شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه شهيد چمران اهواز با اشاره به ماندگاري اثر طرح‌هاي آموزشي فرهنگي و نقش بي‌نظير آن‌ها در كادر سازي فرهنگي و توليد مدافع هوشمند و دانا براي نظام اسلامي و ارزش‌هاي اسلامي انقلابي در دانشگاه، خواستار شد: دانشگاه‌هاي استان اجراي طرح‌هاي آموزشي فرهنگي و طرح‌هاي معرفتي را كه به تعميق باورهاي ديني دانشجويان و اساتيد منتهي مي‌شود، در اولويت برنامه‌اي فرهنگي خود قرار دهند.

دكتر عليرضا مخبردزفولي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا به تهاجم بي‌رحمانه و شوم نظام سلطه به مرز‌هاي فكري به ويژه نسل جوان اشاره و تصريح كرد: دفاع جانانه در اين عرصه با استناد به فرموده مقام معظم رهبري كه "عرصه فرهنگي، عرصه جهاد است" يك جهاد تمام عيار و مجاهدت و شهادت در اين ميدان يك فوز عظيم است.

وي اسلحه اين جنگ را قلم و سنگر آن را دانشگاه برشمرد و حضور تمام كساني را كه سن يا همت آنان قد نداد در دفاع مقدس هشت ساله نقشي داشته باشند، در اين ميدان خطير خواستار شد.

رئيس شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌عالي استان خوزستان با اشاره به اجراي هم‌زمان 6 طرح آموزشي‌فرهنگي در دانشگاه شهيد چمران اهواز در سال 91- 90، از اجراي مرحله نهايي اين طرح‌ها در شهرهاي مقدس مشهد و قم در تابستان 91 خبر داد و افزود: اين طرح‌ها همگي براي نخستين‌بار در سطح دانشگاه‌هاي كشور، از دانشگاه شهيد چمران اهواز به ديگر دانشگاه‌ها تسري يافته است.

مخبر‌دزفولي در توضيح اين طرح‌ها خاطرنشان كرد: طرح "مسير مطهر"، سير مطالعاتي كتب استاد شهيد مرتضي مطهري است كه امسال با تقويت بيشتر، گسترش قابل ملاحظه‌اي داشته و در طول سال استمرار خواهد داشت؛ دانشجويان شركت‌كننده در اين طرح، 30 جلد از كتب شهيد مطهري را مطالعه و در آزمون‌هاي حضوري موفق به ورود به سطح‌هاي بالاتر شده‌اند.

وي از طرح " آيين‌ جوانمردي" درباره ارزش‌هاي دفاع مقدس به عنوان طرحي ابتكاري و بي‌بديل ياد‌ كرد و افزود: حضور راويان زبده دفاع مقدس و مادران شهدا در كلاس‌ها و مناطق عملياتي دفاع مقدس، همراهي آن‌ها با دانشجويان فضاي صميمانه‌اي را بر دوره حاكم كرد به گونه‌اي كه دلنوشته‌هاي دانشجويان شركت‌كننده در اين طرح مانند دلنوشته‌هاي رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، معطر به اخلاص و معنويت شده است.

رئيس شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان خوزستان ادامه‌داد: طرح "وصال" يكي‌ديگر از طرح‌هاي ارزشمند در حوزه بحث مهدويت است؛ هم‌اكنون صد نفر از دانشجويان برگزيده اين طرح در شهر مقدس قم - در جوار حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران - تحت نظر اساتيد برجسته حوزه علميه قم، در حال گذراندن مرحله نهايي اين طرح هستند. مجري طرح "وصال" كانون فرهنگي هنري انتظار معاونت فرهنگي دانشگاه شهيد چمران است.

مخبردزفولي از طرح "بصيرت حسيني" در زمينه مباحث عاشورا كه توسط كانون فرهنگي هنري عاشورا اجرا شد و طرح "فرهنگ و انديشه‌اسلامي" در جهت تعميق باورهاي ديني دانشجويان در مباحثي هم‌چون حكومت اسلامي، ولايت فقيه، معرفت‌شناسي، انسان‌شناسي، جريان‌شناسي، تاريخ معاصر ايران، برنامه‌ريزي فرهنگي و آشنايي با فضاي مجازي و همچنين طرح "نهضت قرآني" - به‌منظور ترويج آشنايي با قرآن و معارف الهي آن - كه در طول سال استمرار مي‌يابد، به عنوان طرح‌هاي مهم آموزشي فرهنگي معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه شهيد چمران ياد كرد.

وي تصريح كرد: براي نخستين‌بار است كه در سطح دانشگاه شهيد چمران اهواز چتر طرح‌هاي معرفتي تقريبا به اندازه يك چهارم دانشجويان دانشگاه گسترده شده و در 6 طرح آموزشي فرهنگي معاونت فرهنگي دانشگاه، بين 3 تا 4 هزار دانشجو شركت كردند.

معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه شهيد چمران اهواز از اعزام 120 دانشجوي برگزيده اين طرح‌ها در هفته سوم تيرماه به مشهد مقدس خبر داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار