شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
به مناسبت روز روابط عمومی در گفت و گو با رضا کیانی مطرح شد:
نباید اجازه داد تا روابط عمومی تنها تدارکاتچی و بله قربان گو و مدافع چشم و گوش بسته ادارات تلقی شود .


رضا کیانی با اشاره به سالروز گرامی داشت ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد:عمر دانش ارتباطات یا بهتر است بگویم هنر ارتباطات، به اندازه عمر تاریخ بشریت است و تا جهان باقی است هنرنمایی انسان بر صحنه ارتباطات ادامه دارد .

وی با اظهار اینکه انسان ذاتا موجودی اجتماعی است ، بیان کرد: در طول تاریخ بسیاری از پیشرفتهای چشمگیر انسان در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی ،اقتصادی ماحصل برقراری ارتباطات سازنده بود .

این فعال عرصه ی ارتباطات و روابط عمومی خاطر نشان کرد: جایگاه و منزلت روابط عمومی ارزشمند و غیرقابل کتمان است. روابط عمومی خلاق و کارآمد را به عنوان وجدان بیدار ، مغزمتفکر ، زبان گویا و سلسله جنبان آگاهی بخشی و ارج نهادن به اطلاع یابی و اطلاع رسانی و در یک کلام پویایی هر سازمان و نهادی میدانیم و بسیاری از متفکران و جامعه شناسان و دانشمندان علوم ارتباطات در این مسیر نظریه پردازی کردند .

کیانی گفت: اگر در اندیشهی تقویت سطح کیفی نظام خدمت رسانی ، شفاف سازی و جلب اعتماد مردم هستیم ، باید حرمت روابط عمومی را ارج نهاد و از تضعیف جایگاه آن جلوگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب مدیران روابط عمومی می بایست با حساسیت خاصی صورت گیرد ، مدیران روابط عمومی حتما می بایست از میان انسانهای مجرب در این وادی انتخاب شوندوهمانگونه که در انتصاب مدیران فنی و عمرانی دارا بودن تخصص و تجربه را شرط میدانیم باید در انتصاب مدیران روابط عمومی نیز چنین شروطی در نظر گرفته شود .

کیانی گفت: نباید اجازه داد تا روابط عمومی تنها تدارکاتچی و بله قربان گو و مدافع چشم و گوش بسته ادارات تلقی شود .به طورقطعی خصوصیات ثابت برای یک مسول روابط عمومی قابل تدوین و تعریف نیست اما با توجه به تجربه سالیان اخیر بطور حداقلی می توان گفت مسولین روابط عمومی ها می بایست انسانهای صدیق ، خلاق ، صاحب تجربه و اندیشه ،آشنا به اولویتهای فرهنگی و ارتباطی ، صاحب قدرت تحلیل و درک واقعیتهای جامعه ، توانایی در مدیریت بحران و تعامل دوسویه با رسانه ها ، آشنا به بافت فرهنگی سیاسی و دارای آستانه تحمل بالا ، قدرت درک شرایط و دانش روز جامعه باشد

این فعال ارتباطات تصریح کرد:دامنه علوم انسانی حدمشخصی ندارد و علم ارتباطات و نهاد روابط عمومی هم از دل علوم انسانی زاییده می شوند پس به تناسب مقتضیات روزگار و مواجهه انسان با مناسبات جدید اجتماعی ، پیچیدگی روزافزون تکنولوژی ، بحرانهای نو و طرح مطالبات جدید مردم ، وظایف و عملکرد روابط عمومی نیز افزایش می یابد و جایگاه روابط عمومی حساس و حساس تر می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار