتون نگاه خوزستانی باشه .مگر خوزستان فقط سید شریف حسینی رو در مجلس داشت دیگر نماینده ها کجا بودندحداقل سید چند باری در مجلس حرف زد . بنده خداها نماینده های دیگر خوزستان در خواب به سر می برند . نماینده های دیگر پشت تریبون مجلس جرات حرف زدن ندارند . بنده ای خدا . درود بر شرف سید اولاد پیغمبر سید شریف حسینی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
2
comment جناب آقای شریف موسوی جنابعالی در این هشت سال حضور در مجلس شورای اسلامی چه کار مثبت یا امتیازی را برای مردم خوزستان گرفته اید
چرا زمانی که در راس امور بودید کاری نکردید
چرا زمانیکه داشتن تونل انتقال اب رو میزدند مانع نشدید
حالا بخاطر اینکه به ظاهر عنوان کنید با مردم هستید کنار جوی کارون ایستاه و تابلو بدست گرفته ای
مدیر پایگاه البته سید شریف حسینی صحیح است و عیب شاید به برخی مردم برگردد که حتا به درستی نام نمایندگان خود را نمی دانند
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
comment عزیزم حتا نه حتی
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
comment اون مردم حق دارند
چون بعداز تبلیغات دیگر خداحافظ تا 4سال دیگه
ادم این روهااسم بچه های خودشو فراموش میکنه کههر روز با اونهاسرو کار داره
اینها که فقط 4سال یکبار ظهور میکنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
2
1
comment درود بر سید بزرگوار مرد عمل در مجلس این دولت تدبیر امید را رسوا کرده بود
comment
123
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
1
comment مگرقبلیا کاری کردن؟ منبعدهم هیچ!
comment
یارعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment ریس جمهور باذعملکرد خودش ثابت کرده که خوزستان را دوست دارد ونه مردم خوزستان ، با حرف فایده ندارد با عمل ثابت کن که هم خوزستان را دوست دارید و هم مردم خوزستان ، با [...]نمی شود ،صد رحمت به احمدی نژاد ، ، دوصد گفته چو نیم کردار نیست
comment
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment واقعا جای تاسف است که تجمع به این خوبی و سخنرانی بسیار زیبای دکتر رئیس زاده فراموش شده و فقط به حاشیه های این مراسم چسبیدیم
comment
حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment خ محمدی درست می گوید تا زمانیکه حاشیه مهمتر از اصل باشد به جای نمیرسیم واقعا صحبت های دکتر رئیس زاده مفید و بجا بود من خودم مطالب جدیدی از ایشان یاد گرفتم کاش بجای حاشیه پردازی طبق صحبت های دکتر عمل کنیم تا نتیجه بگیریم
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment به نظر من با ید غیر بومی باشد چون نفر بومی برای گرد و خاک ها هیچکاری انجام ندارد و با گرد خاک کوتاه امد ولی اگر نفر غیر بومی بیاد شاید تحمل این گرد و خاک را نداشته باشد و واقعا به چشم یک معضل به ان نگاه کند
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment به نظر من با ید غیر بومی باشد چون نفر بومی برای گرد و خاک ها هیچکاری انجام ندارد و با گرد خاک کوتاه امد ولی اگر نفر غیر بومی بیاد شاید تحمل این گرد و خاک را نداشته باشد و واقعا به چشم یک معضل به ان نگاه کند
comment
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
0
0
comment دورود بر همه زمانی که رهبر انقلاب بگوید آب کارون متعلق به ایران است نه استان خاصی این تجمع ها فقط تبلیغات برای افراد خاص است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
0
0
comment جناب آقای شریف حسینی جنابعالی در این هشت سال حضور در مجلس شورای اسلامی چه کار مثبت یا امتیازی را برای مردم خوزستان گرفته اید
چرا زمانی که در راس امور بودید کاری نکردید
چرا زمانیکه داشتن تونل انتقال اب رو میزدند مانع نشدید
حالا بخاطر اینکه به ظاهر عنوان کنید با مردم هستید کنار جوی کارون ایستاه و تابلو بدست گرفته ای
comment
زرگاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
comment
0
0
comment درود به سياوش بختياري زاده كه در برنامه نود شجاعانه از خوزستان وآب كارون دفاع كرد اما دريغ از يه ذره حمايت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار