شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲

استاندار خوزستان با بیان ظرفیت های خوب و قابل اتكا برای بالابردن ضریب امنیت در جامعه بیان داشت: باید مردم را در ایجاد بسترهای امنیتی مشاركت داد تا شاهد بالارفتن ضریب امنیت و احساس امنیت باشیم.

حجازی در مراسم تقدیر از مسوولان ، فرماندهان و رده های ارشد نیروی انتظامی استان خوزستان در اهواز ، از جمله این ظرفیت های مهم و عظیم در جامعه را بسیج عنوان كرد و گفت: ناجا در عرصه امنیت تنها نیست.

وی در این مراسم كه در استانداری خوزستان برگزار شد با تقدیر از زحمات و تلاش های موثر مجموعه نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و بالا بردن احساس امنیت تصریح كرد: با وجود اینكه شاخص های امنیتی در استان در سال های اخیر ارتقا یافته و رضایت مردم نیز بالا رفته است ولی باید قادر باشیم با برنامه ریزی برخی نقیصه ها را برطرف كنیم تا به وضعیت مطلوب برسیم.

رییس شورای تامین استان خوزستان با اشاره به وضعیت اقلیمی ، اقتصادی ، فرهنگی ، مرزهای طولانی زمینی و دریایی استان و وظیفه سنگین نیروی انتظامی در ایجاد سازوكارهای امنیتی و مقابله با ناامنی ها و افراد مخل امنیت ، از برگزاری سالم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان یكی از افتخارات نیروی انتظامی نام برد.

دكتر حجازی در ادامه با اشاره به اذعان وجود امنیت مطلوب از دیدگاه هیات های اقتصادی و تجاری خارجی كه به تازگی به استان خوزستان سفر كرده اند ، وجود امنیت را بسترساز هرگونه فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی خواند و گفت: حتی در بسیاری از كشورهای اروپایی از جمله انگلیس مردم قادر نیستند در ساعات شب بدون دغدغه رفت و آمد كنند ولی در استان ما بسیاری از مردم تا پاسی از شب در كنار رودخانه كارون بدون اینكه احساس ناامنی كنند به تفریح می پردازند.

وی به صبوری ، تدین و آموزه های فرهنگی و دینی مردم خوزستان و نقش آن در بسترسازی امنیتی اشاره كرد و گفت: مردم ما بسیار نجیب ، كم توقع هستند و بسیاری از گره ها ، مشكلات و چالش ها را می توان با كمك خود مردم حل كرد.

دكتر حجازی به جایگاه خوب نیروی انتظامی در كشفیات مواد مخدر و پاكسازی مناطق آلوده اشاره كرد و گفت: ما توانسته ایم توزیع مواد مخدر و روان گردان در استان را ناامن كنیم و در این راستا گام های خوبی برداریم.

وی استفاده از سامانه های تصویری و تجهیزات نرم افزاری به منظور پیشگیری از جرایم و برخورد با سارقان را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و گفت: در این زمینه كارهای خوبی صورت گرفته ولی می توان با مشاركت اصناف و مردم كارهای موثرتری انجام داد تا هیچگاه شاهد وقوع سرقت ها از طلافروشی ها در استان نباشیم.

حجازی گفت: امسال 50میلیارد ریال برای خرید تجهیزات تصویری و دوربین در سطح استان اختصاص یافته كه این رقم چندین برابر اعتبار سال های گذشته است.

وی با بیان اینكه نمی توانیم برای هر كوچه و خیابان مامور بگماریم و ضرورتی نیز برای این كار نیست تصریح كرد: بهره گیری از فناوری های نوین ما را قادر خواهد كرد كه در برابر هرگونه حادثه و ناامنی ، بهنگام مقابله كنیم.

استاندار خوزستان در ادامه بر ضرورت تامین نیازهای رفاهی كاركنان نیروهای انتظامی بویژه مسكن تاكید و از شهدای ناجا نیز تجلیل كرد.

در این نشست سردار 'محمدرضا اسحاقی' فرمانده انتظامی خوزستان به موفقیت های ناجا در تولید امنیت و بالا بردن ضریب امنیت در استان اشاره كرد و گفت: در سال 1390 ضریب احساس امنیت 8/1 درصد نسبت به سال 1389 افزایش داشته است و در مقوله جرایم خشن از جمله سرقت مسلحانه در سه ماه نخست امسال نیز45درصد كاهش داشتیم .

وی به وظیفه سنگین نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروزی ، ورود راهیان نور و مسافران نوروزی اشاره كرد و گفت: در بخش راهنمایی و رانندگی ، پلیس راه ، اداری و پشتیبانی نیز كارهای خوب و موثری انجام شده است.

سردار اسحاقی از توجه خاص استاندار خوزستان در حمایت از ناجا تقدیر كرد و خواستار تامین های برخی نیازهای این نیرو شد.

سرهنگ 'قاسم قدرتی' فرمانده پلیس راه خوزستان نیز از كاهش 16درصدی شمار تلفات جاده ای در سال 1390 نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و گفت: چنانچه تدابیری از جمله كنترل سرعت ، همسان سازی جاده اصلی و حاشیه آن به منظور جلوگیری از واژگونی خودرو ، نصب دوربین كنترل سرعت ، اصلاح نقاط حادثه خیز و تعبیه شیارهای لرزاننده در كنار جاده ها اندیشیده شود شاهد جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی در جاده ها خواهیم بود.

وی ضرورت فرهنگ سازی از طریق رسانه ها بویژه صدا و سیما را نیز در این ارتباط مورد تاكید قرار داد.

سرهنگ خرسند نژاد فرمانده راهنمایی و رانندگی اهواز نیز بر توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل ، فرهنگ سازی ترافیكی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور كاهش سطح ترافیك شهری تاكید قرار داد.

سرهنگ'عبدالله نظرپور' جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان نیز با اشاره به افزایش استهلاك تجهیزات سخت افزاری ناجا در استان ، از استاندار خوزستان خواست در تامین نیازهای ناجا گام های موثرتری بردارد.

در پایان مراسم از 50نفر از فرماندهان و مسوولان نیروی انتظامی در بخش های فرماندهی ، آگاهی ، راهور ، حفاظت و اطلاعات ، مواد مخدر و پلیس راه خوزستان با اهدا لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار