دکتر شهریاری در پایان تأکید کرد: خودروهای ما با کیفیت نیست،زیرا طراحی خودروهای ما طراحی خودروهای روز نیست و تا زمانی که پراید تولید می کنیم ، وضعیت همین است.
فردا: دکتر بهرام شهریاری عضو اتاق بازرگانی در برنامه ی "سؤال " رادیو گفت و گو تصریح کرد:بحث قیمت تمام شده ی خودروها یک بحث نظری و اختیاری نیست،بلکه بحثی مهندسی علمی است.
عضو اتاق بازرگانی کشور در "سؤال " در پاسخ به این پرسش که چرا قیمتها در حوزه ی خودرو تناسبی با کیفیت آنها ندارد؟ گفت: قیمت تمام شده ی خودروها متشکل از مواد اولیه،هزینه ی دست مزد،هزینه های بالاسری و سود متعارف است.
وی تصریح کرد:مواد اولیه ی ما اکثرا دولتی است و بیشتر بنگاه ها بصورت جزیره ای به خود نگاه کرده و قیمت تمام شده ی خود را لحاظ می کنند و به عبارتی قیمتهای جهانی را مورد نظر قرار داده و براساس قیمت جهانی، کالایشان را به پایین دست عرضه می کنند.
دکتر شهریاری به بررسی و تشریح عواملی که در بحث قیمت تمام شده ی خودروها مؤثر اند پرداخت و تصریح کرد:هزینه ی دستمزد و حقوق در کشور ما پایین است و بنگاههای بزرگ خودروسازی ما با تراکم نیروی انسانی مواجه هستند.
دکتر شهریاری در پایان تأکید کرد: خودروهای ما با کیفیت نیست، زیرا طراحی خودروهای ما طراحی خودروهای روز نیست و تا زمانی که پراید تولید می کنیم ،وضعیت همین است.
وی ادامه داد:سیاست های حاکم بر صنعت خودرو (که بیشتر دولتی است ) باعث شده ما خودروهای کم کیفیت تولید کنیم اما اینکه نمی توانیم خودروهای با کیفیت تولید کنیم حرف غلطی است.