اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
وی روز شنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رفع محرومیت در خوزستان تنها با تلاش بیش از پیش مسئولان امکان پذیر است.

هاشمی در ادامه نوشت:اسفند ماه سال ٩١بود که با اهالی نورآوران به دشت سوسن آمده بودم؛ منطقه ای بسیار محروم در شمال خوزستان که اگرچه طبیعت زیبایی دارد اما رنج محرومیت بر چهره تکیده مردمان ساده و صمیمی اش گویی پرده ای از نازیبایی ها را نیز بر روی این دشت گسترانده است.

مردمانی که روزگاری سخاوتمدانه برای دفاع از خاک وطن، از همین نقطه سینه سپر کردند و امروز این عرق شرمندگی ست که بر پیشانی ما نقش می بندد...

اینکه نتوانسته ایم در همه سالهای پس از جنگ هم عدالت در دسترسی به خدمات را به این استان پهناور بیاوریم... سه شنبه شب را در دشت سوسن به صبح رساندیم؛ مردمان خونگرم و مهربان روستا از خاطرات بیتوته ٤ماهه ما قبل از وزارت گفتند و جمعی از بیماران قدیمی را هم مجددا دیدم ؛ اما افسوس که این بار زمان اندک بود و توفیق کم... آنچه با همه وجود با حضور در دشت سوسن، جنگه و سایر روستاها و مناطق محروم خوزستان حس کردم، آنست که به رغم تمامی تلاش های صورت گرفته، همچنان غبار محرومیت بر سر ساکنان این مناطق سایه افکنده و رفع کمبودهای آن نیز جز با توجه بیش از پیش به مسئولیت اجتماعی دستگاههایی که از مواهب این استان بهره مندند ؛ ممکن نیست.

دستگاه‌های اجرایی از قبیل وزارت نفت، نیرو، پتروشیمی و بنادر باید در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی ، نسبت به این استان و مردم آن بی‌تفاوت نباشند و برای عمران و آبادانی و توسعه این خطه همت و همراهی کنند.

البته بعد از بیش از سه دهه از تاسیس نهادهای انقلابی و حمایتی همچون کمیته امدادامام خمینی(ره) و بهزیستی انتظار ازاین نهادها، خیلی بیش از اینهاست ؛ مشاهده این همه محرومیت در نقاط مختلفی همچون روستاها و حاشیه شهرها کارنامه خوبی نیست.
اگرچه میدانم این دستگاهها و نهادها هم در سایه سالها تحریم و بی تدبیری شرایط سختی را می گذرانند ولی...

امید که روزی نه تنها دشت سوسن و مردمان ساده و صمیمی اش بلکه همه اهالی عزیز و شریف سرزمینم از عدالت در دسترسی به امکانات بهره مند باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار