شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
پیشنهاد می کنم طرحی برای برگزاری جلسات شورا به غیر از جلسه روز دوشنبه که به صورت علنی برگزار می شود، در این مناطق با حضور مردم برگزار شود، تا از نزدیک بتوانیم مشکلات مردم را مرتفع سازیم
شورا به‌ عنوان ابزار تجلی اراده مردم و نهاد مدنی  تصمیم‌گیرنده در منظر قانون به‌حساب می‌آید.قانون‌گذار در اصل هفتم شوراها را از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور ذکر کرده است. بررسی عملکرد شوراهای کشور به ما نشان می‌دهد که بعد نظارتی بر جنبه‌های کمی و کیفی فعالیت‌های آنان بسیار ضعیف بوده است. انسان موجودی اجتماعی است که نیازها و خواسته‌های او جز با همکاری و تبادل‌نظر فکری دیگران برآورده نمی‌شود.

 نوآوری‌های بزرگ و بهره‌برداری از آن‌ها، حاصل کمک و هم‌فکری انسان‌ها با یکدیگر است. ازاین‌رو بسیاری از مردم که خواهان تغییر و پیشرفت شهر بودند، به اعضای شوراهای شهرستان خود رأی دادند تا اندکی گرد خاکستری از چهره شهرشان گرفته شود. اکنون مردم منتظر تغییری هستند که خواستارش بودند.

 اداره یک شهر همانند اداره یک خانواده مسئولیت سنگینی دارد که به تعامل و همفکری شهروندان و مسئولان دولتی نیاز دارد .

 مردم به‌عنوان موکلان اعضای شوراهای شهرستان باید همواره از اقدامات، تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد منتخبین خود، آگاه شوند تا بدانند آن‌ها چگونه از اعتمادشان حمایت می‌کنند.شورا یک‌نهاد جمعی تصمیم‌گیری مبتنی بر شیوه دموکراسی است.

به گزارش شوشان به نقل از ایرنا  به بهانه نامه یک جانباز دفاع مقدس به رییس شورای شهر اهواز مبنی بر برگزاری جلسات علنی شورا در مناطق محروم کلانشهر و استقبال دکتر رامی علاسوند رییس شورای کلانشهر اهواز در جلسه این هفته شورای شهر اهواز گفتگوی اختصاصی با وی انجام داده ایم که خلاصه آن در ذیل می آید: 

رامی علاسوند رئیس شورای شهر کلانشهر اهواز با اشاره به نامه ای خطاب به وی از سوی یکی از جانبازان اهوازی عنوان کرد: یکی از جانبازان در نامه به اینجانب پیشنهادی برای برگزاری جلسات شورای شهر در میان مردم مناطق حاشیه شهر داشته است.

وی افزود: پیشنهاد می کنم طرحی برای برگزاری جلسات شورا به غیر از جلسه روز دوشنبه که به صورت علنی برگزار می شود، در این مناطق با حضور مردم برگزار شود، تا از نزدیک بتوانیم مشکلات مردم را مرتفع سازیم.

وی افزود: با توجه به این موضوع باید حذف هزینه‌های غیرضروری، در نظرگیری مشارکت همگانی مردم در همه محلاتر و توزیع متوازن برنامه‌ها در همه محلات در نظر گرفته شود.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: باید ضرورت‌های همکاری همه مردم به ویژه در حوزه‌های فرهنگی، اصلاح سبک زندگی، تغذیه سالم، محیط‌ زیست سالم و هوای پاک و نهادینه کردن فرهنگ صحیح ترافیکی در رأس برنامه‌ها و اقدامات باشد.

وی  با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان کرد: رهبر انقلاب در بیانات خود به پسوند سال اقتصاد مقاومتی یعنی اقدام و عمل تاکید داشته‌اند. حضور اعضای شورای شهر اهواز به عنوان وکلای مردم در محلات محروم اهواز می تواند مصداق اقدام و عمل در راستای حل مشکلات مردم باشد.

وی با اشاره به اقداماتی که مردم و ادارات باید در راستای سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انجام دهند، گفت: نخستین اقدام در این راستا این است که شهروندان و ادارات در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند چراکه هزینه‌های انرژی اعم از آب، برق و گاز در ادارات شهرداری و سازمان‌های وابسته بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه اختصاص بودجه مناطق محروم باید در اولویت قرار گیرد افزود: به نظر من اگر قرار است به این محلات توجه شود باید نوع دیدگاه مدیریت شهری و شورای شهر به مناطق محروم تغییر یابد.

رییس شورای شهر اهواز  خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر دولت نسبت به شهرداری اهواز  در حوزه حمل‌ونقل شهری به‌ویژه پروژه قطار شهری، اتوبوس‌ها و توسعه زیرساخت‌ها کوتاهی داشته و ضروری است که در سال جاری بخشی از آن را جبران کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار