اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۵۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
نامه سرگشاده عباس حیصمی خطاب به منتخبان اهواز / رفتارهای برخی مدیران خوزستان موجب شکاف اجتماعی شده است/ جلوگیری از ترویج و دامن زدن به قوم هراسی کاذب / منتخبان لیست امید تابعی از نظر جریان مخالف نباشند
 


شوشان: عباس حیصمی در نامه ای به منتخبین جدید اهواز نوشت: مردم انتظار دارند، پیروزمندان «لیست امید» تابعی از نظر و رای افرادی که پیشینه سیاسی خلاف جریان حامی لیست و فاقد کارنامه عملکردی قابل قبول در ادوار گذشته است ، نباشند.

به گزارش شوشان ، در این نامه خطاب به سه منتخب مردم اهواز آمده است: 

 اکنون که در آستانه باز گشائی مجلس شورای اسلامی دوره دهم و آغاز ماموریت شما در خانه ملت ، مایلم ضمن تبریک مجدد موفقیت شما درجلب رای اعتماد مردم و برگزیده شدن از سوی شهروندان خوب ما در حوزه انتخابیه اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون و توفیق ورود به مجلس شورای اسلامی،که به تعبیر حضرت امام(ره) »در راس امور است» ، آرزوی آغازی با برکت و عاقبتی بخیر وسرافرازی برای شما دارم. بدین مناسبت مواردی را یادآوری می کنم ، امیدوارم مفید واقع شود.

آنگونه مستحضر هستید  که مردم ما در این دوره از انتخابات با بلوغ فکری قابل تحسینی ، توانستند از مطالبات قومی، طایفه ای ، منطقه ای و سایر ممیزات متعارف و متوقع گذشته ، با بصیرت و مصلحت اندیشی،حضوری حماسی در پای صندوق های رای پیدا کرده و بی اعتنا به «سفره های رنگین» ، تزویرها و تخویف ها، به گفتمان تعقل گرائی ، خرد ورزی و اخلاق مداری که داعیه دار ترویج امید وبرقراری آرامش و رونق اقتصادی وتامین رفاه شایسته بود رای اعتماد دادند.

 به آن امید که این انتخاب به معضلات و تنگناهائی که عزت ،کرامت و شرف انسانی را هدف قرار داده بود و سطح رفاه عمومی ، بهداشت فردی و اجتماعی ، آموزش ، کشاورزی ،انرژی، آب ،هوا ،محیط زیست و زندگی ایمن را تحت تاثیر قرار داده و بارفتارهای تبعیض آمیز ، فقر و محرومیت را در میان برخی اقوام اصیل در استان را دامن زده ،پایان دهد ، تا با تغییر  ساختار فکری عناصر تشکیل دهنده مجلس و اصلاح رویکردها و راهیابی  افرادی با بینش و نگرش مردم محور و بدور از اهداف انتفاعی، بتوانند صدای رسای منتخبین خود و مدافع شایسته گفتمان سیاسی مورد باورحامیان ، مبلغین و مروجین لیست امید و پاسدار راستین هویت و مطالبات مردمی باشند که عمیقا به اسلام و جمهوری اسلامی علاقمند و مصالح کشور را بر منافع خویش مقدم میدارند و پیوسته به قصد دفاع از نظام در برابرفقر ،فاقه، تنگناها و گرفتاری ها سکوت کرده و صبر پیشه می کنند.

مردم ما انتظار دارند تا نمایندگانشان ،به مصداق "قوی الامین" مد نظر قرآن کریم، با استفاده از ظرفیت قانون، از حرکات مرموز و مشکوکی که سایر فرهنگ های بومی اقوام استان را هدف قرار داده و در پی ترویج و نهادینه کردن بد پنداری اقوام به نظام  وایجاد شکاف سیاسی - اجتماعی مردم با دولت و حاکمیت وگسست انسجام ملی اقوام هستند ، مقابله (بلکه مبارزه)نمایند تا این فرصت طلبان نتوانند با تبلیغ ، ترویج و دامن زدن به «قوم هراسی» کاذب درنزد دولت مردان، فاصله مردم با نظام را بیشتر کنند ، باید از اجرای نقشه های شیطانی و بظاهر پر فریب و بنام دلسوزی برای نظام ودین دنبال  می شوند ، جلوگیری نموده و به امید و انسجام اقوام و اعتماد متقابل مردم و حاکمیت کمک نمایند.

دوستان گرانقدر ، استحضار دارید که انتخابات اخیر در شرایط دو قطبی کامل جامعه به سرانجام رسید اما این دوقطبی صرفا از نوع دو قطبی سیاسی نبود  بلکه دوقطبی تلفیقی و مرکب از نوع سیاسی و اجتماعی بوده است. هرچند که تاثیر پذیری رای خواص از دو قطبی سیاسی محسوس تر و غیر قابل انکار بوده است، اما رای لایه های دیگر جامعه، بیش از تاثیر پذیری از دو قطبی سیاسی، متاثر از دو قطبی اجتماعی وچالش های معیشتی و با انگیزه مقابله با تبعیض ، محرومیت ها وپایان بخشیدن به عدم توازن در توزیع ثروت و قدرت ومنابع استان بین فرزندان شایسته اقوام اصیل استان بوده است.

رای این دوره مردم با هدف اصلاح رویکرد ها و راهبردهای  مبتنی بر بی اعتمادی دولت و مدیران کلان مرکز نشین کشور و رفع بدگمانی متاثر از تحلیل های غیر واقعی و اصلاح رفتارهای تبعیض  آلود غیر مشروعی که همه چیز مردم راتحت تاثیر قرار داده ، می باشد. راهبردهائی که هویت فرهنگی، قومی، ملی ، دینی و انسجام اقوام در استان را هدف قرار داده است.

متاسفانه سناریوهائی در حال اجرا است  که در پی مسخ هویتی جوانان و گسست فرهنگی آنان با هویت قومی وملی است.تا سرداران فتح و ظفر کشور ما در جبهه های نبرد دوران دفاع مقدس را باترویج بی هویتی به سربازانی برای پیشبرد اهداف خویش تبدیل کنند.

رفتارهای برخی مدیران و تصمیم گیران استان نه تنها حوزه های فردی و اجتماعی را تهدید می کند بلکه غیر منصفانه ، حقوق فطری و بدیهی این مردم انقلابی وولائی و وفادار به امام(ره) و رهبری را، مانند حق اشتغال واستفاده برابر از فرصت های موجود در استان ،حق زیست سالم ، حق محترم شمردن عزت وکرامت شهروندان ، حق آگاهی ومطالبه گری ،  حق کسب دانش ونیل به کمال مطلوب ،حق احترام به فرهنگ و  ادبیات اقوام ، حق بهداشت ، حق ازدواج وتشکیل خانواده وحقوق بسیار دیگر از این جنس را هدف قرار داده و با ورود در حوزه های اخلاقی کرامت انسانی اشخاص را را تهدید وحفره ها و شکاف های اجتماعی پر مخاطره ای را موجب شده اند.

همه این شرایط موجب دو قطبی اجتماعی و انتخاب گفتمان اصلاح طلبی و برگزیدن شما بزرگواران در لیست امید بعنوان مصداق این گفتمان شد. لذامردم ما انتظار دارند تا این رای بالا و قابل توجه مورد عنایت و تکریم لازم صاحبان رای و امانتداری جدی قرار گیرد و پیمانی که در طول تبلیغات انتخاباتی و در جلسات مختلف با مردم بسته اید رافراموش نکنید تا همواره مشمول حمایت و دعای خیرآنان باشید.

مردم به هیچ وجه انتظار ندارند که پیروزمندان لیست امید، در مجلس دهم تابعی از رای و نظر افرادی باشند که با پیشینه سیاسی خلاف جریان حامی لیست امید و فاقد کارنامه عملکردی قابل قبول در ادوار گذشته مجلس، باشند.

شعار مردم ما در انتخابات «نه بزرگ» به نمایندگان مجلس نهم و ادوار دیگر که آنها راعاملی اثر گذار در ترویج و تقویت این تبعیض و ستم ها می دانستند ، بود.

مردم امروز از تغیر کمی و کیفی آب که هم سلامت و هم سطح معیشت ، کشت و کار آنها را متاثر ساخته است در رنجند.از اختصاص فرصت های اشتغال به نیروهای غیر بومی و یا تبعیض وتوزیع نامتوازن فرصتهای اشتغال در حق اقوام مختلف بومی استان ونرخ بسیار بالای بیکاری وبروز رقابت های تخاصمی نگران کننده، شدیدا معترضند.

از آمار بالای ناهنجاری ها و بزهکاری که تابعی از تبعیض وبیکاری است به ستوه آمده اند .ازضعف خدمات رسانی حوزه بهداشت ودرمان و وضعیت تاسف بار بیمارستان هاو مراکز درمانی و شیوع بی سابقه سرطان و. فقدان امکانات کافی تشخیص وبستری ودرمان این قبیل بیماران شدیدا شاکی اند.

از جفای صاحبان صنایع و معادن،بویژه نفت و گاز ،در حق این مردم وعدم عمل به وظیفه ونقش بسیار ضعیف و غیر اثر گذار آنها در توسعه شهر و استان ،ناراضی اند. به هزینه بالای نرخ انرژی،بویژه برق برای این منطقه گرمسیری و جاده های مواصلاتی وترانزیتی نامناسب وپر مخاطره استان معترضند.
از روند فزاینده حضور «مدیران چمدانی» منفعت محور و غیر متعلق به آب و خاک استان وبی اعتمادی به استعدادها ی درون استان رضایت ندارند .

از عقب ماندگی های عمران شهری و نابسامانی شاخص های توسعه ای در مقایسه با سایر استان های همطراز گله مند هستند ، و از بسیاری مشکلات و گرفتاری های دیگر که یقینا شما دوستان محترم بر آنها واقف و یا وقوف خواهید داشت ، شاکی و آنها را حاصل عدم عمل به تکلیف نمایندگِان خود در مجلس شورای اسلامی و عدم تلاش درجهت جذب اعتبارات متناسب با عقب افتادگی استان ویا استفاده از اختیارات قانونی نظارت بر دستگاه های اجرائی و تحقیق و تفحص در عملکرد مدیران وچگونگی توزیع اعتبارات و مدیریت اثر گذار هزینه ها میدانند.

لذا مردم انتظار دارند که در نخستین اقدام  نمایندگان منتخب درانتخاب کمیسیون های داخلی مجلس، باز هم شاهد حضور غیر مرتبط و انتفاعی در کمیسیونهای پر منفعت شخصی و پر از سفر های خارجی و....نباشند ، بلکه با عنایت به قابلیت‌های تخصصی حضوری مرتبط و اثر گذار در کمسیونها داشته باشند.

زیرا ورود افراد در کمیسیون های غیر مرتبط را نوعی خسران و تنها مبتنی برانتفاع شخصی تلقی می نمایند بویژه اینکه شما بزرگواران برخوردار از سه تخصص مورد نیاز جدی استان خوزستان می باشید.

جناب آقای دکتر یوسفی،فوق تخصص خون وسرطان می باشند که بی شک با حضور فعال و سازنده در کمسیون بهداشت ودرمان می توانندتاثیر بسزائی در  کسب اعتبارات، اصلاح و بهینه سازی وضعیت غیر قابل تحمل کنونی مراکز درمانی وبهداشتی خوزستان خصوصا در موضوع مرتبط باتخصص ایشان و تامین امکانات تشخیص درست وبموقع بیماری ها ، همچنین بستری و درمان در خور شان مردم داشته باشند.

جناب آقای دکتر ساری؛  که انتظار می رود  باحضور در کمسیون انرژی و جناب آقای مهندس الباجی در کمسیون کشاورزی و منابع طبیعی معضلات جدی شهروندان خصوصا در حوزه محیط زیست ،مهار  ریزگردها ، مدیریت منابع آبی ، جلوگیری از طرح های انتقال آب  کارون  و غیره را پیگیری و ضمن مشورت با کارشناسان هر حوزه به رفع چالش های موجود  کمک  نمایید نمایید.
در پایان  مجددا برای شما عزیزان آرزوی توفیق داریم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
0
0
comment ايشان تفكرات [...] دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار