اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
 عباس حیصمی

 

همین چند ماه پیش بودکه در زمان قبل از آغاز انتخابات یک روز به دعوت جانباز گرانقدرم،حاج محمد چوپان عزیز به مراسمی، درنوع خود بدیع و عجیب، درحاشیه شرقی ساحل کارون دعوت شدم. در آنجا با مجموعه ای دختر وپسر جوان از همه قومیت ها ، مواجه شدم که به نام کودکان ونوجوانان سرطانی بستری در بیمارستان شفای اهواز، در قطعه مشخصی در آنجا درختچه هائی غرس می کردند! ویادمانی نیز نصب کرده بودندکه تقریبا حالت تاریخچه ای داشت وفی الواقع یادمانی از این مهاجرین بود .

این برای من خیلی جالب بود.بویژه اینکه مانند هر کار خیر دیگری با موانع ومشِکلاتی هم روبرو بودند اما همین مشکلات را هم خود رفع میکردند. یکی از اقدامات خیرخواهانه این عزیزان برآورده ساختن آرزوهای قلبی کودکان سرطانی پیش از وخیم شدن حال عمومی آنها ویادریافت خبر تاسف بار فوتشان، بود. در آنجا متوجه شدیم که در آن روز با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی،آخرین آرزوی عباس(یکی ازنوجوانان سرطانی) راکه خدمت درلباس حفاظت ازنظم وانصباط و امنیت عمومی شهر،یعنی نیروی انتظامی بوده،را برآورده کرده بودند. متاسفانه ما دیر به محل رسیدیم ونتوانستیم از نزدیک شاهد این صحنه های معنوی باشیم.اما وصف آن هم سخت و دشوار بود.

این روزها نیز با کمال تاسف(البته برای خودمان)خبر مهاجرت این فرشته کوچک را دریافت کردیم ومتاثر شدیم. باشنیدن این خبر جز آه چیزی نمی توانیم بگوئیم ودر هر حال تسلیم حکمت وامر حقیم. اما من در این قبیل امور که محل شهود رحمت حضرت حقیم، به خانواده وبستگان مهاجرتسلیت نمیگویم ودر حق ایشان نیز دعای رحمت نمیخوانم. در عوض میخواهم دو تبریک بگویم.

۱-تبریک به زنده یاد عباس وخانواده اش که چه اندازه مورد لطف و عنایت خداوند قرار گرفته که پیش از ورودش به حوزه شیطنت بشری، به حوزه بهشتی احدی (آن هم در ماه بزرگ شعبان که منسوب به رسول الله است) راه یافت .پس این جای تسلیت ندارد زیرا تسلیت شایسته ما ماندگان است. ومحلی برای درخواست رحمت درحقش نیست که اوخود مصداق عینی رحمت حق ومظهر "ارجعی راضیه مرضیه” است. حقیقتا خوشا به سعادتشان.

۲-تبریک به این دوستانی است که در چنین مجموعه ای گرد هم آمده اند وبا چنین روح بزرگی، درعصر قحطی انصاف وحراج انسانیت،راه هدایت و رحمت را برگزیده اند وبا چنین فرشته هائی حشر و نشر کرده اند.من در حق اینان قبطه می خورم و در برابر این صفا وروح بلند ومنش انسانیشان سر تعظیم فرود میاورم. وجز آنکه از خداوند بخواهم که آنان را در این راه ثابت واستوارگرداند وعاقبت آنان را نیز ختم بخیر گرداند،بیان دیگری شایان ودرخور شایستگی وبزرگی آنها نمی توانم عرض نمایم .خوشا بحالتان

 عباس حیصمی

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار