شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
دکتر ایدنی با حضور در منزل زنده یاد دیناروند سرباز فداکار شوشی که جان خود را برای نجات دختر بچه ای فدا کرده بود برای آن فقید سعید طلب مغفرت ...
دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه به همراه دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با حضور در منزل زنده یاد علی دیناروند، سرباز فداکار شوشی که  جان خود را برای نجات دختر بچه ای فدا کرده بود، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان وی از خداوند منان، برای آن فقید سعید طلب مغفرت و برای خانواده صبر جزیل مسئلت کردند.

ایدنی در این دیدار بیان داشت: اتفاقی که افتاد هرچند بسیار تلخ و تأثر برانگیز بود، اما مایه مباهات برای خانواده دیناروند به شمار می آید.

وی افزود: در حالی که نسل جوان امروز متهم به بی توجهی و فراموش کردن ارزش های اخلاقی و جوانمردی هستند و گفته می شود که غیرت و ایثار جای خود را به منفعت طلبی و سودپرستی داده است، جوانی پیدا می شود که بالاتری سرمایه اش را برای نجات انسان دیگری فدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: این حرکت باید در شهر شوش برجسته شده و این سرباز فداکار به عنوان الگو و نماد ایثارگری در شهر شوش مطرح شود.

ایدنی ادامه داد: کاری که این جوان شوشی انجام داده، کار کمی نیست چون بار اخلاقی خیلی خوبی دارد و فرهنگ ارزشی خاصی را در میان جوانان شهر ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: اگر این نماد و ارزش اخلاقی زنده شود، بخشی از آلامی که به خانواده این جوان وارد شده، تسکین می یابد و لازم است کاری کنیم که تحمل رنج و درد فقدان این جوان فداکار برای خانواده اش آسانتر شود.

رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: این حرکت نشان داد که ارزش هایی مثل جوانمردی، گذشت و فداکاری هنوز جامعه زنده است و جوانان ما این ارزش های اخلاقی را فراموش نکرده اند.


در ادامه دکتر خدادادی ظهار داشت: با همه هجمه هایی که به جوانان امروز جامعه ما وارد می شود، ولی شاهد هستیم که فرهنگ فداکاری و ایثار حتی در بچه های نسل سوم انقلاب ریشه دوانده است.

وی با اشاره به تأثیر سیره شهدا در همه اعصار و دوران ها به ویژه عصر حاضر اظهار کرد: فرهنگ شهید و شهادت همواره تداوم داشته و بی شک در وجود جوان های امروز هم جاری شده است.

خدادادی با بیان اینکه یکی از وظایف جمعیت هلال احمر حمایت از اقشار آسیب پذیر است، افزود: باید با توانمندسازی آحاد مردم و کسانی که معرض مخاطرات و آسیب های طبیعی و اجتماعی هستند، شرایط بهینه ای را فراهم کنیم که میزان خطرپذیری و تأثیر عوامل محیطی و طبیعی کاهش پیدا کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به رده بالای استان خوزستان از نظر غرق شدگی در کشور بیان کرد: سالانه بیش از 100 نفر در اثر این حادثه از بین می رود که این امر مهم نیاز به توجه ویژه ای از طرف مسئولان دارد تا بیش از این شاهد صدمات این گونه حوادث نباشیم.

خدادادی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی متأسفانه گریبانگیر جوانان هست که باید به صورت جدی به آن توجه کرد و آموزش هایی پذیرفتنی برای نسل جوان استان فراهم کنیم تا بتوانند توانایی پاسخ به این آسیب ها را داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش روزافزون جمعیت هلال احمر استان در جهت احداث پایگاه های امداد و نجات ساحلی تصریح کرد: پیشنهادی که در این زمینه وجود دارد این است که تعدادی از جوانان شوش با آموزش های به روز و تخصصی جستجو و نجات در سیلاب، تیم امداد و نجات در آب های خروشان را با هدایت هلال احمر شهرستان تشکیل داده و با امکانات مورد نیاز در صورت بروز اتفاقات مشابه، بتوانیم با تکیه بر نیروی مردمی پاسخگوی حوادث باشیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تأکید بر مقوله مهم آمادگی در برابر حوادث و سوانح اظهار کرد: پیشگیری از وقوع حوادث و تلاش برای کاهش آثار بلایای طبیعی و انسان ساخت می تواند جامعه ما را به سمت رشد رهنمون سازد و به جامعه ای توسعه یافته تبدیل نماید که متأسفانه ما تا رسیدن به این نقطه، فاصله زیادی داریم و یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر در همین راستا، آموزش همگانی ایمنی در برابر حوادث است که علاوه بر جوامع شهری، روستاها و مناطق سخت گذر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

شایان ذکر است زنده یاد علی دیناروند پس از نجات دختربچه ای از رودخانه کرخه شوش، بر اثر خستگی و وجود سازه های بستر رود، جان به جان آفرین تسلیم کرد.















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار