شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵

سرپرست سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اهواز گفت: ماموريت‌هاي اطفاء حريق و امداد و نجات در سه ماهه نخست سال جاري 1.7 درصد افزايش يافته است.

امير نجفي با اعلام اين خبر اظهار كرد: ماموران آتش‌نشاني در سه‌ماهه نخست سال جاري در 1530 عمليات اطفاء حريق و امداد و نجات شركت داشته‌اند كه از اين تعداد 1144 مورد اطفاء حريق و 386 مورد امداد و نجات بوده است.

وي افزود: بيشترين آمار حريق مربوط به واحدهاي مسكوني با 313 مورد، تجاري با 101 مورد و وسايل نقليه با 127 مورد بوده و عمده دلايل آتش‌سوزي‌ها نيز اتصال برق و نشت گاز بوده است.

نجفي تصريح كرد: مقايسه آمار سه‌ماهه نخست سال 91 با مدت مشابه در سال گذشته از افزايش 541 فقره‌اي حوادث خبر مي‌دهد كه مواردي مانند گسترش مداوم شهر به سمت حاشيه‌ها، افزايش ساخت و سازها و عدم رعايت نكات ايمني از سوي شهروندان از مهمترين دلايل اين افزايش است.

سرپرست سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اهواز خاطرنشان كرد: سقوط افراد از ارتفاع، تصادف جاده‌اي، حبس در آسانسور، ريزش آوار، محبوس شدن افراد در ساختمان‌ها، دفع و شكار جانوران موذي و مواردي مانند آن از جمله مواردي است كه ماموران آتش‌نشاني در آنها حضور داشته‌اند؛ آزادسازي مصدومان حوادث جاده‌اي و افراد حبس شده در آسانسور بيشترين ميزان حوادث در سال جاري را به خود اختصاص داده‌اند.

وي ادامه داد: تلاش بر اين است كه با نظارت دقيق‌‌ بر ساخت و سازها، افزايش اطلاع‌رساني عمومي و آموزش شهروندان و همچنين افزايش ايستگاه‌ها و خريد تجهيزات جديد توانايي براي عملكرد سريع‌تر و مطلوب‌تر به شهروندان ارتقا يابد. سرعت عمل در اطلاع‌رساني و اعلام صحيح آدرس محل بروز حوادث، دو فاكتور مهم در امداد‌رساني سريع است.

نجفي با بيان اينكه رعايت نكات ساده ايمني از روش‌هاي بسيار آسان و كم‌هزينه براي جلوگيري از بروز حوادث است، گفت: از شهروندان تقاضا مي‌شود در صورت بروز حادثه به سرعت و با رعايت خونسردي با سامانه 125 ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني تماس بگيرند.

سرپرست سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اهواز افزود: در فصل تابستان به دليل رعايت نكردن برخي موارد ايمني، آمار حريق در اهواز افزايش مي‌يابد. شهروندان هنگام خروج از منزل بايد كولرها را خاموش كنند، زيرا بسياري از حريق‌ها ناشي از اتصال برق كولر است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر بيشتر ساختمان‌ها جعبه فايرباكس و سيستم اطفاء حريق دارند، ولي متاسفانه اين تجهيزات سرقت و يا جابه‌جا مي‌شوند. بر اساس مقررات جديد همه ساختمان‌ها بايد از اين تجهيزات بهره‌مند باشند و آمارها نشان مي‌دهند ساختمان‌هايي كه فايرباكس داشته‌اند در حوادث كمتر آسيب ديده‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار