شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۳

کارخانه متمرکز نمکزدایی اهواز به عنوان بزرگترین کارخانه نمکزدایی کشور با ظرفیت 220 هزار بشکه در روز با استفاده از توانمندی های داخلی در کلان شهر اهواز در دست ساخت است.

به گزارش شانا ، براساس گزارش مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب این پروژه از مهم ترین پروژه های در دست اجرای نمکزدایی در گستره عملیاتی این شرکت به شمار می آید.

ساخت این کارخانه با ظرفیت پیش گفته برای نخستین بار در کشور صورت می گیرد و عملیات اجرایی آن در 15 کیلومتری جنوب اهواز در مجاورت مجتمع صنعتی شماره یک آغاز  و اجرای آن به صورت کلید در دست (EPC) به یک پیمانکار داخلی واگذار شده است.

اعتبار اولیه این پروژه 868 میلیارد ریال است و با راه اندازی آن از کاهش تولید کارخانه های نمکزدایی موجود در اهواز در زمان تعمیرات اساسی جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پیش از این از اجرای 25 پروژه احداث و توسعه واحدهای نمکزدایی نفت خام در گستره فعالیت این شرکت خبر داده بود.

به گفته هرمز قلاوند این پروژه ها در مجموع با ظرفیت یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز با هدف افزایش ظرفیت فرآورش نفت استحصال شده از میدان های مناطق نفت خیز در قالب 5 طرح جامع اجرا و تا پایان برنامه پنجم توسعه به مرحله بهره برداری می رسند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار