شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
دکتر آرزومند: در همه‌جای دنیا مسئولیت سلامت مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت است و به هیچ‌وجه به سازمان استاندارد مربوط نمی‌شود، طرح اخیر مجلس مغایر با سیاست‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه سلامت بوده و باعث توسعه موازی‌کاری در کشور می‌شود

دکتر منصور آرزومند رئیس انجمن داروسازان خوزستان و رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن ابراز مخالفت با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری بخشی از اختیارات سازمان غذا و دارو به سازمان استاندارد، اظهار کرد: تمامی موارد حوزه سلامت باید بر عهده سازمان غذا و دارو باشد اما متاسفانه هفته گذشته این طرح به صورت غیر کار‌شناسی شده به تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسید.
 
وی تاکید کرد: چنانچه این طرح در کشور به تصویب نهایی رسیده و اجرایی شود، مستقیما سلامت مردم را تهدید خواهد کرد.
 
رئیس انجمن داروسازان خوزستان افزود: متاسفانه نگاه‌های مغرضانه و تبعیض‌آمیز به سازمان غذا و دارو وجود دارد و این درحالی است که حوزه سلامت به هیچ‌وجه به سازمان استاندارد مربوط نمی‌شود و چنین نگاه هایی به خاطر اهمیت سلامت مردم می بایست برطرف شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه تصویب این طرح نوعی اجحاف به سازمان غذا و دارو است، تصریح کرد: واضح است که سازمان استاندارد به هیچ‌وجه نمی‌تواند در حوزه سلامت دخالت کند، زیرا این سازمان امکانات کافی را نداشته و بسیار ضعیف است و در همه استان‌ها نیز حضور ندارد.
 
آرزومند با بیان اینکه سازمان غذا و دارو در همه شهر‌ها و حتی مناطق آزاد آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای دارد، تاکید کرد: یقینا" می‌بایست این مسئولیت خطیر برعهده سازمان غذا و دارو باشد که امیدواریم این مصوبه بازنگری شود.
 
رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه با اندکی تحقیق می‌توان دریافت که در همه‌جای دنیا مسئولیت سلامت مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت است، عنوان کرد: این مصوبه نیاز به بازنگری دارد و نظارت بر محصولات غذایی باید بر عهده سازمان غذا و دارو باشد، زیرا اگر چنین نشود ممکن است سلامت مردم خدشه‌دار شود.
 
آرزومند با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو بهترین و موثر‌ترین متولی برای نظارت بر سلامت مواد غذایی است، افزود: طرح اخیر مجلس مغایر با سیاست‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه سلامت بوده و باعث توسعه موازی‌کاری در کشور می‌شود.
 
وی در پایان از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست این طرح را مجدداً بازنگری و اصلاح کنند تا سلامت مردم با خطر مواجه نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار