شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
دکتر امین لو: امسال علاوه بر تصویب پیشنهادهای مشترک در خصوص گزارش عملکرد دانشگاهها قرار است سه جلسه دیگر به شکل قطبی بعد از ماه مبارک رمضان در این خصوص برگزار شود و اوایل پاییز و زمستان جلسه ای در خصوص حسابرسی، اصلاحیه ی بودجه ی سال 95 و تصویب بودجه 96 در نظر گرفته شده است

دکتر حسن امین لو مشاور وزیر بهداشت و دبیر مجامع و شوراها و هیئت های امنای دانشگاههای علوم پزشکی کشورضمن تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول گفت: امسال علاوه بر تصویب پیشنهادهای مشترک در خصوص گزارش عملکرد دانشگاهها قرار است سه جلسه دیگر به شکل قطبی بعد از ماه مبارک رمضان در این خصوص برگزار شود و اوایل پاییز و زمستان جلسه ای در خصوص حسابرسی، اصلاحیه ی بودجه ی سال 95 و تصویب بودجه 96 در نظر گرفته شده است.
 
امین لو خاطر نشان کرد: همانطور که به جلو حرکت می کردیم مردم از سایر هزینه های زندگی، بخشی را به حوزه ی بهداشت و درمان اختصاص می دادند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت گام مهمی در این زمینه برداشته شد. در سال 87 حسابهای ملی بهداشت و درمان با مشارکت مرکز آمار ایران و سازمان برنامه ی وزارت بهداشت و درمان مورد محاسبه قرار گرفت و حدود 5.9 درصد درآمد خالص ملی به حوزه ی بهداشت و درمان اختصاص یافت، به این ترتیب سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی هر روز رو به افزایش است و با مدیریت صحیح سلامت میتوانیم از هزینه های مردم دراین بخش جلوگیری کنیم.
 
وی گفت: بودجه ی بهداشت و درمان در 29 اردیبهشت ماه 95 به تصویب نهایی رسید و به دانشگاهها ابلاغ شد اما در مجلس تغییر زیادی در آن حاصل نگردید. بودجه در حوزه ی سلامت با احتساب بیمه ها 572 هزار میلیارد ریال تنظیم شد که حدود 8 هزار میلیارد ریال آن مربوط به بیمه ها و 500 هزار میلیارد ریال مربوط به دانشگاهها و وزارت بهداشت و درمان است. با توجه به اینکه در مجلس 2 هزار میلیارد به این مبلغ اضافه شد  و تنها 34 هزار میلیارد به دانشگاهها اختصاص یافت و 18 هزار میلیارد دیگر آن در حوزه ی بهداشت و درمان طی ابلاغیه هایی به دانشگاهها ارجاع داده شد. به طور کلی 18 هزار میلیارد تومان در دست وزارتخانه است و 4800 میلیارد تومان تحت عنوان هدفمندی یارانه ها در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار دارد.
 
وی گفت: باید سعی کنیم بخش مالی را تقویت کنیم و مراقب باشیم خدشه ای به اسناد مالی وارد نشود تا با بیمه ها دچار مشکل نشویم، به طور کلی 7 دانشکده و دانشگاه آبادان، بهبهان، پل دختر، اهواز، دزفول، شوشتر و لرستان در گروه چهار قرار می گیرند و در میان 80 دانشکده و دانشگاه حدود 9 درصد از نظر اعتباری در حوزه ی بهداشت و درمان فعال هستند.

مشاور وزیر بهداشت و دبیر مجامع و شوراها در پایان تصریح کرد: نکته ای که وجود دارد این است که درحوزه ی بهداشت و سلامت سال سختی را پیش رو داریم وانتظارات مردم در بخش سلامت بسیار زیاد است، باید سعی کنیم در بخش توسعه ای با مدیریت و صرفه جویی قدم برداریم. دربودجه های تفصیلی حدود 10 هزار پروژه ی بیمارستانی و خانه ی بهداشت در نظرگرفته شده که با توجه به محدودیت اعتباری که وجود دارد باید سعی کنیم طرح تحول سلامت را به نحواحسن اجرا کنیم و اولویت را به طرحهای پیشرفته تر ومورد نیازتر بدهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار