اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
آرش اسدی

در چند روز اخير حرف هاي نگفته و رازهاي مگوي بسياري از چرايي انتخاب مقتدايي در سال ٩٢ و عدم همسويي وي با سياست هاي دولت تدبير و اميد از زبان اهل سخن به ميان آمد چه بسا اظهاراتي تعجب انگيز از دوستان و ياران استاندار سابق.

در اين روزها جناب مقتدايي بارها به عرش رفت و در لحظاتي هم به فرش رسيد از اسطوره شدن تا بي درايتي و بي تدبير خواندنش!

اگر براستي و بنا به اظهارات حلقه دوستان مقتدايي، دولت تدبير و اميد چاره اي در انتخاب وي بعنوان استاندار در ابتداي ۀغاز بكاري دولت خود نداشت، اما اكنون به نظر نميرسد با چرخش وزنه هاي سياسي مجلس و نخبگان سياسي كشور به سمت و سوي اعتدال و اصلاحات؛ ديگري ناگزير به انتخابي همچون گذشته باشد.

مردم استان خوزستان در انتخابات ٧ اسفند ٩٤ هر چند به دلايل ريشه دواندن تفكرات فاقد وجاهت سياسي مبتني بر قوميت گرايي ، شايد نتوانستند با سياست هاي كلان دولت در انتخاب نمايندگان همسو با دولت موفق باشند؛ اما نبايد از حق گذشت كه با يك رجعت بي سابقه به صبغه سياسي و نخبگان اهل خرد و عقلانيت خود، در مرحله دوم انتخابات توانستند وزن نمايندگان همسو با دولت را به نفع وي سنگين تر نمايند؛ اين حركت هيچ معنايي بجز همراهي و همدلي و بيعت دوباره با دولت تدبير و اميد ندارد.

در اين برهه زماني و شرايط حساس انتخاب استاندار جديد؛ به نظر ميرسد مطالبه به حق مردم فهيم خوزستان از رييس دولت خود به جهت انتخاب يك شخصيت كاردان بومي و از جنس خودشان فارغ از هر قوميت و زبان و البته همسو با سياست هاي كلان كشور؛ دور از انتظار و يا بهتر بيان كنيم؛ تقاضاي زيادي نيست.

مردم غيور استان خوزستان بارها و بارها دين خود را به نظام مقدس جمهوري اسلامي ادا نموده اند . زجرهاي سالهاي دشوار جنگ تحميلي و زخم هاي به جا مانده از آن ، هنوز هم قلب آنان را به درد مي اورد، در نتيجه همنوايي دولت تدبير و اميد با خود را حق مسلم ميدانند.

شايسته و برازنده شخصيتي مدبر همچون جناب دكتر روحاني است كه به خواست و مطالبه به حق مردم خوزستان به درستي و با درايت كامل بنگرد و في الواقع پاسخي در خور شان مردم خوزستان به آنان در موضوع انتخاب استاندار جديد بدهد.

دولت تدبير و اميد بي شك مي داند كه مردم فهيم خوزستان بر پايه صبغه طولاني خود در تحولات سياسي كشور، بي شك نقش بي بديلي در انتخابات آينده رياست جمهوري خواهند داشت.

اميدواريم كه عنقريب شاهد انتخاب استانداري متخصص و بومي و البته شخصيتي كاردان و مسلط بر امور كه ضمن فراجناحي عمل كردن؛ با بكاربستن ابزارهاي نوين مديريتي و استفاده از نيروهاي شايسته؛ خوزستان را بر ريل توسعه قرار دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار