شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
شوشان: جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان از اعزام چهل و هفتمین گروه تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی به سرحانیه 2 از توابع شهرستان خرمشهر خبر داد.

 سرهنگ عبدالنبی عبیداوی، اظهار کرد: به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر قهرمان و مصادف با دوم خرداد میلاد عالم بشریت حضرت امام زمان(عج)، گروه تخصصی و فوق تخصصی به منطقه محروم و کم برخوردار سرحانیه 2 از توابع شهرستان  خرمشهر اعزام می شود.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی الگوی اقدامات جهادی در حوزه سلامت کشور است، عنوان کرد: این خدمت در راستای لبیک‌گویی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کم‌برخوردار استان خوزستان صورت می گیرد.

عبیداوی با اشاره به اینکه این ‏اقدامات جهادی در حوزه سلامت متنوع‌اند، تاکید کرد: اکثر این اقدامات شامل اعزام تیم‌های تخصصی و تک‌تخصصی به مناطق محروم است که بسته ‏به میزان بار بیماری‌هایی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، نیاز سنجی و مکان‌یابی شده و بعد تیم‌های تخصصی و ‏تک‌تخصصی متشکل از اعضای بسیج جامعه پزشکی اعزام می‌شوند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان در ادامه افزود: برای این منظور 25 نفر از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص یکشنبه دوم خرداد همزمان با میلاد امام زمان(عج) با حضور در روستای محروم و کم‌برخوردار سرحانیه 2 از توابع شهرستان خرمشهر به ویزیت رایگان بیماران می‌پردازند.

عبیداوی با بیان اینکه این پزشکان در زمینه اطفال، پوست، ارتوپدی، مغز و اعصاب، قند، گوش، حلق و بینی، جراحی عمومی، سونوگرافی، رادیولوژی، داخلی، ارولوژی و روانپزشکی با مشارکت و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی اهواز و آبادان، مدیریت تامین اجتماعی خوزستان و بهداشت و درمان نیروهای مسلح بیماران را درمان می‌کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه با اعزام این گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی بیش از 500 بیمار به صورت رایگان ویزیت می‌شوند، عنوان کرد: در این طرح دارو به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

عبیداوی همچنین خاطرنشان کرد: بیماران این منطقه از سه هفته گذشته توسط پزشکان عمومی مراکز بهداشت بخش صراخیه 2 غربال‌گری شده‌اند و آنهایی که نیاز به مشاوره‌های تخصصی و درمان‌های ضروری دارند به درمانگاه‌های تخصصی معرفی می‌شوند.
 
این مقام مسوول در پایان تصریح کرد: پیش از اجرای این طرح نشستی با مرکز بهداشت منطقه و فرمانده سپاه خرمشهر برای برنامه ریزی برگزار شد.

برچسب ها: سرحانیه 2 ، خرمشهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار