شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۰۴۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
رویکردی برنامه محور برای استاندار آینده خوزستان
آنچه نیاز و ضرورت استان خوزستان در این مقطع زمانی کشور است ، برنامه ریزی و تبیین استراتژی کلان برای بدست آوردن فرصت های جدید...
شوشان: این روزها حال و هوای استان خوزستان به مثابه روزهای پردغدغه و پریشان دانش آموز سال آخری ست که رسیدن روز کنکور را به انتظار نشسته و در سایه ی تفکراتی که مملو از سوال های گوناگون است، به آینده می نگرد و خیالش را گاه امید به قبولی روشن و گاه ترس از مردودی تیره می سازد.

به گزارش شوشان ، در حال حاضر خوزستانی ها در شرایط به آزمون گذاشتن خود و پس دادن امتحانی دیگر هستند. به راستی آیا یک بار دیگر همانند انسجام روزهای انتخابات می توانند در سایه انسجام و عقلانیت ، سکان داری استان خود را به شایسته ای از دیار خوزستان محول کنند. 

در انتخابات اخیر و بخصوص در مرحله ی دوم ، مردم استان خوزستان شعور سیاسی و درک مقتضیات امروز همچنین پیروزی بلامنازع خرد و عقلانیت بر تعصبات قومی و قومیت گرایی خود را در پای صندوق های رای به اثبات رساندند و امید داریم که این مسیر ادامه یابد . 

در شلوغ بازار چند روز گذشته ی خبر برکناری ، استعفا و یا بازنشستگی استاندار استان خوزستان ، موجی از اظهارنظرهای غیر کارشناسانه در فضاهای رسانه ای و مجازی استان به راه افتاده است.  با اندکی تامل بر رفتار چند روز اخیر ، نتیجه ای که بدست می آید مصداق "هیاهو برای هیچ " است.

تنها معرفی و نام بردن از شخصیت ها بدون اظهار نظرهای کارشناسانه و اشاره به لزوم برنامه محوری برای پیگیری فرآیند توسعه در خوزستان و بدون واکاوی و تلاش برای رسیدن به یک هدف و ارائه ی راهکاری مشخص برای پیشرفت و رونق استان خوزستان ، دردی را از ما دوا نخواهد کرد و برهمگان لازم است تا به این مهم توجه کنند.

آنچه نیاز و ضرورت استان خوزستان در این مقطع زمانی کشور است ، برنامه ریزی و تبیین استراتژی کلان برای بدست آوردن فرصت های جدید برای توسعه و آبادانی بیشتر است.

خوزستان نیازمند سکانداری است که رویکردی برنامه محور داشته باشد . استانداری که در کارنامه ی خود ، انجام امور همراه با استراتژی و برنامه را رقم زده باشد. بی شک چنین استانداری ، گروه مدیران خود را نیز از زمره ی" مردان برنامه محور" انتخاب خواهد کرد.

در شرایط کنونی نخبگان و بزرگان استان با هر تفکر و وابستگی سیاسی می بایست با تاکید بر استفاده از ظرفیت های انسانی بومی متخصص ، در معرفی استانداری بومی و از جنس خوزستان به دور از قومیت گرایی و تعصبات غیر منطقی ، به اجماع برسند. بی شک با تداوم این آشفتگی و به بیراهه کشاندن مسیر صحیح انتخاب ، فرصت ورود تفکر" نرسیدن به اجماع" و درنهایت واگذاری مسئولیت استانداری به فرد غیر بومی ، نتیجه دردناک این جریان ناآرام خواهد بود.

بیاییم به جای راه انداختن کمپین های بی حاصل ، کمپین انتخاب استاندار مقتدر ، بومی ، متخصص و برنامه محور را به راه بیاندازیم که بی شک حاصل آن استفاده از قدرت و تخصص خوزستانی ها برای قراردادن خوزستان در مسیر توسعه است.

پایگاه خبری – تحلیلی شوشان در جهت رسالت اصلی خود که آگاهی و تحلیل صحیح از وقایع تأثیرگذار در استان می باشد ، همت آن را دارد که با همراهی تمامی نخبگان ، اندیشمندان، صاحبنظران سیاسی- اجتماعی ، دانشگاهیان ، جوانان و دانشجویان ، موج جدید انتخاب استاندار بومی ، متخصص و برنامه محور را آغاز کند و در طی این طریق ،با فرصت اندکی که د راختیار ماست دَرِ نقد و نظر در این وادی را به روی همفکری تمامی بزرگان استان به ویژه خوزستانی های پایتخت نشین می گشاییم .در همین راستا نیز در روزهای آینده به یک سلسه گفت و گوهای چالشی در این خصوص خواهیم پرداخت.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
1
4
comment خوزستان به استاندار بومی، مقتدر و کاربلد نیاز دارد کسی که همراه با مردم در مقابل طرحهای ضدملی انتقال اب بایستد و از همه راههای قانونی برای این مهم(احیای کارون و ممانعت از انتقال اب از سرشاخه های رودخانه های استان) استفاده کند
comment
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
2
2
comment مطلب خوبی رو شروع کردین شوشان..
انتظار میرود که نخبگان استان در هر حوزه ، رویکردی توسعه محور و برنامه محور را شروع کنند و واقعا از فرصت پیش آمده برای انتخاب یک فرد لایق و متخصص و فراجناحی را غنیمت بشمرند.
خوزستان غنی از نیروهای تحصیلکرده و متخصص هست و جا دارد دولت نیز به این مسئله در انتخاب استاندار خوزستان توجه ویژه داشته باشد.
عرب و عجم عنوان کردن استاندار تنها ما را به بیراهه میبرد و از مسیر دور میکند ، همه باید زیر یک پرچم و برای اعتلای خوزستان با انسجام کامل تلاش کنیم و از انتخاب شایسته با همه توان حمایت کنیم.
الان وقت همت و تلاش مضاعف همه نخبگان استان برای رسیدن به اجماع هست.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
1
3
comment سلام . استاندار میباست برنامه خودشو جهت توسعه و حل مشکلات خوزستان ارایه بدهد.
comment
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
3
comment متاسفانه کسی به برنامه توجه نمی کند فقط دنبال اسم هستن
comment
الهایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
1
comment مطمئنم یه استاندار ضعیف میاد که آب کارون رو منتقل کنه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
1
comment خوزستانی ها همیشه درگیر دعواهای قومی می شوند و در نتیجه همیشه عقب می مانند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
1
2
comment با این جمله موافقم

بیاییم به جای راه انداختن کمپین های بی حاصل ، کمپین انتخاب استاندار مقتدر ، بومی ، متخصص و برنامه محور را به راه بیاندازیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
3
comment این شد یه حرفی مامی بایست بدورازقومیت گرایی و گرایش های حزبی بدنبال توسعه استانمان باشیم وبهترین کاراین است که استانداری برنامه محورومتخصص ودلسوز را حمایت ومعرفی نمائیم نه بدنبال افرادنام ونشاندار باشیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment الان که شوشان نوشته گزینه غیربومی انتخاب شده ! چرا مسئولین تهران به خواسته های خوزستانی ها بی توجه اند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment ما خوزستانی ها خودمون مقصریم. باید توقعاتمونو رو بالا ببریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار