اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه مسکن اجتماعی آماده است و بلافاصله پس از اتمام مسکن مهر اجرا خواهد شد.
 معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه مسکن اجتماعی آماده است و بلافاصله پس از اتمام مسکن مهر اجرا خواهد شد.

حامد مظاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طرح مسکن اجتماعی آماده است و بلافاصله که پروژه مسکن مهر در پایان سال جاری به اتمام رسید برنامه‌های ما درخصوص مسکن اجتماعی اجرا می‌شود. حتی توافقات این طرح انجام شده و به راحتی قابلیت گسترش دارد. بودجه‌ای که هم‌اکنون در مسکن مهر است نیز صرف مسکن اجتماعی خواهد شد.

وی هم‌چنین با اشاره به افزایش 19 درصدی معاملات مسکن تهران در فروردین 95 نسبت به فروردین 94 افزود: این پیش‌نشانه خوبی برای خروج از رکود مسکن است. هم‌اکنون منتظریم تا آمار اردیبهشت ماه نیز ارایه شود که اگر روند رو به رشد معاملات در چند ماه آینده تداوم یابد پیش‌بینی اکثریت قریب به اتفاق متخصصین اقتصادی و امور مسکن مبنی بر خروج از رکود مسکن در نیمه سال جاری محقق خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درخصوص برنامه این وزارتخانه برای افزایش متوسط عمر و ایمنی ساختمان‌ها گفت: افزایش طول عمر ساختمان‌ها دو بال دارد؛ یکی تغییر مقررات و انضباط شهری است که بتوانیم به قوانین شهری تداوم دهیم و با ارزش‌های خلق‌الساعه اقتصادی، ساختمان‌های خوب ساخته شده را در معرض خطر قرار ندهیم. دومین مساله از طریق استفاده از مصالح مقاوم و خدمات مهندسی قابل قبول، امکان‌پذیر است.

به گفته‌ی مظاهریان، هدف مقررات ملی ساختمان که فراگیرترین مقررات در زمینه ساختمان است ایمنی، آسایش، صرفه اقتصادی و بهداشت است. مقابله در برابر حریق در همه‌ی مقررات ملی جایگاه اساسی دارد؛ زیرا می‌تواند به چندین هدف اصلی مقررات ملی جامه‌ی عمل بپوشاند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش حوادث ناشی از حریق هستیم که بخشی از آن ناشی از پدیده شهرنشینی در جهان مدرن است. به همین دلیل پرداختن به موضوع حریق و اجرای مقررات لازم برای آن می‌تواند کمک کند که نیروی انسانی، مردم و سرمایه‌های آنها محافظت شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار