شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
مسئول برگزاری نمایشگاه خط و نقاشی بندر امام گفت: اگر بازدید دانش آموزان از این نمایشگاه را لحاظ نکنیم، استقبال چندانی از این نمایشگاه نشد.

بین جامعه و هنر، شکاف وجود دارد


راحیل حجت‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا در بندر امام افزود: متأسفانه شکاف عمیقی بین مردم و هنر وجود دارد. این مسأله در عدم استقبال شهروندان از نمایشگاه خط و نقاشی که حاصل بهترین آثار هنرمندان بومی بود، به خوبی مشاهده شد.

این هنرمند بندر امامی ادامه داد: این نمایشگاه که به مدت ۶ روز و با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در تالار امتحانات مدارس ۴۰۰ واحد برگزار شده بود و در آن، آثار برجسته‌ای از هنرمندان نقاش و خوشنویس بندر امامی به نمایش درآمده بود، فقط در بُعد بازدید مدارس، موفق عمل کرد ولی مورد عدم استقبال شهروندان قرار گرفت به شکلی که حتی یک تابلو نیز به فروش نرفت.

حجت نیا بیان کرد: باید این عدم استقبال، توسط متولیان امور فرهنگی مورد تحلیل قرار گیرد. زیرا نمی‌توان پذیرفت که مردم به هنر احتیاج ندارند، زیرا هنر لطافت دهنده روح جامعه است، بنابراین اهمیت این موضوع به حدی است که مسئولین مربوطه، علل آن را بررسی کنند.

این هنرمند و مدرس نقاشی گفت: متأسفانه عدم استقبال از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در سایر بخش‌های دیگر هم وجود دارد، که در صورت عدم چاره‌جویی برای آن، در آینده شاهد دلسرد شدن هنرمندان این شهر صنعتی خواهیم بود.

راحیل حجت نیا، تأسیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندر امام را به فال نیک گرفته و ابراز امیدواری کرد که از این پس شاهد رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در منطقه باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار