شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
حدود یکصد صیاد هندیجانی فاقد مجوز صید خواستار رفع موانع سفرهای دریایی شدند. صیادان هندیجانی رفع موانع برای سفرهای دریایی را خواستار شدند.

 به گفته آنان حدود دو ماه است از تردد صیادان در صیدگاه های منطقه جلوگیری شده و آنان نتوانستند معیشت خود را از طریق صید و صیادی تامین کنند. این صیادان با حضور در مقابل فرمانداری هندیجان از عالی ترین مقام سیاسی این شهرستان خواستند موانع موجود بر سر راه فعالیت آنان را برطرف کند و دریابانی و شیلات اجازه دهند برای ماهیگیری به دریا(خلیج فارس) بروند.
یکی از این صیادان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ممانعت از تردد به دریا موجب شده نتوانیم هزینه های روزمره خود را تامین کنیم. 

دیگر صیاد هندیجانی نیز گفت: دو ماه است از ورود ما به صیدگاههای منطقه (بحرکان) ممانعت می شود و تاکنون هیچ اداره ای پاسخگوی رفع مشکل ما نبوده است. یک صیادان دیگر گفت:در این شهر کار دیگری جز دریا و صید وجود ندارد و مسئولان باید برای رهایی از این وضعیت چاره ای بیندیشند. 

وی گفت: چند ماه پیش مسئولان ذیربط و تعاونی های صیادی به منظور ساماندهی قایق های فاقد مجوز با بازرسی و شماره گذاری قایق ها در اسکله سجافی و بحرکان و دریافت مبلغی جهت صدور دفترچه تردد اجازه خروج و تردد به دریا جهت صیادی به ما دادند اما به یکباره اعلام شد که این دفترچه فاقد اعتبار است و از تردد ما به دریا جلوگیری شد. 

گفته می شود سید مهران رفیعی فرماندار هندیجان که به تازگی به این سمت گمارده شده است برای گشودن گره این مشکل در حال رایزنی با مسئولان شیلات است تا صیادان بتوانند برای معشیت و کسب درآمد به دریا بروند.

شهرستان 45 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته ، دارای دو بندر مهم سجافی و بحرکان است و صیادی نقش مهمی در معیشت مردم این شهرستان ایفا می کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار