اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

شوشان - فرشید خدادادیان

دوم خرداد هر سال،یادآوری شروع گفتمانی است که در خرداد هفتاد و شش و در آستانه بیست سالگی نظام جمهوری اسلامی با یک "نه" بزرگ به انسداد و تمامیت خواهی آغاز و با شروع "رفورماسیون" و اصلاح از خواست ملت ایران برای تغییر در برخی موضوعات خبر می داد.

دوم خرداد، واقعیتی انکار ناپذیر در تاریخ ایران پس از انقلاب است و مرحله ای بود که باید اتفاق می افتاد تا پروسه تکمیل مدرنیته در ایران ادامه یابد.گو اینکه فرجام آن و روی کارآمدن دولت عدالت محمود احمدی نژاد نیز باید اتفاق می افتاد تا وزن مدعیان عدالت گستری و داعیه داران پیش قراولی حکومت جهانی مهدی موعود(ع) که اتفاقا امسال جشن ولادتش همزمان با دوم خرداد است،مشخص شود.

گفتمان دوم خرداد در دومین دهه از انقلاب اسلامی، خواست مردم برای تعدیل در آرمان ها،واقع گرایی و آزادی مشروع بود و البته که آنچه اتفاق افتاد بی عیب نبود!که اگر بی عیب بود مردم در خرداد 84 با قاطعیت به تداوم همان رای می دادند.

امروز نزدیک به بیست سال از خلق آن گفتمان می گذرد و با پذیرش برخی تندروی ها در اصلاح امور گفتمان اعتدال می تواند تداوم مطلوب تر همان گفتمان اصلاحی باشد.

گفتمانی که در خرداد هفتاد و شش مردم خرمشهر نیز بدان رای دادند تا تاییدی باشند بر این مهم که استفاده ابزاری از سالروز آزاد سازی خرمشهر برای نادیده انگاشتن سالروز تحقق گفتمان اصلاحی دوم خرداد، بی نتیجه است.

گفتمان دوم خرداد که دکتر سید محمد خاتمی پرچمدار و نماد آن بوده و هست دارای حرکتی بطئی و آرام اما پیوسته و "امید"وار است.

سالروز دوم خرداد بر همه کسانی که دل در گرو پیشرفت کشور دارند خجسته باد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار