اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: احزاب برای فعالیت در چارچوب قانون هیچ محدودیتی ندارند و دولت از فعالیت آنان در این راستا حمایت خواهد کرد.
خبرگزاری مهر: محمدحسین مقیمی عصر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در هفتم اسفندماه ۹۴، یادآور شد: صیانت از آرای مردم به‌عنوان حق‌الناس، رعایت قانون و بی‌طرفی مجریان انتخابات، محور تلاش و اهتمام دولت تدبیر و امید در برگزاری انتخابات بوده است.

وی با اشاره به این‌که زمینه ورود همه احزاب و گروه‌های سیاسی دارای مجوز قانونی را به انتخابات فراهم کردیم، گفت: خانه احزاب که تعطیل‌شده بود را فعال و با حضور در استان‌ها و برگزاری نشست‌های مختلف، تلاش کردیم تا نشاط سیاسی در طول انتخابات در کشور حاکم شود.

مقیمی، آزادی بیان را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: تلاش دولت هم این بود تا همه داوطلبان تأیید صلاحیت شده، اهداف، ایده‌ها و برنامه‌های انتخاباتی و کاری خود را مستقیماً و یا باواسطه بیان کنند، نشاط سیاسی و تبلیغاتی برای همه گروه‌های سیاسی مهیا باشد که با تمهید شرایط لازم از سوی وزارت کشور، بحمدالله قریب به‌اتفاق فعالان سیاسی و سخنرانان، در فضایی امن و آرام نظرات خود را بیان کردند.

علت اصلی توفیق در انتخابات تنها و تنها، رعایت قانون بود

معاون سیاسی وزیر کشور بابیان این‌که دولت تدبیر و امید، به منتقدان و مخالفان خود اجازه می‌دهد تا نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کنند که البته این مهم از افتخارات نظام است، عنوان داشت: امروز کسی نمی‌تواند ادعا کند که دولت برای فعالان سیاسی در انتخابات محدودیت ایجاد کرده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به این‌که علت اصلی توفیق در انتخابات تنها و تنها، رعایت قانون بود، افزود: اگر قانون را در همه امور فصل الخطاب خود قرار دهیم، همه امیدها و آرزوها به تحقق خواهد پیوست.

وی با اعلام این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل، کاهش چالش‌های اجتماعی و تکریم ارباب‌رجوع از برنامه‌های محوری کاری وزارت کشور در سال ۹۵ است، تصریح کرد: این سه محور تحول‌آفرین، در دستور کار وزارت کشور و تکلیف استانداران در سال جاری است.

معاون وزیر کشور، خاطرنشان کرد: کارآمدی، امروز برای ما خیلی مهم است و هر کس که در راستای تحقق برنامه‌های کاری یادشده وزارت کشور تلاش و مجاهدت نماید، همسو با دولت است و دولت، تنها، کار و کار و کار برای مردم در جهت تحقق برنامه‌های نظام را مبنای همسویی جریان‌ها و افراد همکار در بدنه دولت قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر لزوم تحقق کارآمدی برای توسعه کشور، گفت: احزاب به استانداران و فرمانداران کمک کنند تا مدیران مجری قانون در مصدر امور قرار گیرند.

انتقاد احزاب از دولت روی چشم دولت قرار دارد

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این‌که دولت مجری مصوبات مجلس است و در مجموعه نظام برای اعتلا و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کند، بیان کرد: دولت به دنبال افرادی است که خادم ملت باشند و برای خدمت به مردم وقت بگذارند و البته احزاب در این راستا باید دولت را مجدانه یاری رسانند.

وی با اشاره به این‌که انتقاد احزاب از دولت روی چشم دولت قرار دارد، گفت: به سخنان منتقدان گوش می‌سپاریم و به نقدهای غیرمنصفانه با صبوری پاسخ می‌دهیم، چراکه اصلاح امور کشور مرهون وجود فضای نقادی است و احزاب باید فعال‌تر در این راستا عمل کنند.

مقیمی بابیان این‌که دولت همه اهتمامش را به کار خواهد بست تا اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری به‌عنوان راهبرد اصلی شکوفایی اقتصادی کشور به تحقق برسد، بیان داشت: دولت، عزم خود را برای حل مسائل اقتصادی جزم کرده است و در این مسیر ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

برجام قرار نیست همه مشکلات را در کوتاه‌مدت حل کند

وی در ادامه با تأکید بر این‌که اگر می‌خواهیم احزاب در پیشبرد امور به‌درستی مشارکت کنند و برنامه‌های کشور در مسیر و چارچوب اسناد بالادستی به‌پیش برود، باید به قانون عمل کنیم، اظهار داشت: وزارت کشور خود را مسئول حمایت از فعالیت احزاب می‌داند و در این راستا، خانه احزاب را در پایتخت راه‌اندازی کردیم و در مدیریت آن از مشارکت جریان‌های سیاسی مختلف بهره بردیم.

مقیمی با اشاره به این‌که مشکلات پیش رو به‌تنهایی توسط دولت قابل‌حل نیست و ضرورت دارد احزاب، گروه‌ها و مردم در این راه دولت را یاری رسانند، تصریح کرد: دولت به قول و قرارها و وعده‌هایش، استفاده از نیروهای کارآمد، پاک دست، بااخلاق و معتقد به رعایت قانون پایبند است.

معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به این‌که دولت تعهد کرد که مسائل خارجی را سروسامان دهد و امروز باید به برجام افتخار کرد و این نکته را دریافت که برجام قرار نیست همه مشکلات را در کوتاه‌مدت حل کند، افزود: هیچ‌کس ادعا نکرده است که برجام قرار است همه مشکلات را حل کند و برجام، تنها راه را بازکرده و امروز می‌توانیم با همه کشورهای جهان به‌استثنای یک‌دو کشور ارتباطات اقتصادی داشته باشیم و کارکنیم.

وی بابیان این‌که حضور روسای جمهور و هیئت های خارجی در ایران درزمانی اندک، نشانگر عظمت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: دیپلمات‌های جوان ما که پشتوانه‌شان، دعای مردم، علما و مراجع بود در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و مدیریت خردورزانه رئیس‌جمهور، در برابر بزرگ‌ترین شبکه سیاسی و دیپلماسی دنیا به پیروزی و حفظ حقوق حقه ملت ایران در داشتن چرخه سوخت هسته‌ای نائل شد و باید بپذیریم که هنوز قدرت دیپلماسی کشور شناخته‌نشده است.

تلاش دولت معطوف به برگزاری انتخاباتی باشکوه است

معاون سیاسی وزیر کشور، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال آینده، بیان داشت: احزاب برای فعالیت در چارچوب قانون هیچ محدودیتی ندارند و دولت از فعالیت آنان در این راستا حمایت خواهد کرد.

مقیمی، با اشاره به این‌که همه تلاش دولت معطوف به برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونمند، سالم، امن و با حضور حداکثری مردم بود، افزود: در مرحله نخست انتخابات هفتم اسفندماه، روند برگزاری انتخابات در همه ۲۰۷ حوزه انتخاباتی تأیید شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور، یادآور شد: انتخابات در مازندران بسیار باشکوه برگزار شد و میانگین مشارکت مردم مازندران ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری در انتخابات بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار