شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶

شهردار اهواز از پیوستن قطارشهری اهواز به طرح «مهر ماندگار» خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

منصور کتانباف امروز در گفت‌وگو با فارس گفت: طرح متروی اهواز در ردیف «طرح‌های مهر ماندگار» قرار گرفته؛ با توجه به اینکه تمام طرح‌های نیمه تمام قرار گرفته در این لیست تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شوند، بخشی از فاز نخست پروژه قطارشهری اهواز نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این مسیر 6.2 کیلومتر از ایستگاه میدان فرودگاه تا ایستگاه فرهنگی (راه‌بند میدان قدیم) را شامل می‌شود.

کتانباف اظهار کرد: برای راه‌اندازی 6.2 کیلومتر از این طرح حداقل 130 میلیون دلار و برای راه‌اندازی 10 ایستگاه اول (فاز نخست متروی اهواز) 400 میلیون دلار اعتبار نیاز است که هر دو مورد در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه این اعتبار فقط باید به صورت ارزی تأمین شود، ادامه داد: تأمین اعتبار مورد نیاز از طریق فاینانسور چینی از چند سال گذشته پیگیری شده و در حال طی کردن مراحل نهایی است.

شهردار اهواز اظهار کرد: این اعتبار برای خرید تجهیزات و امکانات است. معاون وزیر کشور نیز وعده کرده واگن‌های مورد نیاز را از محل واگن‌های دو کلان شهر دیگر تأمین کند.

وی همچنین در مورد موانع تحقق فاینانس متروی اهواز گفت: قطارشهری اهواز و خط چهار متروی تهران به صورت همزمان مسئله فاینانس را دنبال کرده‌اند که مشکل متروی تهران در حال حاضر حل شده است، مشکل پرونده متروی اهواز نیز با وساطت وزیر کشور و وزیر اقتصاد و  پس از تغییر بانک عامل، ضمانت شهرداری اهواز و سپردن وثائق مورد نیاز تقریبا رفع شده و در حال طی کردن مراحل نهایی است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار