اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
مديرعامل مناطق نفتخيز جنوب تاكيد كرد : استمرار توليد در زادگاه نفت متكي به دستاوردهاي پس از انقلاب است
استمرار و پايداري توليد نفت و گاز در مسجد سليمان متكي به اقدامات و دستاوردها...


شوشان: استمرار و پايداري توليد نفت و گاز در مسجد سليمان متكي به اقدامات و دستاوردهاي پس از انقلاب اسلامي است .

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با اعلام اين خبرتاكيد كرد: با اجرا و تكميل طرح هاي توسعه اي، افزايش توليد و عمراني صنعت نفت در مسجدسليمان آينده بهتري در انتظار زادگاه صنعت نفت ايران است .

مهندس بيژن عالي پور  چهارشنبه(5 خرداد) همزمان با سالروز اکتشاف نفت در مسجدسلیمان ،با گرامیداشت این روز تاریخی اظهار داشت: مسجدسليمان نقش تاريخي و ماندگار در تاريخ صنعت نفت كشور دارد و بايد براي توسعه آن توجه ويژه اي شود .

وي به نوسازی تأسیسات نفتي مسجدسليمان اشاره كرد و افزود:  با هدف افزايش ايمني و ظرفيت توليد، تمام کارخانه های بهره برداری، نمک زدایی و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نوسازي و تاسيسات فرسوده از رده خارج شده و هر آنچه امروز در اين منطقه در چرخه استخراج، توليد و فرآورش وجود دارد ماحصل تلاش خدمتگذاران نظام مقدس جمهوري اسلامي در مناطق نفت خيز جنوب  است .

مهندس عالي پور اظهار داشت: با اجرا و تكميل طرح هاي توسعه اي در مسجدسليمان هم اكنون ظرفيت توليد نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به 170 هزار بشكه در روز افزايش يافته كه رقم قابل توجهي است .

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در ادامه با اشاره به برنامه وزارت نفت براي حفظ و احياي آثار و اسناد تاريخ صنعت نفت گفت: در اين راستا احداث موزه نفت مسجدسليمان به عنوان بخشي از تاريخ اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي وزارت نفت و كشور در دست اقدام است .

مهندس عالي پور افزود: مطالعات مهندسي اجراي اين پروژه از سوي مشاور انجام شد و اعتبار آن نيز تخصيص يافت و عمليات اجرايي شروع شده است .

مهندس عالي پور افزود: در اين پروژه 5 نقطه قدیمی مسجدسلیمان شامل چاه نفت شماره یک، پالایشگاه تقطیر نفت، کارخانه گوگرد سازی، کارخانه برق تمبی و چشمه هاي نفتي به عنوان موزه در نظر گرفته شده اند .

يادآور مي شود؛ نخستين چاه نفت در ايران و خاورميانه در پنجم خرداد 1287 خورشیدی مصادف با 26 مي 1901 ميلادي در مسجدسليمان فوران كرد .

به اين مناسبت، مراسم گراميداشت يكصدوهشتمين سالروز اکتشاف نفت در ایران و خاورمیانه و همچنین دومین همایش روز مسجدسلیمان در این شهر برگزار شد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار