شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
دکتر ملک زاده: با شناخت ریسک فاکتورهای بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان، فشارخون و... می‌توان از ابتلاء به این بیماری‌ها پیشگیری نمود که این امر یکی از اهداف اصلی مطالعات کوهورت است

سه شنبه 4 خردادماه 95، مرکز مطالعاتی کوهورت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مستقر در شهرستان هویزه با حضور دکتر رضا ملک زاده معاون توسعه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر نادر صاکی معاون توسعه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان هویزه افتتاح شد.

ملک‌زاده در این مراسم با بیان اینکه ۸۰ درصد عامل مرگ و میر‌ها در اثر بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان، فشارخون و... است، افزود: با شناخت ریسک فاکتورهای خطر، می‌توان از ابتلاء به این بیماری‌ها پیشگیری نمود که این امر یکی از اهداف اصلی مطالعات کوهورت است.

وی ادامه داد: به منظور کارآمد ساختن سیستم بهداشتی جهت مبارزه با بیماریهای واگیر و غیر واگیر لازم است تحقیقات گسترده ای جهت یافتن زمینه های بیماری،‌ عوامل تاثیرگذار و یافتن راه های مبارزه و پیشگیری با این بیماریها انجام گیرد. بنابراین مقرر شد یک مطالعه بزرگ کوهورت در کشور انجام شود تا بتوان با استفاده از پایگاه اطلاعات به دست آمده، تصمیم گیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

معاون توسعه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آموزش و توانمندسازی افراد در شناخت و پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت آنان را از دیگر اهداف اجرای طرح مطالعاتی کوهورت دانست و تصریح کرد: آموزش و پژوهش در کنار هم می توانند عامل مهم ارتقاء کیفیت باشند، بنابراین لازم است سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات افزایش یابد.
 
ملک زاده در پایان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: ارتقاء سلامت جامعه اولویت وزارت بهداشت و دولت است و خوشبختانه این طرح توانسته رضایت مردم را به خوبی جلب نماید
.







نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار