شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰

مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده گرد و غبار از امروز تا پایان هفته‌جاری خبر داد و گفت: گرد و غبار از عراق می‌آید.

مسعود دهملایی اظهار داشت: با تقویت زبانه کم‌فشار تابستانی از امروز تا اواخر هفته شاهد تغییرات قابل‌ملاحظه فشار هوای سطح زمین در منطقه خوزستان و جنوب کشور عراق خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط موجود افزود: انتظار وزش بادهای قابل‌ملاحظه به همراه گرد و غبار و خاک متناوب در روزهای آتی در استان وجود دارد.

دهملایی تاکید کرد: در لایه میانی جو نیز سیستم ناپایدار بسیار فعالی مشاهده می‌شود که ناپایداری‌های قابل‌توجهی را برای استان‌های شمال و شمال غرب کشور به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طی امروز و فردا آسمان استان صاف همراه با غبار محلی و گاهی توام با وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و انتظار برخاستن گرد و غبار و بعضا خاک متناوب از امروز تا آخر هفته جاری در صحرای جنوب عراق وجود دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: وضعیت هوا، صاف گاهی همراه با گرد و غبار جهت باد، شمال غربی گاهی جنوب غربی؛ سرعت باد 10 تا 35 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 40 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 48.2 و ایذه با 21.6 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

این مقام مسئول گفت: حداکثر دمای امروز اهواز به 47 و حداقل به 28 درجه سانتیگراد خواهد رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار