اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
پریسا زنگنه‌منش

 طلایی‌ پوشان آبادانی به لیگ برتر آمدند تا ثابت کنند قلب برزیل خوزستان همچنان می‌تپد و زنده است.
 
همین مدتی پیش بود که دیگر از لیگ برتری شدنت نا امید شده بودیم، اما نمی‌دانیم چه شد که همانند بهمن‌شیرت جان گرفتی و روحی دوباره در تنت دمیده شد و در مسیر لیگ برتر قرار گرفتی. سنگ و کلوخ‌های بر سر راهت نیز تو را از هدفت باز نداشت و رفتی و رفتی و چنان محکم بر طبل صعود، زدی که لرزه بر اندام این فوتبال انداختی.
 
در خانه و مغازه هر آبادانی که در امیری و احمدآباد و ... بروی بعید است، عکسی از تیم‌شان را در کنار تیم‌ملی برزیل یا پرچمی از آن نبینی؛ این آبادانی‌ها که با عینک ریبن‌شان معروفند، می‌گویند "برزیل بخشی از آبودان بوده که به آمریکای جنوبی رفته"، حال کاری به این حرف‌ها نداریم، اصل این است که فوتبال همچون خون در رگ کاکوهای خوش‌زبان آبادانی جریان دارد.
 
پرشورند این آبادانی‌ها و چقدر دلمان برای هل‌هله‌ها و شعارهای "آبادان برزیلته" مردمان این سرزمین تنگ شده بود.
 
در پس نامهربانی‌هایی که خوزستانی‌ها کم نکشیده‌اند، خاک‌های فراوانی که کم نخورده‌اند و آبی کارونی که از مقابل چشمان‌شان رهسپار دیار دیگری می‌شود، دل مردم رنجیده خاطر خوزستان، به همین فوتبالش خوش است‎؛ به آبی، قرمز و طلایی رنگ‌هایش، به شعارهای "استقلال خوزستان لسترسیتی ایران"، "فولاد شهر اهواز" و "آبادان برزیلته"
 
بالاخره اگر چه هنوز نتوانسته‌اند، حق خود را از نفت زیر پایشان که درآمدهای سرشار آن در جایی دیگر خرج می‌شود، بگیرند اما می‌خواهند حداقل حق‌شان را از این فوتبال بگیرند. می‌خواهند باز سری در سرها در آورند، می‌خواهند بگویند خوزستان مهد فوتبال است.
 
گرچه خیلی‌ها باورمان نداشتند و هنوز هم ندارند و حرف‌هایی پشت سر فوتبال‌مان زدند که دل‌مان به درد آمد ‌اما خوشمان آمد که با قهرمانی بی‌حرف و حدیث استقلال‌خوزستان و لیگ برتری شدن طلایی پوشان آبادانی، کاری کردیم تا روی آن‌ها که چشم دیدن موفقیت فوتبال خوزستان را ندارند، کم شود.
 
خدا را شاکریم که این روزها فوتبال خوزستان در اوج خود به سر می‌برد و دائما سرود شادمانی سر می‌دهد؛ مردمانش خوشحالند و باید دست مریزاد گفت به طلایی‌پوشان آبادانی بابت این همه شادی‌ آفرینی.
 
دیروز خوزستانی‌ها همه طلایی‌پوش بودند، فارغ از هر رنگ و قومیتی ورزشگاه تختی آبادان را زرد زرد زرد کردند، آن قد در آن گرمای 45 درجه حمایت کردند تا بالاخره تیم محبوبشان مسافر لیگ برتر شد و اکنون حال تمام آبادانی‌ها خوب است و تو باور کن این سرخوشی‌ها را ....
 
پس از درخشش استقلالی‌های خوزستان که شادی زایدالوصفی را در استان به پا کرد، اینک نوبت غرش شیران سرزمین حماسه بود تا خوزستانی‌ها بازهم به فرزندانشان و این فوتبال ببالند.
 
آبادان به لیگ برتر خوش آمدی و کوله بارت برای سفر پر باد...
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار