شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷

شوشان - بیات محمدی

خدا وکیلی دردی هم بالاتر از این هست که هنوز زخم روحی ناشی از تجاوز سعودی ها به دو نوحوانان در فرودگاه و همچنین غم از دست دادن صدها ایرانی در مناسک حج فراموش نشده، آل سعود نه تنها در صدد عذرخواهی و جبران ابعاد وسیع خیانت نشد بلکه مدام در حال اعتبار زدایی از جمهوری اسلامی و بسیج و شوراندن کشورهای اسلامی علیه مااست !

در حالی که سعودی ها دربرخوردی تحقیر آمیز دیگر هفته پیش گروه مذاکره کننده ی ایرانی رادرهنگام ورودبه عربستان در فرودگاه، خلاف عرف دیپلماتیک به بدترین وجه مورد تفتیش بدنی قرار دادند جمهوری اسلامی همچنان بابی توجهی و بی خیالی نسبت به بی حرمتی های گذشته،با التماس و التجاء وپیغام و پسغام دربدر بدنبال راهی ست تا ولو به تحقیر ملت ایران مقدمات حجی را فراهم آوردکه با توجه به شرایط حج ابراهیمی کمتر کسی مستطیع و شرایط احراز واقعی آن را خواهد داشت .

اصلاما کاری به رفتار سعودی ها وعداوت و رذالت و کینه توزی آنها نداریم بر فرض  اینکه بین ما و آنها هیچ اختلافی نیست!!

سوال؟ چرا کسی شرایط حج ابراهیمی را برای مردم تبیین نمی کند؟ همان حجی که می گوید حج گزار باید هیچ دینی به گردن نداشته باشد،در میان فامیل و اقربا آدم نیازمند، پسر مجرد، دختر دم بخت، در بین در و همسایه ها برهنه و گرسنه و درمانده و بی خانمان ووووو وجود نداشته باشد، تا وجوب حج گزاردن احراز گردد آیا چیزی غیر ازاین است ؟

 

راستی شماهم می دانستید طبق حدیثی معتبر سلام کردن مستحب است و جواب آن واجب ؟جالب اینجاست کسی که سلام یعنی یک امر مستحبی را انجام میدهد 69 حسنه می برد و کسی که امر واحب یعنی جواب سلام را ادا می کند تنها یک حسنه نصیبش می شود! خیلی جاالب و پرمعنا و آموزنده ست،واقعا چه راز و رمزی دراین است که در بعضی موامع درجه اعتبار امور مستحب از فریضه و واجب بالاتر و صواب آن تا 70برابر بیشتر می شود؟؟!!

کمی تامل و تدبر کنید شش میلیون زن و مرد مومن بی صبرانه منتظرند تا به هر قیپتی برای تقرب به خدا امر واجب حج که امروره به ابزاری برای رونق بخشیدن به اقتصاد وهابی های خونخوارکه ریختن خون شیعه راواجب ونوامیس آنان را بر خود حلال می دانندتبدیل شده است رابجای بیاورند،ازطرفی شش میلیون دخترو پسر آماده ازدواج وحتی ازسن ازدواج گذشته بعلت ففر و ناداری بدلیل نیازهای غریزی  ضمن ارتکاب انواع حرام شرعی در حال سقوط به سبدمیان سالی اند.بازهم سوال آیاجلوگیری ازحرام وفسادفضیلت وآثار مثبتش ازواجب بیشنر نیست ؟

شما کدام را انجام می دهید سلام که مستحب است و 69 حسنه دارد یا جواب سلام که واجب است و یک حسنه دارد؟

خداوندا مرا آن ده که آن به

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
0
0
comment درود بر دکتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار