اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۴۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
وعده مسئولین آموزش و پرورش خوزستان برای پیگیری مشکلات
حدود صد نفر از دانش آموزان اهوازی در تجمعی نسبت به امتحانات نهایی اعتراض کردند. این تجمع که درمقابل اداره کل آموزش و پرورش استان...


شوشان: روز چهارشنبه حدود صد نفر از دانش آموزان اهوازی در تجمعی نسبت به امتحانات نهایی اعتراض کردند. این تجمع که درمقابل اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفت با شعار ما اعتراض داریم از ساعت 10:30 تا حدودساعت 12 ادامه یافت.

به گزارش شوشان ، معاون پرورشی، مسئول سازمان سنجش،معاون پشتیبانی و تدارکات و همچنین دیگر مسئولین در جمع دانش آموزان حضور یافتند و ضمن دعوت به آرامش از لیدرهای آنها دعوت کرده تا اعتراضات خود را مکتوب کنند.

اعتراضات دانش آموزان در دو بحث مطرح شد. یک مورد استاندارد نبودن امتحانات و دیگری حفاظت حوزه امتحان نهایی مورد نظر بود.

مریدی مسئول سازمان سنجش استان خوزستان ، در نشست با تعدادی از دانش آموزان توضیحات لازم در خصوص روند نظارت بر سئوالات و تحلیل آنها توسط سازمان سنجش را ارائه کرد. وی همچنین به سامانه ارائه نظرات برای دبیران در خصوص امتحانات اشاره کرد و تاکید کرد: شورای حکمیت به بررسی سئوالات می پردازد.


پس از پراکنده شدن دانش آموزان خدادادی معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان جلسه ای را با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش نواحی چهارگانه اهواز و معاونین آنها و همچنین نماینده مجلس دانش آموزی استان به صورت فوریتی برگزار کرد.

در این جلسه شقایق علوانی پور نماینده ی مجلس دانش آموزی استان خوزستان ، مطالبات و اعتراضات دانش آموزی را منعکس کرد و ضمن قدردانی از پیگیری سریع مسئولین گفت: اگر دانش آموزان نسبت به اینکه اعتراضات کتبی آنها پاسخ داده میشود، مطلع بودند و از رسیدگی به اعتراضات خود اطمینان خاطر داشتند، اینگونه اقدام نمیکردند.


وی افزود:بنده دانش آموز سال سوم هستم و درصورت اعتراض کاملا منطقی و قانونی اقدام میکنم و تا زمانیکه گفتمان کارساز باشد اعتراضات اینچنینی را تایید نمیکنم. 

همچنین جمشید کمائی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اعتراض بصورت کتبی درخصوص نحوه و چگونگی سئوالات امتحانی به مرکز سنجش وزرات آموزش و پرورش ارسال میشود اما درخصوص مسئله امنیت حوزه که مربوط به استان و شهرستانها می شود از روسای حوزه های مناطق خواسته می شود ضمن بازدید از حوزه های امتحانات نهایی،نظارت دقیقی بر عملکرد آنها داشته باشند که تا آخر امتحانات همانگونه که تا کنون بوده شاهد هیچگونه گزارش تخلفی نباشیم.


همچنین خمیسی رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار نیز گفت:این حرکت را از دو بعد نگاه می کنم یک اینکه حساسیت دانش آموزان برای آینده خویش که قابل تحسین است و دوم اینکه انتظار میرفت دانش آموزان از طریق قانونی اقدام کنند. مسئولین آموزش و پرورش پیشرفت دانش آموزان را پیشرفت خود می دانند و با توجه به کشوری بودن امتحانات نهایی ، اعتراضات از طریق استان به وزرات منعکس می شود.

در پایان علوانی پور به نقل از کمایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به دانش آموزان خوزستانی خبر داد که طبق آمارهای گرفته شده از اوراق تصحیح شده در استان تا کنون میانگین نمرات از چند سال اخیر بالاتر بوده است ما خواهان این هستیم که وضعیت علمی استان تغییر پیدا بکند و این تغییر باید منطقی،درست و عاقلانه باشد.

در همین راستا محمد تقی زاده رییس آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: امتحانات نهایی از نظر دشواری بررسی می شوند

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پاسخ به اعتراض برخی دانش آموزان در مورد دشواری امتحان ریاضیات خاطر نشان کرد : طراحی سوالات امتحانات نهایی به صورت کشوری و سراسری است.البته ، مرجع بررسی سوالات امتحانات از نظر سطح علمی دبیران هستند.در واقع، سامانه ای در اختیار دبیران استان است که می توانند نظرات کارشناسی خود را در آن منتقل کنند.

تقی زاده دلیل حساسیت دانش آموزان نسبت به این امتحانات نهایی را قابل درک دانست و افزود: معدل امتحانات نهایی بر اساس قانون پذیرش دانشجو در پذیرش دانشگاه مؤثر است، بخشی از سؤالات این امتحانات باید به‌صورت تحلیلی باشد. از نظر اجرایی آزمون امسال تفاوتی با سال‌های گذشته نداشته و آیین‌نامه یکسان است اما از نظر سطح دشواری باید کار کارشناسی انجام شود که قطعاً این کار صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان تاکید کرد: بر اساس گزارش های رسیده از سیستم آنلاین ثبت نمرات حوزه بخش تصحیح اوراق امتحانی ،خوشبختانه ، تاکنون میانگین نمرات دانش آموزان بیش از حد متوسط بوده است.به هر حال ، آموزش و پرورش و مسئولان در مقابل دانش آموزان نیستند و حتما صحبت های آنها در مورد سوالات امتحان منتقل خواهد شد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
نقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
comment
0
1
comment ایشالا ریس سازمان سنجش [...] که اینقد طرفداری معلما رو نکنه
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
comment
0
0
comment اقای عمادی تو اخبار گفتن که :( بچه ها به جای کتاب درسی جزوه های معلم هاشونو میخوندن )
آخه خداییش کتاب درسی چی داره که بخونیم؟ همه ی معلم ها قبول دارن که اکثر مطالب کتاب درسی گنگ و نامفهوم نوشته شدن مخصوصا تو درسای ریاضی و فیزیک و ادبیات و عربی و انگلیسی و حتی بخش هایی از زیست شناسی و شیمی و اگه ما جزوه های معلم هامونو نخونیم کلا هیچی از کتاب درسی نمیتونیم بفهمیم ،، کتاب درسی حتی در حد آموزش ساده ی امتحانات نهایی هم جواب نمیده ! از مسئولین محترم خواهش میکنم رسیدگی کنن آخه موضوع خیلی مهمیه !! خواهش میکنم تو رو خدا نظرمو تایید کنین!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
comment
0
0
comment انشا الله برن [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار