اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
 مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خوزستان گفت:مشارکت و همیاری مردم در کمک به دهیاران و عمران روستاها موجب حل سریع مشکل روستاها می شود که این مشارکت مردمی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

عبداله حسینی بندانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از رویکردهای اصلی عمران روستاها را توجه به مشارکت مردم خواند و افزود: کار فرهنگی نیاز به زمان دارد و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در آبادانی روستاها گامی موثر در حل مشکل مناطق روستایی است.

وی با استناد به قانون دهیاری ها را یک نهاد مردمی و خودکفا خواند و ادامه داد: دهیاری ها باید از نظر درآمد خودکفا عمل کنند و حل مشکلات روستا را به اعتبار دولتی گره نزنند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خوزستان گفت: اینکه دهیار کار نکند و منتظر اعتبارات دولتی برای عمران روستاها باشد خلاف است بلکه باید هزینه کارهای عمرانی را از مردم جمع آوری و متناسب با آن به مردم خدمت رسانی کنند.

حسینی با اشاره به وظایفه 48 گانه دهیاران ادامه داد: مشکل اساسی اطلاع نداشتن دهیاران نسبت به جایگاه و وظیفه قانونی خود است که این امر موجب شده تا آموزش دهیاران و اعضای شوراهای شهر در اولویت باشد.

وی نداشتن آموزش لازم، دوشغله بودن و درگیر نشدن با کار در روستاها را از جمله ضعف های دهیاران برشمرد و گفت: این عوامل موجب شده تا دهیاران به برخی وظایف اصلی خود عمل نکنند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خوزستان ادامه داد: با هماهنگی سازمان دهیاری های کشور، امسال آموزش های تخصصی در راستای وظایف قانونی دهیاران برنامه ریزی شده است.

از چهار هزار و 54 روستای خوزستان یکهزار و 720 روستا دارای دهیاری هستند. طبق قانون تنها روستاهای بالای 20 خانوار دارای دهیاری خواهند بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار