شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۵

نائب رییس مجمع نمایندگان خوزستان ،خواستار تشکیل "ستاد پیگیری ریزگردها" در مجلس شورای اسلامی شد.

محمد باقر شریعتی گفت: ریزگردها از سال های  گذشته  به عنوان مهمان ناخوانده اما دائمی ،توان از مردم خوزستان و استان های همجوار بریده و رخوت و رکودی بی سابقه بر روند زندگی آنان تحمیل نموده است .

وی مهمترین عامل تداوم پدیده گرد و غبار  و ریزگردها را پس از حوادث طبیعی ،ناکارآمدی ،عدم آینده نگری ،نبود برنامه مدون و فرافکنی مسئولین سازمان محیط زیست دانست.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی با تصریح اینکه پدیده گرد و غبار با سخنرانی ،مصاحبه و سفرهای خارجی حل نمی شود گفت: با نگاهی اجمالی به حجم مصاحبه ها و نشست های داخلی و خارجی مسولان محیط زیست، می توان پی برد که تنها عملکرد مدیران در این حوزه به برگزاری همین جلسات ختم می شود و در عمل شاهد حرکتی در راستای رفع این معضل در حال گسترش نیستیم.

نماینده مردم بهبهان با گسترده دانستن این پدیده گفت: ریزگردها تاثیر منفی بسیاری بر بهداشت ،کشاورزی ،تجارت ،اقتصاد و معیشت مردم استان بر جای نهاده است و باعث بی رغبتی سرمایه گذاران و همچنین مهاجرت مردم و نیروهای نخبه و کارآمد از استان شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به ناکارآمدی ، پاسخگو نبودن و عدم برنامه ریزی مسئولین در رفع این معضل ملی، خواستار تشکیل ستادی با عنوان " ستاد پیگیری ریزگردها " متشکل از نمایندگان مجلس شد تا مسئولین نسبت به این پدیده فراگیر ،در برابر منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار