اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

ندا شفيعي 

انسان نخستين، به كيمياي ارتباط، دشواري هاي جهان را پشت سر گذاشت. كيميايي كه به گوهر دانايي و به اعجاز درك و دريافت، نخستين جامعه ي انساني را به وجود آورد. خورشيد خلاقيت انسان، شب هاي تاريك تنهايي اش را به روز روشن همسايگي و همدلي ختم نمود. حيات دوباره اي كه به نَفْس و نَفَس ارتباط، ممكن گرديد. جهان امروز تنها با تفاوتِ توسعه يافتگي، همان جهان است. با پديداري جوامع مدرن و پايداري مدنيّت، به اقتضاي حاجات فردي و اجتماعي، دانش روابط عمومي و كاركرد ارتباطات، در همه ي زواياي زندگي تسري يافت و اسباب هدايت افكار عمومي و مديريت مردمي گرديد. پيچيدگي هاي مديريت سازماني و تقويت آرمان مخاطب محوري سبب شده است، روابط عمومي، پيشاهنگ تبيين سازمان، تحليل عملكرد و تكثير آگاهي باشد. افسران گمنامي كه در خط مقدّم ارتباطات، قهرمان همدلي و ديگردوستي هستند اما مجاهدگونه، غايب اولِ صحنه هاي تقدير و تكريم اند.

زيستن در اين روزگار، به غايت دشوار است. هر چند به يُمن فناوري هاي نوين و رسانه هاي در دسترس، فرصت رويارويي با مخاطبان را ساده تر شده است اما هنوز هم ارزش افزوده ي حُسن خلق و اثربخشي لبخند،‌ مي تواند الگوي معرفي موفق ترين روابط عمومي ها باشد.
دانشگاه به عنوان يكي از كامل ترين جوامع انساني، بر ضرورت و وجود روابط عمومي در فرايند تكوين و تعالي ماموريت خويش، به خوبي واقف است و حيات اين سازمان بنيادآفرين بي توجه به اصل ارتباطات غير قابل تصور است.

فرصت مغتنمي است كه با نكوداشت اين روز عزيز، تعالي رويكرد روابط عمومي را نه صرفاً بر اساس ماموريت «اطلاع رساني» كه بر پايه ي «اطلاع گيري» آرزو نمايم. آرزويي كه قطعاً مترادف با توفيق بيش از پيش همه همکاران ارجمندم در روابط عمومی ها خواهد شد.
مديرروابط عمومي دانشگاه شهیدچمران اهواز و مدرس روابط عمومی


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار