شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹

رئيس پليس راه خوزستان گفت: به دليل وجود صنايع در خوزستان، ميزان تردد وسايل نقليه سنگين در اين استان بسيار زياد است.

سرهنگ قاسم قدرتي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنااظهار كرد: به دليل وجود صنايعي مانند فولاد، لوله‌سازي، نفت و بنادر در خوزستان، ميزان تردد وسايل نقليه سنگين در جاده‌هاي خوزستان بسيار زياد است.

وي افزود: بر اساس آمارگيري سه ماهه نخست سال جاري، 17 درصد كل تصادفات معادل 347 حادثه مربوط به خودروي سنگين است؛ همچنين خودروهاي سواري 60 درصد، موتورسيكلت‌ها هشت درصد و اتوبوس‌ها نيز يك درصد مجموع تصادفات سه ماهه نخست سال جاري را تشكيل داده‌اند.

قدرتي با بيان اينكه عدم توجه به جلو مهمترين علت حوادث جاده‌اي در سه‌ماهه نخست سال بوده است، تصريح كرد: انحراف به چپ، عدم رعايت حق تقدم و تخطي از سرعت مطمئنه از ديگر دلايل بروز حوادث جاده‌اي در استان است. با توجه به اينكه طرح تابستاني پليس راه آغاز شده است، به صورت ويژه با عواملي كه منجر به بي‌توجهي راننده مي‌شوند، مانند استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانيات و خوردن و آشاميدن هنگام رانندگي برخود مي‌شود؛ همچنين با تخلف سرعت غيرمجاز نيز به صورت ويژه برخورد مي‌شود.

رئيس پليس راه خوزستان خاطرنشان كرد: سبقت غيرمجاز، سرعت غيرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي، استفاده نكردن از كمربند ايمني و كلاه‌ايمني، انجام حركات مارپيچ و حركت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزاد‌راه‌ها خط قرمز پليس راه است و در قالب اجراي طرح ترافيكي در تابستان با اين تخلفات برخورد مي‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار