اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۸۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
ابراهیم عامری

 
این را خوب متوجه باشید که شما سوپرمن و قهرمانی که قرار است ملتی را نجات دهد نیستید، بلکه کافی است تا سایه قانون را برای مردم بگسترانید تا آنها نیز کار قانونی خود را در زمینه های مختلف از قبیل اقتصاد، سیاست، فرهنگ و... انجام دهند.

نخست باید پیروزی مردم را تبریک بگویم، مردمی که نشان دادند علیرغم همه پیش بینی ها و حکایاتی که از پیروزی رقیب می گفت، آگاهانه بر سر صندوق های رای آمدند و همین رفتارشان بار مسوولیت همه ما خاصه شما بزرگواران را دو چندان می کند، مردم پیروز میدان بودند اما اکنون چیزی که نگرانی از شکست را شکل می دهد در درون پیروزی منهای برنامه نهفته است، خاصه اگر به مشکلی که در شیوه کاری نمایندگان سلف بوده توجه نداشته باشیم، آنوقت شکست لامحاله قطعی است.

اما مهم تر از ذات شکست یاس و ناامیدی است که در دل مردم کاشته می شود، مردمی که در صورت رویگردانی شان از امید،دمی مسیحا نفس می خواهد که آنان را دوباره به صحنه بازگرداند، به ویژه که حدود یک سال به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر باقی مانده و این زمان فرصت کمی است برای تقدیم حداقل خدمات به منظور دل گرم کردن مردم از نتیجه رایشان به ائتلافی که امید به تغییر را منادا بود، لذا به مواردی که در این زمینه به نمایندگان محترم ارائه می کنیم توجه کرده و امور را بر حسب اولویت بندی و اهمیت موضوع در دستور کار قرار دهند تا با انجام این امور راه را برای حضور موثر مردم آماده سازیم. ان شاالله.

1-نمایندگان محترم نیک می دانند که قدرت اصلی و دلیل شکست و پیروزی هر دیدگاه سیاسی ارتباط وثیقی با حضور و عدم حضور مردم دارد؛ شوربختانه اما اکثر نمایندگان بعد از رسیدن به مرکب مراد از آن غافل شده و نظرشان به طور ویژه معطوف به قدرت نهادها و سازمانها می شود،نهادها و سازمان هایی که در درون دولت و ساختار به شدت فربه اش لانه کرده اند و در نتیجه نمایندگان مذکور با فاصله هر روزه از پایگاه اصلی قدرت یعنی مردم، مرعوب قدرت سازمان عریض و طویل دولت و نهادهای مربوطه می شوند و در اثر این پیامد به خودباختگی مزمن دچار شده و در مقابل با فراموش کردن اولویت های مربوط به مردم ،اولین راه غلط را در مسیر کج راهگی طی می کنند؛ برای مثال در سال سی و یک با فشار و حضور مردم شاه مجبور به پذیرش مصدق شد، ولی در سال سی و دو بدون حضور مردم، کودتای 28 مرداد همان فرد و همان تفکر را از صحنه خارج کرد، در همین نزدیکی خود می توان اشاره کرد به نماینده ای که درمجلس نهم در نتیجه یک پیامک و اندکی تبلیغات چند روزه با رایی بیش از دویست هزار از اهواز عازم مجلس شد اما در انتخابات اخیر با هزینه هنگفتی درموضوع تبلیغات انتخاباتی نتوانست جواز ورود را از مردم به دست بیارد؛ پس یادمان باشد مردمند که شما را به مجلس رساندند و اینان ولی نعمتانند نه دولت و نهادهای وابسته.

2-در تمام دوره های های مجلس و مدیریت مملکت به جز در اموری استثنایی تعویض به جای تغییر بوده است و سردمداران حکومت و عموما گروه های سیاسی ؛فقط افراد نو را به جای اشخاص کهنه جا به جا و عوض می کنند، آنچه مشهود است این است که ما جامعه گرفتار با نخواستن ها هستیم؛ جامعه ای که تنها می داند آنچه را نمی خواهد اما برای بدیل برنامه ای ندارد و بیشتر درگیر با نخواستنیم و کمتر پیگیر موضوع شناخت نوع خواستنی ها؛ اکنون اما شاید اولین بار است که به جای افراد ، موضوع و برنامه و سیستم در حد ابتدایی مطرح شده، که امیدوارم این نگرش روز به روز قوی تر و روندی رو به رشد داشته باشد و نمایندگان منتخب نیز به جای دنباله روی از نام ها به دنبال طرح و برنامه باشند تا بتوان سیستم را جایگزین سلایق فردی کرد.

3-تمام دست اندرکاران حاضر در حوزه انتخابات از وقت و سرمایه خود مایه گذاشتند لذاهیچ مطالبه شخصی را نباید متوقع باشند و شما نیز نباید نسبت به کسی به طور خاص احساس دین کنید، در واقع هرکس آگاهی اش بیشتر به قاعده تلاشش بیشتر و توقعش کمتر است، اما همه در این امر متفق هستیم که کشور ماشایسته و لایق مکانی والاتر در جامعه جهانی است که شاهد آن نیستیم، تلاش شما در این زمینه در حقیقت پاسخگویی به زحمات همه تلاشگران در عرصه اجتماع است.

4- قدرت بی منطق فقط در حاکمیت به دور از پاسخگویی خلاصه نمی شود،قدرت با ریشه های سلبی در میان مردم نیز امکان ظهور و بروز دارد و نمادش می تواند حاشیه و اطرافیان هریک از شما باشد، حاشیه ای که در صدد دریافت رانت اقتصادی، مدیریتی و ... است، امری که می تواند شما را از اهداف والایتان باز دارد، حاشیه شما می تواند حجابی باشد برای نادیده انگاشتن مطالبات قانونی و به حق توده های مردم؛ همان بلایی که بر سر نمایندگان پیش از شما آمد؛ اما می توانید با درایت و همچنین پایبندی به معیارهای مدرن و عقلانی در حوزه اقتصاد، مدیریت، فرهنگ و... چنین حاشیه ای را کنترل کنید و اجازه فربه شدن را ندهید.

5-نماینده به واقع قانون گذار خوب و ناظر بر حسن اجرای قانون باید باشد،در چنین فضایی مدیریت کارآمد، مقبولیت و حسن مشهوریت شما را تضمین می کند اما برای رسیدن به مدیریت مناسب، تنها داشتن علم وتخصص کافی نیست البته شرط لازم است ولی فاکتورهای دیگری نظیر پشتکار و ذهن خلاق، مدیریت را به هنری برای رسیدن به توسعه تبدیل می کند، هنری که همچون هنر شعر و نقاشی و... نمی توان با آن به صورت فله ای برخورد کرد و هر آنکه مدعی است را در چنین جایگاهی نشاند، به بیان دیگر در کنار علم و تخصص و حتی تجربه باید استعداد و خلاقیت ذهن و روان شخص را در نظر گرفت که این همه متکی به تدوین شاخص و معیار مناسب در این وادی است.

6- این را خوب متوجه باشید که شما سوپرمن و قهرمانی که قرار است ملتی را نجات دهند نیستید،بلکه کافی است تا سایه قانون را برای مردم بگسترانید تا آنها نیز کار قانونی خود را در زمینه های مختلف از قبیل اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... انجام دهند؛ در نتیجه یافتن نخبگان موفق در زمینه های مختلف فکری- هنری- ادبی – اقتصادی و اجرایی را جزئی از ماموریت خود بدانید و تشویق و حمایت و گسترش فعالیت شان را در دستور کار خود قرار دهید.

7-یکی از چالش های عمده استان در نتیجه توسعه نامتوازن تبدیل فرصت های ملی به تهدیدهای محلی است، برای برون رفت از این وضعیت باید فرصت ملی را در گرو بازتعریف فرصت های محلی قرار داد؛ اکثر عقب ماندگی کشور ما که از زمان رضا شاه تا کنون کلید خورده در نتیجه اتکا به دولت، مدیریت دولتی و منابع طبیعی به خصوص نفت بوده، ساز وکاری که هم فرصت سوز است و هم مفسده برانگیز و برای رهایی از این وضعیت نا به سامان، شیوه های جدید و روش نو و قانون به روز لازم است که البته تبیینش در حوصله این مقال نمی گنجد و انشاالله در ادامه مسیر اشاره خواهم کرد، البته در صورتی که مسیرمان را با همدیگر یکسان و به سوی توسعه متوازن و در خدمتگذاری به مردم برویم.

8-تشکیل دفتر مشترک نمایندگان و اجرای طرح نظام پیشنهادها همزمان با بازتولید کمیسیون های مجلس و تشکیل کمیسیونها با نخبگان هر بخش در زمینه های مختلف، همراه با دسته بندی طرح ها و ایده ها در جهت قانون گذاری و اجرای قانون می تواند به شما کمک های بی بدیلی کند، این کمیسیون ها با شناسایی نقاط مهم و ارائه پیشنهاد اجرایی می توانند شما را از نماینده ای معمولی به نماینده ای تاثیر گذار در فضای ملی و محلی تبدیل کند و همچنین به نماینده ای شاخص در صحن مجلس، پس در حقیقت اجرای این امور نه تنها به نفع مردم اهواز و حتی استان است که حتی نفع نمایندگان مجترم نیز در آنها لحاظ شده است، امیدوارم در چهار سال آینده،حضورتان در کنار مردم منشاء شور وشوق باشد نه همچون برخی نمایندگان پیشین که بعد از چهار سال تنها کسانی که در اطرافشان بودند همان حاشیه ای بود که باعث و بانی سقوطشان شد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment احسنت تنها ليدر در سايه اى است در استان كه خوب شناسايي ميكند وخوب به نتيجه ميرسد فقط حاج اقاى عامري پدر خوانده تمام اصلاح طلبان استان سه سؤال دارم ١ شما كه اعتقاد به كارجمعي علم داريد چطور دفتر مخصوص را برميداريد و براى سهم بقول شما [...]خانه به خانه مسيؤلين كشور ميرويد؟ ٢ شما كه معتقديد منتخبين مردم نبايد پاسخگوى سهم خواهي متوقعين باشند چطور ليستي از افراد را براى پست مديريت به كساني كه احتمال استاندار شدنشانش هست اما غير بومي هستند ميرويد( به روايت همين ص گزارشي از سفر شما و همراهانتان به تهران) ٣ ايا مقصود شما از اتاق فكر نمايندگان امثال همين أسامي خاص مندرج در دفتر چه نيست؟  
comment
عماد
|
United States
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment آقای عامری شما موقعی که شهرداری بودی ....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment اقای عامری اگر قرار باشد کسی نوشتار شما را مطالعه و عمل نمایید شما اولاتر از بقیه هستید دوران شعار دادن و [...] بسر رسیده و شما امتحانتان را پس داده اید ایا وقت ان نرسیده دست از سر استان بردارید
comment
حسن پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
comment
0
0
comment هردم ازاین باغ بری می رسد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار