گروه خودروسازی هیوندایی از اولین خودروهای بخش پرفورمنس سری N خودر که در سال 2017 از راه میرسند، رونمایی کرده است.
گفتوگو با رئیس بخش مدلهای N هیوندایی نشان میدهد که خودروی i30 (الانترا GT در آمریکای شمالی) اولین خودرو با عملکرد بالا در رده خودروهای پرفورمنس هیوندایی است.
رئیس بخش مدلهای N هیوندایی در سال 2014 بخش خودروهای پرفورمنس گروه خودروسازی " بی ام و" را برای کمک به هیوندایی ترک کرده است تا در آینده کره شاهد خودروهایی با کیفیت بالا در این کلاس باشد.
رئیس بخش مدلهای N هیوندایی در خصوص قیمت این خودرو افزود: قیمت مناسب و مقرون به صرفه یکی از تمرکزهای گروه سازنده برای مدل N است و این خودرو برای قشر بزرگی از مردم اقتصادی خواهد بود. مدل اولیه این خودرو با گیربکسهای دستی به بازار میآید و یک سال پس ازآن مدلهایی با گیربکسهای خودکار ارائه خواهند شد.
بیرمان همچنین اعلام کرد که رانندگی با قابلیت تمام چرخ یکی از گزینههای مطرح مدل N خودروهای آتی در I30 خواهد بود.
شرکت هیوندا امیدوار است با نسخه N خودروی I30 با مدلهایی چون فوکوسST فورد یا GTI گلف از شرکت مادر فولکس واگن برابری کنند و رقابتشان با این خودروها پایاپای باشد.
خودروی جدید در مقایسه با مدلهای I30 استاندارد به یک موتور قدرتمندتر با توان رقابت در یک مسابقه مجهز شده است. همچنین سامانه تعلیق و فرمان نیز تغییر کردهاند. سپر نیز برای تبعیت از قوانین امنیتی خودروهای اسپورت پهنتر شده است. موتور2 لیتری توربو و 4 سیلندر این خودرو نیز توان تولید 259 اسب بخار و گشتاوری نزدیک به 307 نیوتن متر را دارد.
قرار است جنسیس نیز با مدلهای پرفورمنس بالا در انواع مختلف تولید شود. اما مدل مجموعه N قرار است به صورت منحصر به فرد برای محصولات هیوندایی باقی بماند. این موضوع باعث می شود طراحی و گزینهها در خودروهای پرفورمنس جنسیس از هیوندایی کاملا متفاوت شود.
هیوندا همچنین اعلام کرده، ممکن است گزینههای آتی مدل N به سامانههای انتقال قدرت هیبریدی مجهز گردند. البته وی این گزینه را برای خودروهای N مدل I30 بسیار زود دانست.
هیوندایی از سال 2013 به توسعه مدلهای پرفورمنس پرداخته و بخش N خودروهای این شرکت به بخش قهرمانی رالی جهانی ورود خواهند کرد.
سری N در هیوندای، همان نقشی را بازی خواهد کرد که سری M در بامو، AMG در مرسدس، S در آئودی، V در کادیلاک، F در لکسوس، پولستار در ولوو بازی میکنند.