شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۶۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
زمان بابادی شوراب
 
با یک بررسی ساده از تعدد گزینه ها و رفتار آنها برای کسب جایگاه استانداری به این نتیجه ناگوار خواهیم رسید که بعضی آنان در حال گذاشتن چوب حراج به حاکمیت دولت و منافع مردم در این استان می باشند(صرفا بخاطر کسب این امتیاز) که از لحاظ اخلاقی و فرهنگی(گسترش فرهنگ لابی گری) البته بدعت نیست ، اما کار درستی هم نخواهد بود.

بخش عمده کسانی که در حال رایزنی و لابی برای تصاحب این مقام می باشند، افرادی با ویژگی های شخصیتی اند که برای کسب این جایگاه تن به امتیاز دهی به هرکس و با هر میزانی(وعده فرمانداری،بخشداری،حمایت های منطقه ای از صاحب نفوذان، معامله با افرادی همچون نمایندگان و معتمدین افراد سیاسی، ایجاد لابی با صاحب نفوذان در بدنه دولت)خواهند داد و به طریقی این جایگاه را برای عده ای از طیف های صاحب نفوذ به حراج گذاشته اند و سهم مردم و فرصت این جایگاه را برای توسعه و پیشرفت استان به رده های دوم و سوم اهمیت در این مقام تبدیل کرده اند و این فرصت برای توسعه استان و مسئولیتی برای حل مشکلات مردم استان به امتیازی برای بعضی ها برای رسیدن به مقاصد شخصی تبدیل گردیده است.

براستی علت بکار گیری این همه لابی های متفاوت برای انتصاب در این سمت چیست؟

دادن این امتیازات به اقشار مختلف و گاها فرصت طلب برای حمایت به چه منظور است؟

فردی که باید در این زمینه با همه نمایندگان حال و آینده نشست و برخاست کند و به آنها قول بدهد و یا با همه سیاسیون تعامل کند و به خواسته های آنان تن دهد و در مقابل افراد نزدیک کانون های تصمیم گیری در بدنه هیئت دولت سرخم کند و نیازهای صاحب نفوذان را در مدیریت استانداری اعمال کند و مد نظر قرار دهد ، هنوز بر مسند ننشسته تمام افراد و جایگاه های موجود در این استان را در یک مزایده برای تصاحب سمت استانداری واگذار نموده است و جایی برای مانور شایستگان باقی گذاشته نمی شود و آینده این استان بدلیل حذف جایگاه ماهوی دولت و جایگزینی و دادن آن به لابی های قدرت و استفاده نامناسب آنان از این جایگاه برای مردم استان،در آینده ایجاد مشکل خواهد نمود.

همچنین این فرآیند ناگوار باعث ناامیدی مردم ، سرخوردگی افراد توانا و مسئولیت پذیر استان خواهد گردید و روش سخیف لابی گری را جایگزین شایسته سالاری نموده که عواقب ناخوشایندی را برای استان به همراه خواهد داشت     .

  در میان مدیران بومی فعلی و گذشته خوزستان گزینه های مقتدر و توانا کم نیستند اما انتخاب آنان به این شیوه و فرآیند چندان برای وضعیت استان سودمند نخواهد بود ، البته در این فضای لابی گری بوجود آمده که بعضی سیاسیون جاه طلب بیشتر به آن دامن می زنند میل حضور افراد تکنوکرات و عملگرا تا حدودی از میان رفته است و تکلیف این افراد که قطعا هیچگاه تن به این نوع امتیاز دهی های سخیف نخواهند داد چه خواهد بود؟ آیا بخاطر تسلط فضای لابی گری در استان قرارست از وجود اینان بی بهره گردیم؟

ضمنا تکلیف مدیران توانایی که مردم این توانایی را در آنان می بینند و کننده کار به حساب می آورند و گزینه قلبی شان برای این جایگاه می باشد چه خواهد بود؟



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
امیر رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
comment
0
0
comment با سلام به نظر من فعالان سیاسی استان نباید دنبال سهم خواهی باشند، اگر دلشون به حال استان می سوزه یک استاندار اجرایی با تیم اجرایی خوب را از دولت بخواهند و حمایتش کنند. نه به دنبال نیروهای خودشان باشند. مردم خودشان به کاندید ها رای دادند و انتخاب کردند هیچ کس دینی نسبت به آنها ندارد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
0
0
comment احسنت بر زمان خان بابادی .حرف دل ما رو زدی .من ماندم استانداری که قراره با لابی نقی ٬تقی و....استاندار شود چگونه میتواند در استان مهمی چون خوزستان کار کند چرا دولت با اقتدار تمام آستین بالا نمی زند ویک استاندار در حدا این استان (ترجیحا بومی ) معرفی نمیکند.دولت شخصی شایسته وکار آزموده را معرفی نماید ما حمایت میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار