شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۰۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۷
زمان بابادی شوراب

 
بعد از عزل استاندار افراد مختلفی در حال رایزنی برای کسب جایگاه استانداری خوزستان در میان مسئولین و جا انداختن نام خود در افکار عمومی مردم استان فعالیت می کنند.

گاها بعضی در بین سخنان و متون به اشتراک گذاشته خود و یا از زبان هواداران و پیشنهاد دهندگان خود از عباراتی همچون بومی بودن و غیر اصفهانی بودن استفاده می کنند که بنظر می رسد صرفا عنوان نمودن این پارامتر برای گمراه کردن و انحراف افکار از شرایط  لازم برای یک فرد جامع شرایط در جامعه باشد ، تا اینگونه افرادی خاص و ناتوان که فاقد توانایی این سمت در استان باشند تنها معیار قرار دهند.

مطمئنا این تفکر با هدف سوء استفاده از احساسات بوجود آمده از ضعف مدیران غیر بومی در گذشته و استفاده ابزاری از آن برای مطرح کردن خود و یا دوستان مدنظر خود بعنوان گزینه برتر،تلاش می کنند.

البته نمی توان بومی بودن را بعنوان یکی از شاخص های لازم برای استانداری خوزستان نادیده گرفت اما مطمئنا شرط کافی نیست بعلت آن که یک بومی سیاسی کار و غیرعملگرا می تواند به مراتب ضربه هولناک تری به نیاز پاک احساسی مردم این جغرافیا بزند.

شوربختانه افرادی که در حال معرفی و لابی گزینه هایی برای تصدی این پست در استان می باشند بدون توجه لازم به نکات ضروری و خصوصیات افراد باعث ایجاد یک فضای متشنج و مبهمی از افراد گوناگون با پتانسیل های یک بعدی و متفاوت شده بطوری که فضا را برای تشخیص و پیدا کردن گزینه شایسته تر پیچیده نموده و به شکلی عمل می کنند که بدلیل کثرت مدعیان زیاد در آینده اگر گزینه ایی هم انتخاب گردید مابقی افراد انتخاب نشده با این احساس که جایگاه متعلق به آنان بوده و غصب شده ضمن عدم همکاری در روند توسعه استان کارشکنی نیز می کنند و شاید به همین جهت در آینده  مشکل و موجب عدم یکپارچگی استان گردد.

لذا نخبگان متعهد جامعه خوزستان ضمن خودداری از اصرار بر گزینه تک بعدی موردنظر خود ، باتفکر جمعی نسبت به معرفی 2 تا 3 گزینه که دارای حداقل خصوصیات لازم و شناخت از این جغرافیا و سابقه مدیریتی موفق و دلسوزی لازم و توان تعامل(برعکس استاندار قبلی) برای استفاده بهینه از منابع طبیعی و انسانی و پیشبرد توسعه استان گام بردارند.

کسانی باشند که ضمن شناخت از نیروهای موثر و پتانسیل آنها بدنبال حرکت در مدار باندبازی و رفیق بازی نباشند و با استفاده از پتاسیل افراد شایسته زمینه پیشرفت استان و توسعه آن را دنبال نموده و مشکلات و ناامنی موجود به هر دلیل را به مانند ناامنی خانه خود دانسته و مدافع جان و مال مردم باشند.

بیان اندیشه بکارگیری استاندار بومی از طرف بعضی از دوستان که در گذشته موضعی متفاوت داشته اند جای امید و مسرت دارد ،منظور سخن همان افرادی است که درگذشته با آوردن استانداران غیربومی و عموما اصفهانی به عدم توسعه در این جغرافیا دامن زدند ،که ظاهرا به این غفلت خود پی برده اند و متوجه گردیده اند که تنها می توانند روی افراد بومی برای پیشرفت استان حساب باز کرد و خدا کند این اظهار نظر جدید و متفاوت آنان تنها بدلیل مطرح نمودن خود بعنوان یکی از گزینه های این سمت نباشد.

 البته باید روزی تابوی عدم بکارگیری از استانداران بومی از بین اقوام در این استان شکسته شود و بجای تهدید خواندن سکان داری آنان بعنوان فرصت شناخته شده و این موضوع آزمونی هم برای اقوام این استان خواهد بود که وجود خود را توان و پتانسیلی برای توسعه این استان بدانند و نه خدایی نکرده یک تهدید!



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment چرا ماتعارف ورودرواسی داریم وحقیقت را باصراحت نمی گوییم
من به روحانی رای دادم ولی همینجا رایم را پس میگیرم اگر دچار خود سانسوری نیستی منتشرش کن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment بهترین گزینه دکتر قبادیانه
comment
عیسی حاتمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment من معتقدم استاندار خوزستان بابد فردی شناخته شده ومدیر ی به معنای واقعی وتوانمند در حل مشکلات استان از جمله جلوگیری از انتقال اب کارون به سایراستان ها موضوع ریزگردها وسایر مشکلات به جامانده استان باشد چنین فردی اگر بومی وشناخته شده باشد بهتر است
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment برکناری مقتدایی و کلنگ زنی طرح انتقال اب کارون سبب ریزش رای روحانی در خوزستان خواهد شد که در انتخابات اینده صحت این موضوع برهمگان روشن خواهد شد
دولت روحانی به خوزستان ستم کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار